Hei
Mietin, että minne kirjoittaa pahasta olosta, päädyin siis tänne. Olen kärsinyt jonkinasteisesta masennuksesta jo toistakymmentä vuotta, diagnoosin sain noin vuosi sitten. Masennukseni on vaikea, lisäksi minulla on paniikkihäiriö. Olen kuitenkin erittäin hyvä tsemppaamaan läheisten edessä ja kukaan ei ota tosissaan minun oloani. Osaan olla todella sitkeä ja esittää reipasta. Sisältä olen kuitenkin aivan rikki, minusta ei ole mitään jäljellä.
Olen käynyt noin vuoden depressiohoitajalla, ensi viikolla menen psykologille. Psykiatrinkin mahdollisuutta on vilauteltu. Minun on todella vaikea avautua terapiassa ja tuntuu, että puhun siellä aivan toisarvoisista asioista. Onko muilla terapiassa kävijöillä ongelmia puhumisen kanssa? Miten voi puhua ventovieraalle, vaikka eihän hän vuoden jälkeen enää vieras ole.
Oma paha olo on jotain käsittämättömän voimakasta. Kun ei tiedä mitä tämän kanssa tekisi. Haluaisi purkaa tämän jotenkin ulos. Itkeminen ei onnistu. Mikään ei onnistu. Haluaa vaan maata sängyssä. Olen yrittänyt kirjoittaa blogia tästä kaikesta (blogi on salainen, en halua kenenkään huutelevan sinne idioottimaisuuksia), mutta tuntuu, ettei sekään helpota oloa. Haluaisi purkaa kaiken tuskan fyysiseen kipuun, mutta sen olen toistaiseksi onnistunut vielä välttämään. En vain tiedä kuinka kauan.
Tuntuu tyhmältä kirjoittaa tällaista, toisaalta tuntuu, että kaikki on kiinni omasta tahdonvoimasta, mutta se tahdonvoima riitti sen noin kymmenen vuotta. Nyt olen aivan loppu. Kuollut. Ajatukset kiertävät vaarallisia reittejä.