Työmarkkinatuki uhattuna
Olen pitkäaikaistyötön ja olen ollut työmarkkinatuella jo 2 vuotta 3 kk. Nyt maaliskuun alusta asiakkuuteni työkkäristä siirtyi kunnalle ns. kuntakokeiluun. Viime viikolla olin yhteydessä omaan kunnan henkilöön, joka vastaa mun mahdollisesta työllisyydestä. Työkykyarvion tekeminen on vielä kesken. Tällä viikolla tuli tieto, että mun työmarkkinatuki on lakkautettu, koska mun työnhaku on keskeytynyt. Mä menin paniikkiin. Itkin katkerasti. Tieto tuli virka-ajan ulkopuolella. Mitään ei ollut tehtävissä ennen aamua. Seuraavana aamuna soitin te-palveluiden numeroon. Siellä sanottiin, että mun kohdalle on sattunut virhekoodi ja että muhun ollaan yhteydessä omasta toimistosta. Edelleen itkin asiaa. Jossain vaiheessa mun työttömyyttä hoitava henkilö soitti, että työkkärin sivuilla on korjattu, että työnhaku jatkuu keskeytyksittä. Eilen eikä vielä tänä aamuna ei näkynyt te-sivuilla uutta lausuntoa Kelalle. Tänään iltapäivällä näkyi uusi lausunto Kelalle, että työnhaku on voimassa keskeytyksettä ja edellinen lausunto työmarkkinatuen lakkauttamisesta on peruuntunut. En ollut kieltäytynyt mistään. Hetkellinen virhekoodi romahdutti mut täysin. Nyt se on osittain selvitetty, mutta edelleen on säikähtänyt olo. Enkä osaa vielä rentoutua. Täytyy odottaa vielä viikonlopun yli tai vielä kauemmin, jotta Kela korjaa asian.
Halusin kertoa, jos jollekin muulle sattuu näin käymään. Toivon, ettei niin käy. Mulla oli masennus lieventymässä, mutta nyt tuntuu taas tosi pahalta. En tiedä, lisääkö tämä mun vainoharhaisuutta.
Viikko sitten perjantaina jätin soittopyynnön mun psykiatrille työkykyarvioon liittyen. Mulle sanottiin, että hän on lomalla keskiviikkoon asti. Sanottiin, että soittaa torstaina tai perjantaina. Ei ole vielä soittanut. Toivon, että soittaa maanantaina. Häiritsee, kun asiat seisoo ja kestää. Olisin melkein toivonut, että olisi keskiviikkona soittanut, niin olisin varmaan mennyt lankoja pitkin läpi. Oli sen verran hetkinen tilanne.
- Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 7 kuukautta sitten. Syy: Korjaus
- Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 7 kuukautta sitten. Syy: Ajan korjaus