Olen joen rannalla missä on rakennus ja joki menee sen keskeltä eli rakennusta on joen molemmilla puolilla ja päällä. Rakennus on puoliväliin jokea valkoinen ja toinen puoli on musta. Joki laskee vähän matkan päästä isompaan jokeen, muuten jokapuolella on tiheää vihreää metsää.
Menen rakennuksen sisään ja siellä on käytävä jonka molemmin puolin on monitoreja. Huomaan että niissä jokaisessa menee ihan kuin eri ohjelma. Pian huomaan että ne ohjelmat kuvaavat mennyttä elämääni. Sitten siihen tulee joku henkilö mutta en muista minkä näköinen. Hän sanoo jotain että siinä päätetään jatkanko valoiselle puolelle vai pimeälle puolelle.
Yhtäkkiä olen jossain erittäin korkeassa rakennuksessa. Näen alhaalla ison kiemurtelevan joen jossa on se pieniempi joki ja se rakennus. Muuten kaikki näyttää tasaisen vihreältä. Sisällä on kuin katsomo ikkunaan päin josta se joki näkyy. Menen sisään ja siellä on muitakin joiden kanssa jotain juttelen. Muistan ajatelleeni että ovatpa kaikki mukavia, mukavimpia kuin koskaan ennen.
Sitten rakennus ihan kuin avautuisi eli katto lähtee auki. Tulee kauhean valoisaa, valoisampaa kuin koskaan olen nähnyt ja herään.
Todella outo uni ja outoa kun yleensä ei unia muista niin tuon muistaa selkeäati.