Töihin, vaikka väsyttää vietävästi?
Olen vastavalmistunut, mutta elämässä ehti tapahtua viime vuosina todella isoja muutoksia, kuten muuttamista ja valmistumista yms. Näiden lisäksi myös hyvin stressaava yksinäisyys (joka onneksi on takanapäin!) ja todella kuluttavat ihmissuhteet ovat johtaneet burn out -tyyppiseen oireiluun. Toisin sanoen mehut ovat olleet noin puoli vuotta todella vähissä. En ole pystynyt luonnollisesti vielä hakemaan töihin. Hyvää tilanteessani on se, että ympärillä on nyt joitakin hyviä ja todella tärkeitä ihmissuhteita. Olen opetellut myös jättäytymään pois uuvuttavista ihmissuhteista ja jatkuvasta kannattelijan roolista!
Olen saanut onneksi yleisen terveydenhuollon kautta apua tilanteeseeni, mutta väysymystilanne on jatkunut. Viime kerralla lääkäri kehotti jo varovasti hakemaan töitä pikkuhiljaa. Ymmärrän hyvin, että työn hakeminen tukee normaalielämään palaamista, mutta toisaalta on se olo, että en vain pysty oman jaksamisen takia hakemaan töitä vielä. Toisaalta mietin, sysäisikö töiden aloittaminen aktiivisemmin toipumaan ja jopa voimautumaan uudelleen? Missä menee se raja, milloin on hyvä aloittaa varovasti työt ja milloin on järkevää palata varovasti töihin, sitä mietin.
Onko kohtalotovereita? Mitä ajattelet töihin palaamisesta väsyneenä? Millaisia tunteita ja ajatuksia aihe herättää?