Tulevaisuus

Tulevaisuus

Käyttäjä aavameri aloittanut aikaan 06.02.2017 klo 21:55 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä aavameri kirjoittanut 06.02.2017 klo 21:55

Olen huolissani tulevaisuudesta. Miten käy sosiaaliturvan, terveydenhuollon jne. Tänään luin artikkelin missä sanottiin että ne täällä itsestäänselvyyksiä. Entä sitten kun eivät enää ole? Mitä mä tekisin? Ihan sekoaisin 😭

Nämä asiat meinaan ovat maapallolla erittäin harvinaisia, ( sosiaaliturva, terveydenhoito jne).

Mutta en usko että meilläkään ( tai minulla) on tätä samaa mitä nyt tulevaisuudessa.

Ahdistaa ihan hirveästi tämä. Mistä uskoa tulevaan?😭😭

Käyttäjä kirjoittanut 07.02.2017 klo 08:53

Olet kyllä monesta asiasta huolissasi. Itsekin pitäisi jotain tehdä oman tulevaisuutensa eteen, kun se nyt on aivan varma ettei tämä nykytilanne enää jatku tulevaisuudessa. Tai oikeastaan nykytilannekaan ei ole mitenkään hyvä. Sen huomaa, kun käy vaikka apteekissa. Ilmaislääkkeistäkin piti maksaa ensin 50 euroa omavastuu. Koko ajan tilanne muuttuu vähäsen.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 07.02.2017 klo 10:44

Jos sosiaaliturvaan ja terveydenhuoltoon tulee isoja muutoksia, niin kyllä niihin sitten löytyy erilaisia ratkaisuvaihtoehtojakin. 🙂 Sitten, jos...

Ajattelen, että tähän päivään on annettu ne voimavarat, mitkä tähän päivään on tarkoitettu ja tuleville päiville on sitten omansa. Eihän me voida kuitenkaan tulevaisuutta hallita. Ei voida edes tietää, eletäänkö näkemään huomista päivää.

"Älkää murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa." Tätä jos pikku hiljaa opettelisi omassakin elämässään... itsellänikin kyllä on taipumusta hätäillä ja huolehtia paljon. Mut aina voi oppia uusia asioita! 🙂👍

Käyttäjä Tunnusx kirjoittanut 08.02.2017 klo 07:09

Tulevaisuus on mietittänyt minuakin juuri kun nykyinen hallitus on mikä on. Kaikessa tunnutaan säästettävän ja mitä heikompia se koskettaa niin sitä varmemmin. En aikaisemmin niin ollut vasemmistolainen, äänestin toki vasemmistoliittoa tai demareita työläinen kun olen ja työläisperheestä mutta oli enemmänkin tottumus. Mummo oli kova demari ja joskus nuoruudessa kapinana äänestin jopa Kokoomusta mitä en anna ikinä itselleni anteeksi. Nyt kun on saanut huomata mitä käy kun porvarit pääsee valtaan niin olen huomannut että minusta on tullut oikea antiporvari.

Luulen että tekevät nyt niin paljon pahaa kun kerkiävät ja yrittävät saada Suomen mahdollisimman lähelle porvarien taivasta. Olen varma että seuraavien vaalien jälkeen tilanne taas normalisoituu. Ihmiset ei kertakaikkiaan voi olla niin tyhmiä että samat ihmiset äänestettäisiin valtaan. Vaarana on tietysti että pettyneet ihmiset ei äänestä ollenkaan ja kun porvarit äänestää aina niin....Koputetaan puuta.

Nyt meni ihan polikoinniksi mutta en näe tilannetta vielä ihan toivottomana. Uskon että seuraavien vaalien jälkeen vallassa on ainakin enemmän ihmisiä jotka ajattelee vähemmän rahaa ja enemmän ihmisiä kokonaisuutena. Jos ei ole niin sitten minäkin vaivun toivottomuuteen.