Toipumisen ihmeellisyys!
En ole aikaisemmin ajatellut, että ihminen muuttuu, toipuu ja löytää elämänsä uudestaan. Jotenkin olin putki-ajattelussa, että kun on näin niin on loppuelämä näin, mikään ei muutu. Mutta kun lähtee hakemaan apua ja haluaa muuttua niin jotain alkaa tapahtua. Ensinnäkin tuska lisääntyy kun alkaa muuttumaan, kaikenlaiset häpeä, inho, pelko, ahdistus, ja muut tunteet voimistuvat. Liekö ne yrittävät estää ettei ihminen lähde muuttumaan? Jokin epämääräinen pelko oli voimakas, vaikutti nukkumiseenkin. Ehkäpä se tuntemattoman pelko, tai epäonnistumisen pelko.
Uskon Korkeimpaan Voimaan, se on pakko tunnustaa että sieltä sain suurimman avun, kun oikein maailma näytti mustalta. Ja kun vain kesti sitä hankalaa oloa, puhui ja kirjoitti niin ajatukset selkeni. Vähän kerrallaan. Ei tapahtunut ihmeparantumista kertaheitolla vaan ihan vähän kerrallaan.
Miksi nyt tämän kirjoitan? Koska aiemmin kerroin täällä kuinka silloinen mieskaveri urkki tietoonsa nimimerkkini täältä ja sitten luki kaiken mitä olin kirjoittanut. Olin avoimesti ilman pelkoa että joku tuttu lukee kirjoittanut menneestä elämästäni ja myös vaikeuksista siinä suhteessa. Kun hän sitten minulle alkoi niistä puhumaan ja väittämään kuinka sairas olen, se laukaisi minussa sisuuntumisen, vihan. Vihan puolustaa itseäni, omaa reviiriäni. Ensin meinasin etten enää kirjoita tänne, mutta sitten päätin että silloinhan annan vallan muille elämästäni.
Toipumisen huomasin nyt vasta, kun tajusin että olen liikaa miettinyt menneitä ja sitä mikä olin vielä muutama vuosi sitten, sehän on jo mennyttä. En halua enää sitä roolia itselleni jonka otin joskus. Nyt uskon toipumiseen kaikenlaisista traumoista, persoonallisuuden vammoista,masennuksesta. Se on mahdollista. On vain uskallettava jättää taakseen se aika jolloin oli siten, aloitettava alusta. yhä uudestaan aloitettava, niinkauan että se mennyt on tosiaan mennyttä. Ihminen muuttuu, aika muuttuu.🙂🌻