Olen juuri toista kertaa eronnut keski-ikäinen työssä käyvä nainen. Ensimmäinen avioliitto kesti 15 v. ja heti sen perään aloitin suhteen ja se kesti 11 v. Molemmat mieheni olivat alistavia ja kärsin henkisestä väkivallasta. Nyt viimein pääsin eroon tästä toisesta liitosta. Ja nyt olen todella yksin. Minulla ei ole yhtään ainutta ystävää. Kaikki ystävyyssuhteet ovat päättyneet viimeistään tämän toisen avioliiton aikana. Mieheni oli niin mustasukkainen ja kontrolloiva, että hyvä kun töissä voin käydä. Vierailut siskoni luona hyväksyttiin nipin napin. Kaikkea tekemisiäni kytättiin ja kaikke epäiltiin.
Ongelmana on siis täydellinen yksinäisyys. En ole sosiaalinen ja ulospäinsuuntautuva, olen aina ollut vähän varautunut ihmisten seurassa. Kaipaisin kuitenkin nyt ystävää. Haluaisin käydä elokuvissa ja erilaisissa tapahtumissa, tykkäisin tanssimisesta. Joka paikkaan vaan täytyy mennä yksin. Tämä yksinäisyys on niin musertavaa, että olen tehnyt suunnitelmat elämäni päättämisestä. Suunnitelma on valmiina, toteutus vaan puuttuu.. Olen kuitenkin tietoinen tilastani ja huomenna olen menossa työterveyshuoltoon lääkäriin apua hakemaan. Sairauslomalle en haluaisi jäädä, koska työ on nyt minulle ainoa henkireikä. Siellä edes tapaan ihmisiä. Joskus vaan töissä tuntuu, että hajoan palasiksi ja saan pinnistellä, että en purskahda itkuun. Töissäkään kukaan ei tiedä erostani vielä mitään. Itsetuhoisia ajatuksia minulla oli ensimmäisen avioeron aikana ja söin 1,5 vuoden ajan mielialalääkkeitä.
Mielialani vaihtelee ylös ja alas. On hetkiä, jolloin mietin olenko tehnyt pahan virheen. Hetkittäin taas olen tyytyväinen ratkaisuuni ja siihen, että nyt minun ei tarvitse selitellä kenellekään tekemisisäni ja menemisiäni. Vaan kuten sanoin, tähän täydelliseen yksinäisyyteen en osannut varautua.
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.