Lyhyesti kerrottuna: luottotiedot menneet, häätöuhka alla asunnosta (uutta kämppää tuskin saan?! kun ei ole luottotietoja), velkaneuvontaan pitkät jonot ja mieli kaiken tämän myötä täysin kateissa, negatiivinen. Ja kaikki tämä itse aiheutettua, kun en osaa hoitaa omaa talouttani. Häätöuhan alla vihdoinkin havahduin, että otin yhteyttä velkaneuvontaan. Mutta, sinne tosiaan kuukauden jono ja en saa vuokrarästejäni kuitenkaan maksettua (pankista olen jo kysynyt lainaa/apua, mutt eivät myönnä)… eli koska tahansa tulee kouraan virallinen häätölappu. Olen aivan poissa tolaltani. Mistä lähteä hakemaan apua, niin että saisi tämän asuntojutun selvitettyä. Nykyisen vuokranantajan kanssa yritin jo asiaa selvitellä (myöskin), mutteivat suostuneet enää maksujärjestelyihin… maksu joko kerralla tiettyyn päivään mennessä, omatoiminen muutto pois tai häätö. Itse en vain tiedä mistä saisin asunnon luottotiedottomana tai mistä voisin hakea apua tilanteeseen!!!
Tajuan, että olen itse aiheuttanut taloudenhoitokyvyttömyydelläni tämän ongelman ja se taas on aiheuttanut mulle viime aikoina mielenterveyteen liittyviä ahdistuksia…. suutun helpolla, itken helpolla tai en yksinkertaisesti tunne yhtään mitään. Pääasiallisesti tunnen suurta häpeää, kun en osaa hallita omaa elämää. Se tunne, kun mieli napsahtaa ihan milloin tahansa lopullisesti. Olin jo aikeisessa eilen soittaa paikalliseen mielenterveyskeskukseen ja varata sinne aika… no, eihän sinne voinut soittaa, kun ”puhelinaika” on vain klo 12-13 ma-to! Mikä ihme mielenterveysasema sellainen on, kun tuollaiset ajat ☹️ Toivottavasti saan itsestäni irti, että soitan maanantaina. En vain jaksa enää!
Suurin murhe on nyt tämä asuntopuoli…. mistä ja miten saan apua hyvinkin lyhyellä ajalla?!