Töihin paluu 2kk sairausloman jälkeen!?
Minulla on keskivaikea masennus ja työuupumus.Tänään aloitin työt n. 2kk saikun jälkeen. Samaan työhön palasin mutta kevennetysti 3pv/vk ja 5h/pv.
Työhön paluu tapahtui hyvin nopeasti lääkärin kehoituksesta ”viikon päästä palaat töihin!”
Alku järkytyksen ja itkun jälkeen tulin itsekin siihen tulokseen että työ voi tuodakin päivääni sisältöä ja rutiineja. Ja kun on mahdollisuus tehdä kevennetysti. Puhuttiin pomon kanssa asioita jotka minua on kuormittanut ja epäkohtiin on jo puututtu.. yms. Paluu suunniteltiin hyvin.
Viime päivät olen ollut jännittynyt,hieman peloissani, nukkunut huonosti yöt. Kumminkin olin innoissani palaamassa työhöni josta pidän.
Työpäiväni ensimmäisen tunnin aikana innostus muuttui turhautumiseksi ja peloksi.
Kaikki sama p**ka oli minua vastassa. Paljon tekemättömiä töitä. Palasin siis täydellisesti samaan tilanteeseen josta lähdin.
Kivasti lähin työkaverini ja sijainen kertoi heti kaikkista tärkeimmät asiat eli töitä on hirveesti rästissä, asiakkaita on liikaa ja työ on ”hanurista”. Näiden puheiden perusteella sain kuvan että heidän täytyy tehä ympäripyöreää päivää.Hauskinta tässä on se että työntekijä itse suunnittelee päivänsä ja hän ottaa oman tarpeen mukaan asiakkaita. 8h päivässä tehdään töitä joko aamussa tai illassa. Ei tehdä aamua ja iltaa putkeen. Keskustelin näistä pomon kanssa ja sovittiin yhteinen palaveri.
Loppu päivää kohden sain kuulla lisää kivoja epäkohtia. Pelko ja turhautuminen muuttui ärtymykseksi ja hermoilin. Työpäivän jälkeen koski päähän, suututti ja kihisin kiukkua. Ei auttanut päiväunet.
Nyt iltaa kohden rupean pikku hiljaa rauhoittumaan.. en tiedä kestänkö tätä! Lähdinkö liian aikaisiin töihin? Jos tämä oli vain eka päivä..paraneeko päivät…vai meneeko vielä pahemmaksi?
En tiedä mitä teen.. puutunko nyt epäkohtiin ja pistän asiat järkestykseen vaikka mielenterveyteni kustannuksella? Vai pistänkö laput silmille niin etten ole muka havainnut ongelmia.Teen vain sovitut työtehtävät ja lähden kotiin. Puutun vasta vuoden päästä asioihin kun olen ”voimissani”. Vai vaihdanko unelma työni johonkin muuhun?
Mielestäni kaikki vaihtoehdot on huonoja.
😑❓