Työssäkäyvät fyysisesti sairaat-ryhmä
Onko täällä muita jotka ovat fyysisesti sairaita mutta kykenevät kuitenkin käymään töissä?
Voi kirjoittaa mistä haluaa, ajattelin, että saataisiin pitempiaikainen ryhmä kokoon.
Mulla on diabetes, epilepsia ja sydänvika. Joka on kyllä leikattu mutta vielä leikataan kerran ehkä vuoden päästä. Olen vielä kuntoutuksessa mutta koko ajan voin paremmin. Ikäni joudun kyllä syömään myös sydänlääkkeitä ja vähän varomaan fyysisiä rasituksia.
Diabetes hoituu jo lähes itsestään, siitä on tullut osa minua.
Epilepsiani on sitten vaikeampi tapaus. Mulla se puhkesi äidin itsemurhan jälkeen vuosia sitten ja piti olla, että siitä paranen, kun en ole enää järkyttynyt. Mutta niin ei käynytkään. Syon säännöllisesti kolmea epilepsialääkettä ja yhtä estolääkettä. Saan silti silloin tällöin kohtauksia ja ne haittaa sitten enempi työssäoloa. Yleensä joudun kohtauksen jälkeen olemaan ainakin kaksi päivää sairauslomalla, joskus jopa viikon.
Sydänkuntouksen vuoksi joudun olemaan kuussa pois neljää päivää ihan säännöllisesti mutta voin silloin tehdä etätöitä.
Työssäolo on mukavaa ja tuo vaihtelua elämään. Aamulla pitää herätä aikaisin, että ehdin tehdä jumpan, mittailla verensokerit ja yksi epilepsialääke on vielä sellainen, että se huimaa ja pitää olla sänkyssä puoli tuntia ottamisen jälkeen.
Joudun myös aika usein ottamaan töissä särkylääkkeen leikkausarpien takia. Jos joudun ottamaan Tramalia ja Panacodia, pitääkin sitten nukkua työhuoneen sohvalla.
Olen nyt ollut vasta muutaman kuukauden uudessa työssäni, alotin sen syksyllä. Yleisesti ottaen pärjään kuitenkin hyvin. Välillä kyllä väsyttää suht saakelisti eikä huvittaisi lähtiä koko töihin mutta lähen silti.