Ajattelin kirjoittaa aiheesta tänne ja toivonkin saavani vastauksia ja kokemuksia muilta.. Olen 25-vuotias nainen ja olin koko yläasteen koulukiusattu. Ensimmäisen yläastevuoden kiusaajat uhkailivat fyysisellä väkivallalla ja yriitivät saada kaverini minua vastaan. Kasi luokalla aimmista kiusaajistani tuli kavereitani ja jossain vaiheessa aloin seurustella minua huomattavsti vanhemman 18-vuotiaan pojan kanssa. Poika oli minua paljon kokeneempi ja lopulta päätyi sänkyyn parhaan kaverini kanssa ja erohan siinä tuli. Poika aloi valehdella minusta kavereilleni ja sai heidät uskomaan juttunsa. Tästä alkoikin elämäni helvetti. Minua haukuttiin, uhkailtiin, minusta levitettiin ilekitä juttuja ja kotiini soiteltiin.
En halunnut näyttää kiusaajille että pelkään heitä ja olinkin hyvin vahva uloisesti. En kertonut kenellekään kiusaamisesta ja aloin hakeutua viikonloppuisin alkoholin pariin. Alkoholin vaikutuksen alaisena aloin hakea ”lohtua” pojista/miehistä. Jotenkin olin niin lapsellinen, että ajattelin tuollaisen olevan normaalia ja luulin että pojat tykkäsivät oikeasti minusta. Toisin vain kävi ja ilkeitä juoruja alkoi vain liikkua enemmän ja enmmän. Kaikkein pahinta oli kuulla juoruja sänkypuuhista.. Näin jälkeenpäin vaan toivon että olsiin ollut vahva ja uskaltanut kertoa jollekin. Tulin pahasti aikuisten miesten hyväksikäyttämäksi ja vielä haukutuksi ”huonoksi sängyssä”, joita asioita en edes olisi ollut valmis harrastamaan.
Heti yläasteen jälkeen muutin pois melko pieneltä paikkakunnalta ja pidina nuo asiat visusti salaisuutenani. Sain uusia ihania ystäviä ja kaikki oli taas hyvin. Tuolloin en juurikaan ajatellut noita asioita.
Välillä muutin taas kaupunkia työn perässä ja aloin seurustella. En ikinä ollut kertonut kenellekään kiusaamisesta tai omista tyhmistä tekosistani, enkä kertonut kumppanillenikaan. Seurustelimme 6 vuotta, mutta en koskaan osannut päästää miestä kunnolla sisimpääni. Suhde oli näin jälkeenpäin mietittynä osaltani hyvin etäinen. Alussa mies halusi näyttää tunteitaan, mutta aika pian hän huomasi että torjun lämmön.
Olen nyt alkanut eron myötä käymään omaa elämääni läpi ja tajuan että teini-iän traumat vaikuttavat syvästi elämässäni. En koskaan halunnut että kukaan saa tietää exäni kavereista mistä olen kotoisin. Kielsin exääni kertomasta kenellekään.
Nykyisin en osaa elää päivääkään etten häpeäisi omia teini-iän tekojani.. Sain äskettäin kuulla että eräs yläasteluokalla ollut poika oli edelleen levitellyt noita asioita exälleni ja muillekin. Joskus mietin onko tuolla pojalla itsellään niin täydelline ja puhdas elämä, että voi muista levitellä ikivanhoja asioita.. Kaitpa hänellä on siihen sitten oikeus. Nykyisin asiat ovat menneet sellaisiksi että välillä vietän hyviä päiviä, mutta yleensä päivittäin mietin mitä minusta puhutaan kaupungilla ja mitä muut minusta ajttelevat.
Toivon vaan niin kovasti että voisin unohtaa kaikki nuo pahat asiat kiusaamisen, omat tekoni ja päästä niistä yli. Ettei tarvitsisi aina uuden ihmisen tavatessa miettiä tunteeko hän jonkun joka tietää. Tiedän etten enää ikinä halua pettää rakkaita ihmisiä ja joskus jos uuden rakkauden löydän haluaisin olla hänelle rehellinen ja avoin. Haluaisin pystyä sanomaan rakastavni häntä… en vain tiedä tulenko koskaan pystymään siihen. Pelkään että ”aukaistuani” itseni jollekin saan kokea yhä uudeelleen puukon selässä.. Kertokaa jos jollain samanlaisia kokemuksia, miten niistä olette päässeet yli. Tämä teksti voi olla hyvin sekava, koska vaikea lyhyesti selvitellä näitä..