Tulevaisuudessa Elämän Siementä kylvämässä?
Ajattelin aloittaa uuden ketjun ja kirjoittaa omia mietteitäni omasta elämästäni.
Olen ollut sairaana koko loman. En aloittanut kevätlukukautta tänään, niinkuin moni muu ahkera opiskelija. Koko ajatus kouluun menemisestä ahdistaa ja salaa toivon, että tänään hoitaja kirjoittaisi minulle sairaslomaa. Toisaalta poden/potisin huonoa omaatuntoa poissaolostani.
Torstaina on ensimmäinen terapia puoleenvuoteen, sillä hoitosuhdettani päätettiin jatkaa. Tunsin koulupaikan saatuani kaiken olevan kunnossa taas, mutta en ollutkaan niin vahva kuin uskoin.
Toiset hautajaiset kuukauden sisään kolkuttavat ovella ja minun täytyisi olla mukana valmisteluissa.
Opintolainan nostamiset kaduttavat, mutta ilman rahaa en pärjäisi, vaikka tällä hetkellä kotisohvalla punkkaankin.
Oi, jospa ajattelemisen saisi katkaistua. En väitä olevani viisas, mutta ajattelen liikaa ja toivoisin pystyväni kuvailemaan itseäni sanoilla ”tyhmä” ja ”yksinkertainen”. Liika ajattelu aiheuttaa fyysisiä oireita ja tämä kombo estää minua elämästä ns. normaalia elämää.
Haluaisin lopettaa koulun, mutta toisaalta tiedän opiskelevani unelmieni alaa ja hain monta vuotta sinne. En vain saa siitä mitään irti. Osaisimpa nauttia enemmän elämästä…