Toivon aamulla että ois ilta, jotta saisin nukkua vain
Kaikki voimat on lopussa. Vuosi on ollut todella kuluttava ja nyt en vaan enää löydä voimia mistään. Meinaan nukahtaa istualleni ja illalla kun saisi vihdoin nukkua oikeasti, ei uni tietenkään tule… Jos aloitan alusta kuitenkin.
Tämän vuoden tammikuussa ystäväni poistui tästä maailmasta ja se oli tietysti todella kova paikka… En ole ennen menettänyt ketään kovin läheistä ihmistä. No ei siinä, jatkoin eteenpäin, kunnes lemmikkini sairastui pahoin keväällä ja intensiivisestä viikkoja kestäneestä hoidosta huolimatta jouduttiin lopettamaan. Se oli hyvin raskasta, kaikki se hoito ja stressi ja se oli kaikki turhaa kuitenkin.
Jatkoin taas eteenpäin, kesä helteineen otti koville mutta se on säätä vaan… Kunnes toinen lemmikkini sairastui elokuussa ja hoito kesti intensiivisenä ja stressaavana yli kuukauden jälleen. Tämä lemmikki jäi eloon, sairaus ei sinänsä ollut vakava mutta olisi voinut sellaiseksi muuttua jos ei olisi hoidettu kunnolla.
Tällä viikolla pääsin vihdoin käymään tämän ystäväni haudalla (en asu samalla paikkakunnalla eikä sinne pääse ilman autoa, eikä minulla ole sellaista.) Jotain minusta jäi sinne haudalle. Kadotin kaikki voimani ja nyt en vaan meinaa jaksaa enää. Pää ei toimi, olen kuin sumussa. Väkisin revin itseni aamulla sängystä ylös ja yritän toimia niin kuin normaalisti kuuluu.
Illalla kun tulen kotiin istun sohvalla ja katson televisiota tajuamatta siitä mitään. Ihmisten puheista en ymmärrä sanaakaan, tuntuu kuin katselisin kaikkea ulkopuolelta. Sänkyyn kun illalla menen en saa unta, en ajattele oikeastaan mitään mutta olen niin väsynyt etten jaksa edes laittaa silmiä kiinni. Aamulla kun kello soi olen niin väsynyt että voisin oksentaa. Nyt olen joitakin kertoja herännyt aamulla todella omituiseen tilanteeseen, ensin nukun ihan normaalisti kunnes jostain kuuluu kova puheääni, joka sanoo yleensä nimeni. Herään tähän suorastaan säpsähtäen ja hetken ajan mietin, kuka minua oikein nimeltä kutsui. No eihän täällä ketään ole tietenkään… Tänään nukuin päiväunet ja kun heräsin, jouduin aika kauan miettimään mikä päivä nyt edes on. Ja onko aamu vai ilta, eipäs kun nyt onkin iltapäivä!
Kiitos, että sain avautua. Voi kun olisi joku nuijanukutus, jonka voisi illalla ottaa ja sitten nukkuisi aamuun asti… Tuntuu, että voisin nukkua vuoden putkeen, jos ei olisi mitään velvollisuuksia. Nukkuisin vaan.