Toistuva masennus
Haluaisin kuulla millaista teidän elämä on tai miten olette järjestäneet elämänne? Minulla on ollut useita masennusjaksoja liittyen vaikeisiin elämäntilanteisiin ja syksyihin ja diagnoosikin on toistuva masennus. Tähän asti olen kuitenkin ajatellut masennukset ”yksittäisiksi” ja vasta nyt alan oikeasti ajatella että kyllä se vaan näyttää olevan suunnilleen 1 masennus/vuosi. Varsinkin keväällä ja kesällä voin ehkä ihan hyvin, jaksan kaikkea ja olen sosiaalinen mutta sitten jossain vaiheessa tipahtaa ja ei jaksa mitään, ei kiinnosta nähdä ihmisiä eikä tehdä mitään. Ja voitte kuvitella miten käy töitten, harrastusten, kaiken..
Pointti on siis että aina aiemmin olen masennuksesta selvittyäni jatkanut elämää niinkuin ennenkin, mitä en sitten kuitenkaan ole jaksanut. Nyt alan ajatella että se miten suunnittelen elämääni pitää tehdä sen mukaan, miten jaksan huonoimpina aikoina. Mitä ajatuksia teillä tuosta?
Tällä hetkellä opiskelen monimuotokoulutuksessa ja vasta alkoi työssäoppiminen. Toivon että selviydyn siitä hyvin tai edes kohtalaisesti.. Opiskelun aloittaminenkin meni niin että keväällä hain koulutukseen kun voin hyvin ja tein työ- ja tulevaisuudensuunnitelmia. Nyt vaan toivon että selviydyn opiskeluista ja en tiedä mitä voin tehdä valmistuttuani kahden vuoden päästä (tarkoittaa siis mitä jaksan, mihin minun voimat riittää ilman että olen ihan puhki tai pitkillä sairaslomilla..).