minäitse89 kirjoitti 29.11.2015 16:37
Semmosta, että ainakin omalla kohdalla kaikki nää psykoosit, masennukset, itsetuhoisuus... Johtuu siitä, että mua koulussa syrjittiin aikanaan. Siitä on jääny päähän semmoset traumat, että tuntuu välillä etten pääse niistä koskaan yli. Kun mieli joka päivä palaa niihin ja ne on unissa vaikka tapahtumista on jo about 13 vuotta. Olen puhunut siitä terapiassa ja ties missä, mutta tuntuu vaan että olo on pahentunut silloin ja tuntunut siltä että terapeutti ei ole ymmärtänyt tilannetta. Oon tässä myös huomannut, kuinka vakavia seurauksia koulukiusaaminen voi aiheuttaa: se voi tehdä loppu elämästä helvettiä. Siinä särkyy itsetunto, sitten ei enää kehtaa mennä minnekään. Jumittuu kotiin. Ja mitä pidempään kotona möllöttää, sitä vaikeempi on enää lähtee mihinkään. Ja samalla voi mennä luottamus ihmisiin, kun kuulee vähänkin jostain naurua, niin ajattelee että mullehan ne nauraa, tai kun jotkut puhuu bussissa takanani niin ajattelee että musta ne puhuu pahaa. Ajattelin silloin aikanaan, että kyllä aika parantaa haavat, mutta olin väärässä. Puhuin kyllä vanhemmille silloin asiasta ja opettajakin puuttui, mutta silloin tätä syrjintää oli kestänyt jo kauan. Ja aina kun näen vanhoja kavereita, niin mieleen tulee ylä-aste ja mitä siellä tapahtui. Kiusaamisen johdosta jouduin mielisairaalaan, kun menin psykoosiin. No, sain lääkityksen mutta nyt on sitten tullut tämä masennus ja itsetuhoiset ajatukset. Ja kalvava yksinäisyys. Voimat alkaa olla lopussa. Kyllä mulla kavereita on, mutta kun ei jaksais niitäkään tavata. Haluais vaan erakoitua, ja odottaa sitä viimestä päivää. Kirkosta vois apua, mutta olen eronnut siitä jokusen aikaa sitten. Ehkä liityn vielä takaisin. Ja rupean uskovaiseksi, kun en nää muuten mitään mieltä tässä olemisessa... Kirjoittakaa, jos on ollut samanlaisia kokemuksia...😞
Voi... Et todellakaan ole yksin. Mietin vuosientakaisia asioita joka päivä. Välillä liikaa, minkä jälkeen läheiset ihmiset onkin helisemässä. On parempia ja huonompia aikoja. Nyt on pitkään ollut huono vaihe, mutta sekin aaltoilee. Monesti mietin että miksi minä... Mäkin olen ollut niin monesti puhumassa ammattiauttajalle. Mutta eihän se mitään muuta. Joka aamu ajattelen, josko saisin aloittaa elämän alusta. Aika surullista. Muistan kyllä ajan, jolloin olin niin onnellinen, että kun minulta kysyttiin kuka haluaisit olla, vastasin että en kukaan muu paitsi minä. Nyt joka päivä mietin että kuka muu tahansa kuin tämä luuseri.
Pahinta on, että mulla on oikeasti kaikki hyvin. Ihana poikaystävä, läheisiä, kaksi rakasta harrastusta, opiskelupaikka, työpaikkakin. Miksi ei vaan tunnu siltä? Sekin syyllisyys painaa. Tekisi mieli minunkin erakoitua. Menneisyys vaan kummittelee joka päivä. Lähete on lääkärille, taas. Viimeksi kun sain lääkkeet ja kävin puhumassa, luulin että enää en tarvitse apua. Kun menin vastaanotolle, oli todella paha olla. Itkin joka kerta ekoilla tapaamisilla. Pikkuhiljaa tuli parempi olo. Oli niin uskomattoman voimakas ja pirteä olotila. Kunnes taas syksy ja koulu alkoi. Vielä pahempi alamäki. Meneekö se aina vain pahemmaksi?
Tekisi mieli jättää kaikki taas taakseen. Kerran jo jätinkin. Voi olla, että kaiken taaksejättäminen on taas edessä. Tuntuu, että se on ainoa pakokeino. En halua käydä asioita läpi, mielummin niitä lykkää. Ja voi kuinka monta ihmistä sitä onkaan menettänyt tämän takia. Syytin ennen niitä ihmisiä, nyt näen että vika on minussa.
Tuntunut jo pidemmän aikaa, että teen itsemurhan joku päivä. Läheiseni tsemppaavat mua uskomattomasti ja monesti tuleekin olo että hei, olen mä jotakin. Mutta yksikin vastoinkäyminen ja... Mä olen melkein sinut sen asian kanssa, että niin käy. Olo on niin arvoton.
Mutta sitten taas. Ajattelen, että en halua elää. Se on eri asia kuin "haluan kuolla". Olen ajatellut, josko sitä vain katoiaisi. Aloittaisi kaiken alusta, taas. Ehkä silloin onnistuisi.
Anteeksi avautuminen. Pitäisiköhän alkaa kirjoittaa päiväkirjaa...