Elisabeth_N kirjoitti 19.11.2008 12:46
Hei Piipai ja aya sekä muut samankaltaisten raskaiden muistojen kanssa kamppailevat.
Oletteko ajatelleet hakea terapia-apua asioiden läpikäymiseen.
Myös tukinetissä voitte keskustella henkilökohtaisesti näistä kipeistä asioista ja siten päästä alkuun asioiden käsittelyssä.
Voimia teille🙂🌻
Elisabeth
Niih.. kyllä mie kävin Psykiatrilla... 15min hän päätti että syön lääkkeitä ja käyn juttelemassa sairaanhoitajan kanssa kerran viikossa. Ei se auta asiaani..☹️
Juuri kun saan jotenkin puettua sanoiksi tuskani.. (miten sen nyt saa 15min)🙄 Saan osakseni väheksyntää ja välinpitämättömyyttä... tai ehkä en osannut ilmaista tuskaani tarpeeksi selkeästi😞
Mutta on tässä viimeaikoina tapahtunut hyviäkin asioita.. Äitini osoitti ymmärtävänsä minua paremmin kuin kukaan muu tässä maailmassa☺️ Se tuntui hyvälle🙂 Hän kertoi aikovansa hakea korvauksia siitä että on maksanut veljeni koulukyydin itse usean vuoden ajan. Hän halusi kysyä mielipidettäni siihen, saako hän kertoa suullisesti, että kyseinen opettaja jonka vuoksi hän ei ole poikaa laittanut kouluun, on kiusannut minuakin lapsena. Juttelimme myös masennuksestani ja kerroin hänelle pahasta olostani. Uskalsin jopa kertoa hänelle ajatelleeni vakavasti itsemurhaa... Hän oli pahoillaan etten ollut uskaltanut kertoa aiemmin pahasta olostani. Mietimme myös yhdessä miksi masennus on puhjennut juuri tähän ajankohtaan oikein pahana...
Olen aina tuntenut jollain tavalla etten ole tarpeeksi hyvä=( etten ole tarpeeksi kaunis, kiltti, lahjakas, hyvä.. että minun on muututtava jollain tavalla kelvatakseni muille ihmisille.☹️ Kuitenkin.. minä kuulen olevani lahjakas monella saralla, kaunis, nätti ja ihana ihminen.. mutta ellen pysty saamaan omaa mieltäni kuntoon.. Minä tunnen näin ikuisesti😭
Opettajani uskotteli 6-vuotiaalle minulle, päivittäin etten ollut tarpeeksi hyvä lukemaan, tarpeeksi älykäs, tarpeeksi taitava piirtämään, tarpeeksi hyvä kirjoittamaan, tarpeeksi hyvä liikunnassa. Hän sanoi minun olevan niin surkea juoksija etten saa olla valita joukkuetta pesäpallossa.. enkä missään muussakaan. Hän sanoi minua huonoksi. Hän voivotteli jatkuvasti luokan edessä kuinka hankala minä olen, vaikka aina yritin olla hänelle mieliksi. Lukivaikeuteni vuoksi hän uskotteli että olen tyhmä, vajaaälyinen. Kun minua heiteltiin lumipalloilla.. hän katsoi ikkunasta ja nauroi.. eikä edes yrittänyt tulla apuun....
Kun muutimme paikkakuntaa.. hän soitti uuteen kouluun rehtorilleni.. Tivasi miksi me muutamme.. Oli puhunut paskaa.. jotain että perheessä on ongelmia ja plaaplaa.. että olen jotenkin kamala ongelma oppilas tai jotain sellaista. Kiusaaminen ei kuitenkaan loppunut siihen☹️ Minulle tuli mukava opettaja.. mutta sellainen.. joka ei ymmärtänyt lainkaan minua kiusaamis asiassa. Hän ei saanut sitä loppumaan. Vihasin liikunnan tunteja.. Minua syrjittiin. Aina opettaja ihmetteli miksi en koskaan juokse koripallossa mukana joukkueessa.. Miten voit joukkueessa osana sitä jos sinä et saa palloa, vaikka olisitkin vapaana ja hyvällä heittopaikalla?
Jos ihmiselle on 6vuotiaasta uskoteltu.. että olet ääliö.. Ei sitä noin vain jollain lääkkeillä ja sairaanhoitajan jutustelulla pyyhkäistä pois.. JOtkut ihmiset eivät vaan voi tajuta sitä..☹️