Uinvaikeuksia ja pelkotiloja
Hei!
Ajattelin kirjoitaa nykyisestä tilastani, joka on yhtä suurta vuoristorataa. Jos jollain on samanlaisia kokemuksia tai jos joku osaisi antaa neuvoja, miten pärjäisin näiden asioiden kanssa, olisin kiitollinen!
Nykyiset vaikeuteni alkoi kun noin pari kk sitten lähdin kävelemään baarista kotiin. Tunsin kuinka minua lähdettiin seuraamaan ja vähän matkan päässä mies kulkikin takanani. Hän kulki tahtini mukaan hiljaa, koitti välillä sanoa jotain. Seurasi jonkun aikaa ja kääntyi omalle odottaen että menisin hänen mukaan. Hän jopa jäi joksikin aikaa seisomaan ja katsoi perääni. Kiihdytin vauhtiani, sillä pelkäsin todella. Olen joutunut raiskauksen uhriksi viitisen vuotta sitten joten ei ehkä ole ihme että vanhat pelot heräsivät voimakkaasti.
Nyt sitten kärsin univaikeuksista: painajaiset kiusaavat pari kolme kertaa viikossa ja lisäksi koen uniharhoja, joita on viimeksi ollut pahimpina masennuskausinani. Joskus herään itkien ja haluaisin lopettaa sisäisen kärsimyksen. Joskus mielessäni on käynyt jopa itsetuhoiset ajatukset (käteni olen jo viilellyt rumannäköisiksi).
Olen puhunut näistä asioista miehelleni, ystävilleni ja äidilleni. Jokainen epäilee että oireet johtuisivat stressistä tai sitten yksinäisyydestä (asun yksin pienessä kaksiossa). En oikein usko tuohon yksinäisyysteoriaan, olen kuitenkin asunut jo reilun vuoden yksin ilman minkäänlaisia ongelmia. Oikeasti jopa nautin siitä että saan olla yksin. Stressiäkään ei ole enempää mitä normaalisti. Olen miettimällä miettinyt johtuuko tämä kaikki baari-illan jälkeisestä tapahtumasta vai mistä.
Se, että pelkää nukkumista ja ajatukset eivät ole kasassa, raastavat todella paljon
Kiitos neuvoistanne, kaikki apu olisi nyt tarpeen! ☹️