Terapeutti ärsyttää
Ajattelin pitkästä aikaa kirjoittaa tänne, aiheesta psykoterapia ja ärsyttävä terapeutti. Aloitan ensi kuussa toisen terapiavuoden Kelan tukemana, mutta en tiedä, mitä siitä tulee, kun terapeutti on alkanut ärsyttää aivan jumalattomasti ☹️
Terapian alussa tuntui vielä, että henkilökemiat kohtaavat ja tulen hänen kanssaan hyvin toimeen. Hän vaikutti ihan mukavalta ja ammattitaitoiselta ihmiseltä. Pikkuhiljaa on vaan alkanut tuntua, että onko terapeutti sittenkin mulle väärä? 😞
Jo ajatus terapeutista ja tulevista terapiakerroista ärsyttää. Kaikki hänessä suoraan sanoen v-tuttaa: olemus, puhetapa, ihan kaikki. Alussa en pitänyt näitä ominaisuuksia ärsyttävinä, mutta nyt kaikki terapeutissa herättää kiukkua. Hän on keski-ikäinen nainen ja on kyllä ihan pätevä työssään, omaa pitkän työhistorian ja on vaativan erityistason terapeutti, pitkä koulutus.
Alussa vaikutti ihan mukavalta, nykyään tuntuu jotenkin etäiseltä, kylmältä ja välinpitämättömältä. On kuin häntä ei kiinnostaisi ollenkaan, mitä siellä puhun ja olen tästä hänelle sanonutkin. Välillä ei kommentoi mitään ja se hermostuttaa. Koen, että alussa uskalsin avautua hänelle kunnolla, mutta nyt en enää kun tuntuu, että tätä naista ei vaan kiinnosta 😠
Sanoin terapautille suoraan, että koen ettemme oikein tule juttuun ja harkitsen terapeutin vaihtoa. Tähän hän, että missään nimessä se ei kannata, vika ei kuulemma ole henkilökemioissa vaan tämä on ihan normaalia ja kuuluu mukamas terapian kulkuun. Ja että jos nyt lopetan/vaihdan niin samat ongelmat seuraa jatkossakin
Mulla diagnosoitu toistuva keskivaikea masennus ja sekamuotoinen persoonallisuushäiriö. Hakeuduin terapiaan koulukiusaamismuistojen, sosiaalisten tilanteiden pelon, ihmissuhdeongelmien ja toistuvien aggressioiden takia.
Olisiko jollain antaa neuvoa tai kertoa omia kokemuksia, jos on/ on ollut samansuuntaisia ajatuksia?