Taistelua päivästä toiseen

Taistelua päivästä toiseen

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2011 klo 16:43

Heippa
Älä ikinä vertaa itseäsi muihin.
Äläkä ikinä häpeä itseäsi.
Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon
eli masennuksen ja väsymyksen.
Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia
mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon.
Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea pieniä asioita mistä
sinä tulet onnelliseksi ja mistä sinulle tulee huvä olo.
Kuuntele musiikkia musikilla on voimaa.
Onko sinulla ketään ystäviä / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas kyllä elämää.
Kun olet sairauslomalla ja tulosi on tippunut niin oletko selvittänyt esim toimeentulotuen ???
Seurakunnasta saa monesti esim ruokaavustusta ja rahallistakin avustusta
Nekin kannattaa selvittää ???
Kirjoita miten olet jaksanut niin minä vastaan sinulle ja yritän auttaa ja neuvoa.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 08.08.2015 klo 09:35

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Mukava, kun sinulle kuuluu parempaa!🙂 Mulla oli ihan ok olo puolituntia sitten, mutta nyt jo masentaa. Ehkä osittain siksi, että en saa edettyä laukun teossa, kun en saa suurennettua kaavaa. Ehkä se onnistuisi kirjastossa. En tiedä. Ehkä käyn kokeilemassa. Mutta nyt tuntuu, etten jaksa enkä halua yhtään mitään. Miten olo voikin muuttua näin nopeasti. Vai onko se sitten sitä epävakautta?😑❓

Voi hemmetti, kun mä haluaisin nyt viillellä ja repäiä kädet auki!😠

No, parempaa sinulle!😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 08.08.2015 klo 12:01

Hei, Arka!☺️❤️☺️

On ihan varmasti tosi mukavaa, kun saatte auton lainaan. Kaksi viikkoa on pitkä aika. Ehditte vaikka mitä!

Mulla on ollut pari päivää viiniä ja olen sitä iltaisin ottanut pari lasillista. Luultavasti loppukuun aikana en alkoholia osta. Rahat on niin vähissä. Ja onhan se hyvä, ettei alkosta tule rutiinia, niin ajattelen. Mulla on varmaan joku lääke, joka estää päihtymisen. Juon viiniä, se maistuu hyvälle, mutta paljon muuta vaikutusta sillä ei ole. Mun pitäisi ottaa melkein pullollinen kerralla, jotta tuntisin jotain.

Aiotteko auto-loman aikana ajella pitemmällekin loman viettoon?

Hyvää päivän jatkoa sinulle! Ja voimia!😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 09.08.2015 klo 16:47

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Ei aina tarvitsekaan jaksaa kirjoittaa... Kirjoittaa silloin kun se hyvältä tuntuu. - Tai jos tuntuu sitten tosi pahalta.

Kysyn nyt kuitenkin, miten päiväsi on mennyt?

Mä oon ollut jonkin verran ulkona ja käynyt istumassa parvekkeella. Lounas jäi syömättä, kun olin kirkossa. Söin sitten kotiin tultua yhdistetyn lounaan ja välipalan. Rahkaa ja tuoreita luumuja.

Hyvää viikon alkua sinulle! Ja onhan tässä vielä jäljellä viikonloppuakin...😉

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 10.08.2015 klo 11:04

Hei arka
Mukava kuitenkin kun ilmoittelet itsestäsi. Miten jakselet? Olen kaveri luona kylässä.
Vielä jonkin verran lomaa jäljellä. Lauantaina tuli riitaa naapurin kanssa. Olivat
humalassa. Kurjaa en tahtoisi olla kenenkään kanssa huonoissa väleissä. Täällä
on rauhallista. Olen ollut paljon ulkona. Käytiin mun kotipaikalla sunnuntaina-. Tuli
ikävä mieli. Uusi omistaja tehnyt kaiken pelloiksi. En enää meinannut muistaa missä
talo ja muut rakennukset olivat. Tämä vie aikaa sulatella. Tuntuu niin pahalta. Odottelen
jos kissaa näkyisi.

Voimia sinulle🙂🌻

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 11.08.2015 klo 11:46

Hei arka
Mukavaa kun kirjoittelet. Vaikutat ihanalta ihmiseltä. Rukoilen puolestasi. Kaikkea
hyvää päivääsi. Lähden taas ulos käveleskeleen. Kirjoittele

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 12.08.2015 klo 18:26

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Harmi, kun tyttösi on kipeänä. Joko hän on paranemaan päin?

Mulla alkoi nyt sitten masennus. Olen väsynyt. Nyt olen ollut hereillä jo 12 ja puoli tuntia. Ei mua nukuta, mutta kuitenkin... Ehkä se on tämä sääkin. Alkoi juuri satamaan. Olin kyllä parvekkeella iltapäivällä auringossa tunnin verran, mutta muuten tämä päivä on ollut aika pilvinen. Ja niinkuin nautin eilisestä ja auringosta...

Tänään en ole koskenut ompelukoneeseen. Muutamia hommia olen suunnitellut ja etsinyt kankaita, mutta mikään ei ole edennyt sen pitemmälle.

Tuntuu, että haluaisin kuolla.

Onko sinulla yhtään paremmin? Toivottavasti...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.08.2015 klo 19:52

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Mä vain aloitan asioita. Mitään en saa valmiiksi. Tuntuu tosi hankalalta. Harmittaa. Inhoan itseäni tällaisena. Tekee mieli luovuttaa.

Löysitkö kirjastosta luettavaa? Mä varasin kirjastosta useamman kirjan. Nyt odottelen että ne saapuu lähikirjastoon.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 14.08.2015 klo 11:42

Hei arka
Miten päiväsi alkanut? Olen kotona. Ahdistaa kovasti. En jaksa tätä elämää. Luulen
et miesystävällä suhde jonkun toisen kanssa. En uskalla kysyä. Miksi tämä elämä
niin vaikeaa. Taas liikaa ajatuksia tuntuu että sekoan.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 17.08.2015 klo 11:14

Hei arka
Hyvä että olet saanut edes vähän nukuttua. Mukava kun miehesi sai uuden pelin.
Sen parissa varmaan aika kuluu. Sinä jaksat lukea kirjoja ym. Kerro vain mitä niissä
sanotaan. Saan siitä vähän lohtua elämään. Pitäisi käydä useammin hengellisissä
tilaisuuksissa. Ehkä syksyn päälle jos syke-illat taas alkaa. Minua edelleen vaivaa
kaverin touhu. Kieltää asian. En tiedä olenko vainoharhainen. Eilen aloitin siivouksen
kun kaveri lähti tänään siivosin loput. Mukavaa taas kun siisti koti. Ahdistaa ja
masentaa. Ei taida jaksaa laittaa ruokaa. Syön valmista pakastimesta. Tuli hieno
päivä.Aurinko paistaa ja lämmintä.

Paljon voimia sinulle ja kirjoittele🙂🌻

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 18.08.2015 klo 10:29

Hei arka
Kiva kun jaksat käydä ulkoiluttamassa mummoa. Hän varmaan tykkää. Toivottavasti
jaksat mennä helluntaiseurakuntaan. Olisi tosiaan mukava kun olisi kaveri jonka
kanssa käydä tilaisuuksissa. Yritin parturiin tänään ilman ajan ´varausta oli monta
asiakasta. Onneksi huomenna aika. Huomenna myös hammashoitola aika. Suoraan
sanoen pelottaa mennä. Tarkoitin kaverilla miesystävää. Hän kieltää kaiken ettei ole
toista naista. Menen päivän kerrallaan. Eilen illalla mietin liikaa asioita kova ahdistus.
Meni varmaan puoli 2 ennen kuin uni tuli. Iltäpäivällä työpaikalle. Työkaverien Synttäri
kahvitus. Täyttivät 50 vuotta. Mukava kun jaksat kirjoitella minulle. Saan siitä voimaa
jaksaa elämää.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.08.2015 klo 11:15

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Anteeksi. En ole käynyt sinua moikkaamasas omassa ketjussasi useampaan päivään. En ole sinua kuitenkaan unohtanut!☺️❤️ Olet vain vieraillut minun ketjuissani niin paljon - mistä iso kiitos, on kiva lukea viestejäsi! -, että en ole huomannut tätä taukoa!

On se hyvä, että sinä saat vaikeuksiisi apua uskosta. Hyvä, kun jokin helpottaa vointiasi.

Olen tiennyt, että miehesi on kotona sinun vuoksesi eikä työnhakijana ja töissä. Mutta tänään huomasin viestissäsi, että hän on ihan virallistaikin omaishoitajasi. Hienoa, että teillä on tällainen järjestely! Saako miehesi yhtään rahaa siitä, että huolehtii sinusta? Onko hän oikeutettu joihinkin tukiin? En tiedä näistä asioista niin paljon...

Saatko itse käytyä liikkumassa? Käyt kävelyillä "muummusi" kanssa, mutta käytkö itse tai miehesi ja tyttäresi kanssa ulkona? Mä olen nyt muutamana päivänä saanut itseni ulos. Joskus liikkuminen oli minulle aika tärkeää. Kävin kävelysauvojen kanssa puolentunnin - tunnin lenkillä lähes päivittäin. Yritän ehkä vähitellen taas samaa. Mutta nyt saa riittää tämä vajaan puolentunnin reipas kävely ilman sauvoja.

Mun mielialani vaihtelee. Aamulla oli aika hyvä, mutta nyt on mukana taas masennusta. Mun on nälkä, mutta syön vasta kahdeltatoista, 50 minuutin päästä. Otas lounaaksi kasviskeittoa. Mietin lisäisinkö siihen tofua. Siitä tulisi vain energiaa lisää, ja sitä yritän välttää. Ehkä kuitenkin tänään myös tofua keittoon...

Tein viikonlopppuna itselleni parin litran vihanneskeiton. Siitä tuli yllättävän hyvää, parempaa kuin, mitä olen joskus aiemmin tehnyt. Tuota ohjetta pitää hyödyntää myöhemminkin.

Tässä nyt minun jupinani. Hyvää päivän jatkoa sinulle!😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 20.08.2015 klo 09:02

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Ymmärrän tuskasi. Myös mulla on ollut kausia, jolloin olen miettinyt erityisen kovasti itsemurhaa ja tapoja toteuttaa se. Periaatteessa, vaikka en nyt juuri itsemurhaa kaipaa ja ajattele, mulla on tälläkin hetkellä takaraivossa ne tavat, joilla sen voisin tehdä. En niitä ajattele tällä hetkellä, mutta ne on ajateltu niin valmiiksi, että olemassa ovat. Voi kun sinun vointisi helpottaisi!

Ehkä sen takia, kun itse olet ollut ja olet edelleen heikoilla vointisi suhteen, pystyt olemaan miehesi tädin tukena. Jotakin "hyötyä" sairaudesta?😐

Voimia sinulle päivääsi! Lepoa pakkoajatuksista!😍

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 20.08.2015 klo 12:54

Hei arka
Kunpa olisi keino joka helpottaisi oloasi. Sinulla kuitenkin syytä elää. On rakastava
mies ja tytär. Olet kuitenkin sinnikäs kun jaksat huolehtia miehesi tädistä. Käydä
juttelemassa. Saanko olla utelias juoko hän jatkuvasti? Raskasta omaisille jos näin
kuntouttaja kävi. Juteltiin ja käytiin kuntosalilla. Niin on tyhjä olo. Tuntuu ettei .
elämällä mitään merkitystä.

Voimia ja virtuaali halaus sinulle🙂🌻

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.08.2015 klo 17:37

tiedän millaista sotaa käyt pääsi sisällä. Käyn itse ihan samaa. Mulla on selvä tapa ja keinokin, vielä rohkeus ja päivä. Mutta sitä päivää en ehkä ikinä mieti. Kerroin tänään lääkärille ja hän lupas huomenna soittaa takasin. En tiä mitä se hyödyttää. En tiä mitä hyödyttää menna hoitajallekaaan sanomaan. TUntuu että oon umpisolmussa.

Voimia ja jaksuja sulle.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 21.08.2015 klo 19:58

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Olet tulkinnut mun tilanteen aika oikein. Musta itsestäkin tuntuu, että tässä jonkin aikaa on tuntunut paremmalta. Liitin sen tämän lämpimän loppukesän alkamiseen. Viilsin kuitenkin juuri muutaman naarmun. Eli ei kaikki tosiaan täydellistä ole. Nyt tuntuu, etten saa tehtyä mitään. Mua masentaa. Nyt joisin puoli pullollista viiniä, jos olisi.

Olen miettinyt, josko huomenna lauantaina menisin käymään kaupoilla ja ehkä kangaskaupassakin. Toisaalta tekisi mieli ostaa kankaita nettifirmasta. En minä tiedä.

Nyt haluaisin satuttaa itseäni pahasti. Mä haluaisin pois!