Työuupunutta ei kukaan auta. Ja itsekään ei jaksa enää itselleen apua hakea. Toivo ja usko on mennyt.
Olen jo pitkään ollut totaalisen loppu työni kuormittavuuteen. Täysin burn out ja todella pitkän sairasloman tarpeessa, mutta tämä on tila, mitä ei ole olemassa lääkäreille eikä siihen sairaslomaa saa, vaikka kuinka jo terveydellisestikin oireilee. Painan jatkuvasti ylipitkää työpäivää ja tunteja senkun kertyy, mutta ylityötunneista ei meillä töissä makseta. Liukuva työaika kun on, ja tietyn ylityötuntimäärän jälkeen kaikki ylityö menee vain hyväntekeväisyyteen. Töitä on niin hitosti, että niistä ei voi suoriutua terveyttä menettämättä. Eikä tekemättömien töiden pinoa ei voi enää entisestään lisätäkään, koska töilläni on määräajat ja ne kumminkin on joskus tehtävä. Olen oman esimieheni kanssa ottanut työmääräni puheeksi, mutta tämä ei muuta kuin vittuile takaisin ja ala-arvoisesti pilkkaa minua. Hirveä ja ymmärtämätön ihminen, joka vaatii tulosta, ja tältä puuttuu todellakin ihmisen inhimillinen puoli. Olen käynyt useammankin kerran työterveyshuollossa lääkärillä, työterveyshoitajalla, psykologilla ja aina asia näissä tahoissa kääntyy siihen, miten minä voisin tehdä työtäni toisin ja mitä minä voisin sitä sun tätä… Minulla on vaikeuksia nykyisin nukkua. Valvon jatkuvalla syötöllä viikosta toiseen miltei. Sydämen rytmihäiriöt vaivaa toistuvasti. Ripuli ja ummetus vuorottelevat ja vatsa on jatkuvasti kipeä. Siis kaikenlaisia psykosomaattisia oireita, jotka johtuvat työstä. Työterveyshoitaja on testeillään todennut keskivaikean masennuksenkin, mutta kukaan ei tee mitään. Kukaan ei oikeasti auta.Työterveyslääkäri määrää vain unettomuuteen imovanea, rytmihäiriöihin sydänlääkettä. Vielä en ole maininnut vatsaoireistani mitään. Jos se tulisi esille niin varmaan sitäkin sitten jollakin pillerillä hoidettaisiin. Irtisanoutua en voi työstäni. Ilman rahaa ei voi asuntovelallinen elää. Töihin en ole muuallekaan päässyt, vaikka olen kuinka yrittänyt kotikaupungisani. Valmis en ole isoihin kaupunkeihin muuttamaan, koska elämä ja tärkeimmät ihmiseni asuvat lähelläni. Burn out ei ole aihe sairaslomalle, vaikka todellakaan en ole työkykyinen. Tilanteeni on ollut jo pitkään tällainen, muutaman vuoden. Ja pahenee koko ajan. Olen jo niin pitkälle masentunut ja kuormittunut, että en edes jaksa enää yrittää hakeutua muihin töihin tai tehdä mitään tilanteelleni. Taas olen varannut työterveyshuollosta ajan itselleni, mutta tiedän ettei se johda mihinkään. Niin turhaa! Raahaudun päivästä toiseen töihin ja suorastaan asun aina siellä. Olen todella toivoton, mutta toisaalta myös kyynisyys on tullut minussa esiin. Voin päästää suustani ihan mitä sattuu ja välillä häpeän itseäni, miten olenkaan mahdollisesti toiminut.