Heippa vaan kaikille! Jotkut teistä varmaan muistavatkin minut viime kesältä, kun taistelin vaikeassa avioliitossa mielenterveysongelmaisen miehen kanssa. Ex-miehelläni on kaksisuuntainen mielialahäiriö, krooninen vaikea masennus ja persoonallisuushäiriöitä. Muutin viime elokuussa yksin…mies uhkasi itsemurhalla kymmeniä kertoja. Erohakemuksen laitoin lokakuussa….pari kuukautta sain olla aika rauhassa. Joulukuussa exäni sai tietää että minulla on uusi miesystävä, ja sen jälkeen olenkin jatkuvasti saanut kärsiä exän julkisista haukkumisista. Sanoin, että jos tuo ei lopu, ilmoitan poliisille. En olisi uskonut miten vakavaksi tämä menisi. Viikko sitten sain hurjia viestejä, joissa ex-mies sanoi seuraavana yönä tulla lopettamaan iloisen elämäni…ja hän aikoi onnistua tappamaan minut ja uuden mieheni. Todellisuudessa viestit olivat paljon paljon törkeämpiä, mutta sisältö oli tuo. soitin hätäkeskukseen….sieltä sanoivat että jos hän ilmestyy ovelle, niin soita sitten uudelleen. (jos olisin enää kerennyt siinä vaiheessa)
Onneksi sain selville että tuo mustasukkainen exä oli toisella puolella suomea käymässä, mutta valtavaa pelkoa se ei poistanut. Kaksi yötä olin yksin asunnollani ja heräsin jokaiseen rasahdukseen sydän hurjasti pomppien. Sitten minulle viestitettiin että exä oli tulossa samalle paikkakunnalle takaisin. Pakenin asunnoltani…en uskalla olla siellä yksin. Exäni oli siskolleen sanonut, että ei mitään väliä vaikka joutuisi vankilaaN. HÄNELLÄ OLISI LOPPUELÄMÄ AIKAA ISTUA KALTERIEN TAKANA.
Tein rikosilmoituksen, mutta asian käsittelyyn saattaa mennä kuukausia. Kertokaa mitä voin tehdä. Voin hakea lähestymiskieltoa, mutta ei se exää hidasta. Hän on sitä mieltä että minkäänlaiset lait ja asetukset ja säännöt yms. eivät koske häntä.
Onko minun vain muutettava toiselle paikkakunnalle, etsittävä uusi työpaikka….en tiedä enää mitään. Haluaisin vain nauttia uudesta elämästäni uuden miesystäväni kanssa…..
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.