Työelämän vaikeudet ahdistavat
Pelottaa töihin meneminen aamulla. Pitäisi olla jo nukkumassa, mutta tässä minä vaan koneella kirjoittelen.
En ole enää nuori mutta en koskaan löytänyt unelma-ammattia, jos lienen sitä niin kovasti etsinytkään. Nuorena oli kiire pois kotoa, ahdistavasta ilmapiiristä kouluihin ja työelämään, jossa otettiin luulot pois vaikka ei niitä paljon koskaan ollutkaan.
Olen ollut monissa työpaikoissa ja eri ammateissa. Työsuhteet ovat yleensä olleet melko lyhyitä lukuunottamatta paria työpaikkaa. Jossakin vaiheessa koin että minulla on ongelma työpaikkoihin sopeutumisessa. Kävin juttelemassa psykologin kanssa muutaman kerran. Hän sanoi että en ole sairas vaan olen liian herkkä. Terapiaan minulla ei ollut varaa.
Jossain vaiheessa koin avioeron, josta nykyisin olen vain hyvilläni. Ex-mieheni ei olisi hyväksynyt pomppimistani työpaikasta toiseen. Nykyisin on tietysti pätkätöitä ja silpputöitä ja vuokratöitä, ettei enää ole niin huomiota herättävää vaihdella työpaikkoja, mutta nuorena sain kommentteja näistä tempauksistani. Tuntui vain että nyt on pakko lähteä, oli kuin tuli olisi polttanut jalkojen alla. Joskus se oli helpompaa kun töitä oli enemmän tarjolla ja ikääkin oli vähän. Nykyään on toisin.
Mutta nyt ahdistaa huominen töihinmeno joka lähestyy pikkuhiljaa. 😯🗯️😭