trauman jälkeen alkaneet paniikkikohtaukset
Hei, kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa. Minulla on pitkään jatkunutta masennusta. Olen parikymppinen nainen. Viime vuosi oli erittäin rankka, äitini sairastui syöpään ja kuoli vuoden lopulla. Vuoteen mahtui muitakin traumaattisia asioita, kuten agressiivisen koiran hyökkäys kimppuun. Näitä muita traumaattisia asioita ei pystynyt käsittelemään viime vuonna, koska äidin sairastuminen ja kuoleman pelkääminen jätti kaiken muun alleen. Nyt viimeiset kaksi kuukautta olen voinut todella huonosti, traumat viimevuodesta ovat iskeneet urakalla päälle. Olen alkanut saada ulkona koiran kanssa lenkkeillessä paniikkikohtauksia, koska pelkään että jostain hyökkää iso koira kimppuun. En saa mieltäni yhtään rauhoittumaan, välillä tuntuu että paniikki jää päälle ja koko päivä menee pakene tai taistele tilassa. Paniikkiin sekoittuu myös surua kuolemasta ja pelkoa tulevasta. En halua kuolla, mutta en jaksa elää tällä tavalla peläten elämää. Käyn psyk.sh juttelemassa, mutta tuntuu että kukaan ei ymmärrä. Elämä tuntuu todella vaikealta, kun pitää pelätä kokoajan.