Traumaattinen lapsuus, valtavan ahdistava nykyisyys
Elämäni 17 ensimmäistä vuotta oli silkkaa pärjäämistä.
Sitten se helvetti ehkä vasta aukeni, kun 17 vuotta pärjäämistä alkoi näyttää kasvojaan ja jättämiään jälkiä.
Se helvetillinen traumaattinen lapsuus elää minussa nykyäänkin.
Minua on ahdistanut läpi elämäni, koen myös dissosiaatiota.
En luota kehenkään. Olen yrittänyt muuttaa suuntaa tämän suhteen, mutta ihmisten lähellepäästäminen tuottaa suurta tuskaa. Minun on helppo tukea muita, mutten kykene tuntemaan sitä, että joku välittäisi minusta.
Terapiassa käyty kognitiivisesta traumaterapiaan. KELAn tuet käytetty. Vertaistukiryhmissä käyty. NKP ja muut.
Traumaterapiasta sekä meditaatiosta olen saanut helpotuksen hetkiä ja apua, mutta.. mikään ei tunnu pohjimmiltaan muuttavan tätä valtavaa ahdistusta. On minulla ”voimavaroja”, kuten luonto ja musiikki, mutta kierolla tavalla niihinkin kytkeytyy valtavasti itsevihaa, pettymystä, riittämättömyyttä. Se maalaa kaiken kurallaan.
Itsemurha-ajatukset ovat palanneet 10 vuoden tauon jälkeen.
Suurimpina ahdistuksen hetkinä huomaan kokevani tyyneyttä kun mietin miten veri virtaa ranteista lattialle ja kaikki samenee. Pyrin olemaan satuttamatta itseäni, sillä uskon itseen kohdistuvan lempeyden olevan kantava voima. Usko on kyllä heikoilla jäillä juuri nyt.
Olen arvostanut elämää kauan, toistelen itselleni ja muille, kuinka elämä on kaunis lahja.
Kuukausi sitten tajusin, miksi?! Elämä oikeastaan tuntuu kohdallani viholliselta, joka yrittää lannistaa minut, tappaa minut, ja minä kamppailen pitääkseni itseni elossa.
En enää jaksaisi kamppailla.
Olen rukoillut helpotusta. Nyt rukoilen kuolemaa. Tapa minut sitten, jumala, elämä, mikäikinä.
Mitä tehdä, kun ahdistavat olot palaavat kerta toisensa jälkeen?
Pärjään arjessa, suoritan koulua, käyn töissä, nauran kavereiden kanssa. Tämä on se pärjäävä minä, jonka rakensin jo lapsena, sillä mitään ei saanut näyttää ulospäin.
Yksinollessa hajoan, itken, makaan sängyllä toivottamana.
Ahdistaa aivan hirveästi.