Toisenlainen yksinäisyys
Olen yksinäinen. Onhan mulla kavereita ja hyviä ystäviäkin, mutta olen ”poikkeava” siinä mielessä että en ole koko ikänäni ollut minkäänlaisessa seurustelusuhteessa tai muussakaan läheisemmässä kanssakäymisessä naisten kanssa. 30 vuotta on oltu täällä ihmettelemässä maailman menoa. Kun tätäkin ryhmää selailin niin huomasin kuinka erilaisista ongelmista kärsivät ihmiset on kuitenkin löytäneet elämänkumppanin. Pistää vaan entisestään masentamaan. Mulla on usein tosi paska olo tämän ongelman vuoksi ja joskus olen ollut niin masenutunut että itsensä lopettaminen on ollut tosi lähellä.
Monet varmaan ovat omasta tahdosta jättäneet nämä hommat ja valinneet yksin olemisen, mutta en minä. Halua kyllä löytyisi mutta ei rohkeutta. En mielestäni ole mikään hirveän sisäänpäinkääntynyt tai ujo ihminen. Kuitenkin naisten lähestyminen ”sillä mielellä” (en tarkoita pelkästään seksiä tässä) on käsittämättömän ahdistavaa. Toisaalta useimmiten en halua edes yrittää kun joka kerta olen tullut torjutuksi. Musta tämä ei kyllä tunnu miltään normaalilta ujoudelta jota esim. teini-iässä podetaan. Nykyisin tämä homma on jotenkin niin paljon mun pään sisällä että en vakavissani edes harkitse jollekin naiselle juttelemista esim. baarissa.
Tuntuu että ammatti-ihmisetkään eivät ymmärrä ongelmaani ja vähättelevät sitä. ”No mikset mene sitten baariin ja iske naista itsellesi” oli entisen terapeuttini kommentti kun kerroin yksinäisyydestäni. ”Ole vaan oma itsesi”, ”rohkeesti vaan mene juttelemaan niille” jne. on myös kuultu aika helvetin monta kertaa. Ei se auta. Miten sitä rohkeutta voi valaa oman pään sisälle kun aivot menee totaalisen jumiin kun yrittää jutella naisen kanssa? Mulla on myös naispuolisia ystäviä ja kavereita mutta heidän kanssaan tulen hyvin juttuun, eli tämä ei ole mitään yleistä pelkoa naisia kohtaan. Ainoastaan tuollaiset ”latautuneet” tilanteet on täysin toivottomia mulle. Betasalpaajiakin olen kokeillut, mutta nehän auttaa vain ruumiillisiin oireisiin. Ne ei poista sitä pään sisällä olevaa pelkoa joka käskee poistumaan tilanteesta.