Heippa.
Kerron aluksi vähän itsestäni. Olen nelikymppinen kahden lapsen äiti ja naimisissa. Olen noin 15 vuotta kärvistellyt masennuksen, ahdistuksen ja jonkintasoisesta paniikkioireista esim. pankit, virastot ym. Mulla on ollut yli 10 vuotta lääkitys joka on toiminut ja sitten on paniikkiin oma tarvittaessa otettava lääke. Mä olen luonteeltani herkkä ja mulla on huono itsetunto. Eilen uskaltauduin vihdoin ja viimein psykologin juttusille (ihmeen korkea kynnys mulla oli mennä sinne.) Ja toivon kovasti että juttelut auttavat. Mutta asiaan: tän hetkinen pahin pelkoni on työkkäri ja sen vaatimukset ja sitte miten saan töitä ja jos saan niin kuinka pärjään siellä. Mulla on ollut muutamia pätkätöitä viime vuosina, nyt olen ollut työttömänä noin 8kk. Te ihmiset jotka omaatte samoja vaivoja kuin minä niin kuinka tuutte toimeen työelämän ja työkkärin vaatimuksissa? Miten työttömyys vaikuttaa teihin? Miten saatte nostettua ”hännän ylös”?
Mua on jostakin syystä nyt tämänhetkinen työttömyys syönyt kovasti. Työkkärissä joka kerta tentataan samat kysymykset ja painostetaan tekemään sitä ja tätä. Nyt jo hermoilen seuraavaa työkkärikäyntiä joka on ensi kuussa.
Olisi kiva kuulla miten te soudatte täällä elämän suuressa meressä, kertokaa kokemuksistanne.