Taistelua päivästä toiseen

Taistelua päivästä toiseen

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2011 klo 16:43

Heippa
Älä ikinä vertaa itseäsi muihin.
Äläkä ikinä häpeä itseäsi.
Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon
eli masennuksen ja väsymyksen.
Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia
mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon.
Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea pieniä asioita mistä
sinä tulet onnelliseksi ja mistä sinulle tulee huvä olo.
Kuuntele musiikkia musikilla on voimaa.
Onko sinulla ketään ystäviä / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas kyllä elämää.
Kun olet sairauslomalla ja tulosi on tippunut niin oletko selvittänyt esim toimeentulotuen ???
Seurakunnasta saa monesti esim ruokaavustusta ja rahallistakin avustusta
Nekin kannattaa selvittää ???
Kirjoita miten olet jaksanut niin minä vastaan sinulle ja yritän auttaa ja neuvoa.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 23.08.2015 klo 10:26

🙂

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 26.08.2015 klo 11:24

Hei arka
Työt alkoi. Sen myötä stressi. Päivät yhtä painajaista. En tiedä kauanko jaksan. Odotan
vapaaviikkoa. Eilen kävin gynegologilla lähikaupungissa. Kallista hommaa. Tänään
vapaata. Kävin apteekissa ja kaupassa. Nyt pyykkiä pesen ja sain imuroitua.

Kirjoittele kuulumisiasi mukava kun kirjoittelet

Käyttäjä kirjoittanut 26.08.2015 klo 11:37

Olen taas sillä päällä, että sanon aika suoraan, johtuu ehkä siitä että jännittää miesten keihäänheitto. Tai muuten vaan olen paskempi ihminen.

Mutta jotenkin minusta teidän kuvionne kuullostaa siltä, että miehesi huijaa sossua. Ja ei tuota voi hoidoksi kutsua, jos hän ostaa sinulle olutta.
Teille olisi varmaan parempi, että miehellesi keksittäisiin jotain muuta puuhaa kuin sun ns. hoitamisesi ja kun näytät siinä vapaaehtoistyössä kuitenkin pärjäävän, niin ottaisit sitä sitten enempi.

Käyttäjä Leijona55 kirjoittanut 27.08.2015 klo 10:32

Vaikka olenkin huolissani Arka sinun oluen juonnista, varsinkin kun käytät olutta paivittäin. Saat tieten tahtoen uuden riesan itsellesi. Älä loukkaannu olen vain huollissani sinusta. Samalla olen iloinen että kirjoitat tänne avoimesti. Monesti ihminen päätyy umpikujaan eikä näe uusia mahdollisuuksia elämässä. Sama on itseni kohdalla. Ulkopuolisena annan helposti neuvoja sinulle ja samalla en osaa itse tehdä muutoksia omaan elämääni.

Käyttäjä kirjoittanut 27.08.2015 klo 14:00

arka kirjoitti 26.8.2015 9:33

Hei!
Vaikeaa tuskaisuutta on, Oxamineja olisi vähän jäljellä. Mies kattoo urheilua. Haluaisin enemmän vapaaehtoistyötä mutta mies pelkää ettei sossu anna hänen sitten olla kotona. Eilen ulkoilutin mummon ja käytiin kaupassa, ostettiin olutta. Mies hoitaa minua ja tyttö on koulussa.

Niin että tästä viestistä mulle tuli ajatus sossun huijaamisesta. Voidaan sopia sitten että ette huijaa. En tarkoittanut, että huijaatte sieltä rahaa.
Enkä tarkoittanut että miehesi menisi töihin vaan, että hänelle järjestettäisiin jotain puuhaa päiväksi ettei hän vaan vahtisi sinua. Koska et näytä tarvitsevan kokopäiväistä vahtimista, kun kykenet käymään vapaaehtoistyössäkin.

Olen kyllä uskovainen mutta täytyy kyllä sanoa etten ihan usko, että Jumala olisi antanut miehellesi tuollaisen tehtävän. Voisin sen uskoa, jos olisit aivan täysin autettavissa oleva mutta sitähän et ole.

Käyttäjä kirjoittanut 28.08.2015 klo 07:39

Kyllä sie selviät, uskon siihen vakaasti.
Minä kirjoittelen aika julmasti välillä, kun haluaisin auttaa. Minusta teidän pitäisi keksiä toisenlaisia tapoja yrittää päästä etiäpäin. Ei tietenkään pitäisi yrittää mun neuvojen avulla mutta joku ammattilainen voisi teitä auttaa jollakin tapaa.

Aluksi epäilin ettet pärjää siinä vapaaehtoistyössä ja sitten olin iloinen, kun pärjäsitkin. Sitä en tietenkään ole muistanut sanoa.
Ja, jos haluat lisää vapaaehtoistyöt, kyllä minusta sun pitäisi saada sitä yrittää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.08.2015 klo 14:53

Mä en laita enää tähän soppaan lusikkaani. En sano juuta en jaata. Ite olen kotona ollut yli 10 vuotta. Mulla on kokeiltu ryhmiä ja jne. Nyt ensi viikolla alkaa taas yksi ryhmä kokeilu. Mulla va loppuu voimat ja nyt pelkään että ennen ku ryhmä alkaa, ni mä oon jo loppuun palanut.
AJattelin, jos joisin noita lonkeroita mitä jääkaapissa vielä muutama on.
Mulla on ongelma enkä usko pystyväni sitä ite selvittää.

Voimia tosi paljon sinulle. Anteeksi et taas meni ohi aiheen.

Käyttäjä kirjoittanut 30.08.2015 klo 08:05

Olen kyllä tosi pahoillani, kun kirjoituksistani olet saanut sellaisen vaikutelman etten sinua hyväksyisi. Minä sain silloin alussa, kymmenen vuotta sitten, täällä tukinetissä sellaisia viestejä joista suutuin ja niitä pitänyt laisinkaan vertaistuellisina. Mutta otin niistä enemmän itseeni kuin niistä viesteistä joissa sanottiin jotain sellaista kehuvaa minusta vaikka vaan makasin sairaalassa ja surin äitini kuolemaan. Päätin näyttää ihmisille, että on musta muuhunkin kuin vaan makaamaan.

Minäkin tunnen edelleen syyllisyyttä äitini itsemurhasta enkä sitä edes halua saada anteeksi. Olen ansainnut syyllisyyden vaikka tiedänkin jokaisen itsensä päättävän itsemurhansa eikä sitä kukaan voi estää, jos toinen oikeasti haluaa kuolla.
Minä en joka päivä tunne syyllisyyttä. Silloin tällöin sen sallin itselleni ja siinä märehdin pari tuntia ja lopetan sen sitten taas joksikin aikaa.
Syyllisyyskin on minulle eräänlainen vahvuuden osoitus omasta voimastani. Olen ainakin rohkeempi eläjä kuin äitini oli.

Tämäkin kirjoitus yrittää antaa vertaistukea eikä sen tarkoitus ole ketään halveksia. Olen kuitenkin sellainen ota itseäsi niskasta kiinni vertaistuen antaja kuin maataan vaan kaikki tyyppi.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 30.08.2015 klo 13:27

Hei arka
Kävitkö kirkossa? Mukava että sinulla anoppisi kanssa hyvät välit. Olet pystynyt
asioista. Minulla ongelmana tuo puhumisen vaikeus. Onneksi alkoi eläkeviikko.
Töissä tulee taas muutoksia. Ne pelottaa miten alkaa sujumaan. Lähden miesystävän
luokse muutamaksi päiväksi. Marjoja poimimaan. Huomenna hammaslääkäri yksityiselle.
Saa nähdä alkavatko poistamaan hammaskiveä. Viimeksi reissu meni kuin meni.
Hintakin pelottaa. Naapurit taas juhlii . Käy hermojen päälle.

Voimia päivääsi

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 31.08.2015 klo 09:24

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Kuulostaisi siltä, että sun olosi olisi helpottanut hotusen. Olenko yhtään oikeassa?

Onko se Risperdal sulle uusi lääke, kun heitätyttää noin kovasti.

Anteeksi, etten jaksa nyt kirjoittaa pitemmälti. Halusin kuitenkin tulla sinua tervehtimään!😍

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 02.09.2015 klo 06:37

Hei arka
En saanut enää unta joten ajattelin kirjoittaa. Unet jäi 4 tuntiin. Olen miesystävän
luona. Riitaa ollut. Tämä niin vaikeaa paha olla. Tänään päivä menee varmaan
täällä netissä. Poimin eilen vähäiset marjat mitä pensaissa oli. Paljon oli ehtinyt
mennä pilalle ja liinnut varmaan osan syöneet. Yritän selvitä tästäkin päivästä. Ahdistaa

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 02.09.2015 klo 07:31

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Miten voit? Mua väsyttää. Yöuni oli kai liian lyhyt. En haluaisi mennä takaisin nukkumaan. Pitänee ottaa lisää kahvia.

Oletteko käyneet miehen tädin luona? Pesittekö ikkunat?

Anteeksi etten nyt kirjoita pitemmälti, oma olo on aika huono. Halusin kuitenkin tulla sinua tervehtimään. Kerro kuulumisistasi täällä ja tule vaikka käymään mun ketjussa.

Voimia sinulle ahdistukseen!😍

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 02.09.2015 klo 13:50

Hei arka
Mukava että jaksat ulkoiluttaa mummoa. Varmaan vähän sinunki mieltä piristää
Oletteko ostaneet auton? Epäilen pettämistä edelleen. Ahdistukseen minulla on atarax
ja xanor. Psykiatrin aikaa odottelen. Oisi niin paljon puhuttavaa hänelle. Varmaan
kuitenkin lääkeasiat vain listalla.

Käyttäjä LonelyWolf kirjoittanut 02.09.2015 klo 21:01

Hei Arka,
lueskelin ketjuasi, mutta en kokonaan kun on niin pitkä.
Ajattelin vain näin tervehtiä lyhyesti kun sinäkin olet jaksanut aina minulle kommentoida jotain. Hyvä jos sinun tulee luettua kirjoja. Minäkin haluaisin taas innostua lukemisesta. Voimia sinulle!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 05.09.2015 klo 10:22

Hei, Arka!☺️❤️☺️ Mitä sinulle kuuluu? Vieläkö teillä on auto lainassa? Oletko kärsinyt pahoista ahdistuksista?

Mua ahdistaa tuo painon pudottaminen. Jämähtänyt paikoilleen ja siitä on nyt tullut mulle ongelma. Toinen ongelma on kodin siivoaminen. En saa oikein aloitettua. Vähän jo tosin on onnistunut, mutta tosi vähän... Haluaisin tänne siistiä tämän viikonlopun aikana, mutta on jotenkin niin vaikeaa... En tiedä, tekisinkö vähän sieltä ja täältä vai yrittäisinkö tehdä yhden kohteen tai huoneen kerrallaan.

Mun pitää soittaa lääkärille alkuviikosta. Jos kävisin labrassa maanantaina, niin voisin soittaa tulokset tiistaina. Tarvitsisin taas rauhoittaville reseptin.

Mä olen saanut tiputettua aamutemestan, jolla estän vieroitusoireiden tulon, yhdestä tabletista 3/4 tablettiin. Usein tarvitsen päivän mittaan vielä toisen tabletin, mutta en aina. Ja kerran, pari viikossa tulee paha ahdistuskohtaus, johon joudun ottamaan 3-4 tablettia. Muuten se ei mene ohi. Haluaisin Temestasta kokonaan eroon. Tai sitten tosiaan vain tarvittavaksi lääkkeeksi, mutta nyt olen siitä sen verran riippuvainen, että on edettävä vähentämisen kanssa hitaasti.

Mua väsyttää. Nukuin viime yönä 8 ½ tuntia.

Jotain pitäisi saada aikaiseksi... Turhauttaa, kun olen tässäkin hommassa niin kehno.

Mutta... Hyvää päivän jatkoa sinulle!😍