Tällaista tänään...
En oikeastaan tiedä, mitä teen täällä… Ylivoimainen fiilis tällä hetkellä. On tosi paha olla, enkä usko, että kukaan tajuaa sitä. Ei mulla kuuluis mennä huonosti, kun kaikki on päällisin puolin vallan mainiosti. Mä olen iloinen nuori nainen, sen kaikki näkevät ulospäin.
Sain keskenmenon kolme vuotta sitten keväällä, enkä osaa päästää siitä irti. En puhu siitä kenellekään, edes mun psyk. hoitaja ei tiedä mitään. Kukapa sitä ymmärtäisi näin pitkän ajan jälkeen? Lasta ei oltu suunniteltu eikä mitään, sehän oli täysi vahinko. Mutta mä opin rakastaan sitä sen pienen hetken, se oli mulle todellinen. En osaa selittää… Kaikki sanovat aina, että tällaisesta pääsee yli, kun vaan hommautuu raskaaksi uudestaan. Mun pahin pelko elämässä on, että noin kävis. Pelkään jokaista kontaktia miehen kanssa, eikä se ymmärrä, kun yhtäkkiä vajoon seinää vasten ja itken hysteerisenä.
Tuntuu, että tää ”mörkö” pilaa mun elämän. En uskalla olla mun elämäni miehen kanssa yhdessä, kun pelkään, että sekin katoaa kuin tuhka tuuleen. Se on tehnyt niin monesti näiden vuosien varrella, joten ehkä sinänsä pelko ei ole turha, mutta ei se ymmärrä. Se vihaa tätä, huutaa mulle, etten puhu mun asioista sen kanssa, mutta tiedän että se tulisi surulliseksi jos sanoisin mitä mun mielessä oikeasti liikkuu. Hän ei siis ollut lapsen ”isä”, eikä täysin osaa sopeutua, jos mainitsen tätä millään tavalla. Teeskentelen nykyään mieluummin kipeää, kuin tapaan edes mun perhettä. Pienten lasten näkeminen on pahinta ja niitä meidän porukassa on enemmän kuin tarpeeksi. En ymmärrä, miksen voi vaan päästää irti…
Mulla on todettu keskivaikea masennus, paniikkihäiriö ja traumaperäinen stressihäiriö (ei tähän liittyen). Jokainen näistä näkyy ulospäin lievittyneen, vaikka sisäisesti revin itteäni hajalle. En jaksa enää. Oon ihan hukassa.