Taistelua päivästä toiseen

Taistelua päivästä toiseen

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2011 klo 16:43

Heippa
Älä ikinä vertaa itseäsi muihin.
Äläkä ikinä häpeä itseäsi.
Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon
eli masennuksen ja väsymyksen.
Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia
mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon.
Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea pieniä asioita mistä
sinä tulet onnelliseksi ja mistä sinulle tulee huvä olo.
Kuuntele musiikkia musikilla on voimaa.
Onko sinulla ketään ystäviä / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas kyllä elämää.
Kun olet sairauslomalla ja tulosi on tippunut niin oletko selvittänyt esim toimeentulotuen ???
Seurakunnasta saa monesti esim ruokaavustusta ja rahallistakin avustusta
Nekin kannattaa selvittää ???
Kirjoita miten olet jaksanut niin minä vastaan sinulle ja yritän auttaa ja neuvoa.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 09.07.2015 klo 11:22

Hei arka
Toivottavasti voit jatkaa vapaaehtoiskäyntejä. Olet varmaan tärkeä sille ihmiselle.
Toivon että tapaaminen anopin kanssa menee hyvin. Ette taida olla paljon tekemisissä
toistenne kanssa. Kävin kaupassa. Tullessa satoi vettä. Onneksi otin sadetakin mukaan
Teki mieli ostaa siideripullo mutta voitin kiusauksen. Eilen taas naapurit juhli ja riiteli.
Kurjaa kun muutti tuollainen naapuri. Heinäkuun loppupuolella alkaa loma. Oisi kiva.
käydä jossain reissussa. Saa nähdä toteutuuko. Täällä on yksinäistä se ahdistaa.
olisi pitänyt käydä pankissaa mutta iski paniikki. Jos olisi joutunut jonottamaan.
Kirjoittele kuulumisiasi. Mukava kuulla miten sinulla menee.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 12.07.2015 klo 10:56

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Miten sinun viikonloppusi on mennyt?

Mä aloin eilen järjestämään tätä huushollia, ja järjestettävää riittää! Pari projektia on edennyt, mutta paljon on jäljellä. Meinasin tänään lähteä ostoksille hankkimaan koreja ompeluhyllyyn, mutta siirrän hankinnan vähän eteenpäin. Järjestelen tänään paikkoja vain eteenpäin.

Muuten olo on aika surkea ja väsynyt. Nyt nukuin yli yhdeksään... Ja istun edelleen koneella. Kertaalleen jo yritin lähteä hommiin, mutta tähän palasin. Ehkä kohta...

Voi, kun olisi lääke, joka veisi pahan olon pois!

Voimia sinun päivääsi!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.07.2015 klo 16:59

anteeksi en osaa kirjoittaa mitään järkevää. Toivon vaan sulle todella paljon voimia ja jaksamista.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 17.07.2015 klo 13:06

Hei arka
Miten jakselet? Töissä ollut hankala viikko. Tuntuu ettei jaksa. Maanantaina alkaa
onneksi loma. Veli kävi kylässä. Toi lohifileen olivat käyneet kalassa saaneet useamman
lohen. Lupasin leipoa pullaa heille. Kävin saunassa nyt täällä netissä luen lehtiä ym.
Jotenkin niin tyhjä olo. Tuntuu ettei jaksaisi ajatella. Samat asiat pyörii mielessä
jatkuvasti. Niin miten vapaaehtoistyö sujunut?

Käyttäjä Leijona55 kirjoittanut 18.07.2015 klo 02:14

Arka hyvä. Koita hyödyntää tätä 3 viikon pakollista «ilman olutta» ponnahduslautana uuteen raittiiseen elämään. Olithan vielä muutama viikko sitten täysin raitis.Eli sinulla on suuri mahdollisuus lopettaa oluen päivittäinen käyttö kokonaan. Ja ajattele mitä voisitte tehdä rahalla joka nyt menee olueen. Voisitte käydä lomalla etelässä tai tehdä jotain muuta mukavaa yhdessä.

Iloista mieltä sinulle ja onnea vapaehtoistyöhön.
🙂👍

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 21.07.2015 klo 12:29

Hei arka
Älä loukkaannu mut olen huolestunut sun oluen juonnista. Siitä niin herkästi tulee
tapa. Vaikea päästä eroon. Ymmärrän kyllä että sinulla paha olla. Mut olut hetken
helpotus. Tiedän kokemuksesta. Aloitin loman. Eilen siivosin asuntoni. Tänään
olen leiponut veljille pullaa ja lakanoita ym pessyt. Harmittaa kun ei kunnon kesää
ole ollut. Olisi edes muutama lämmin päivä. Ensi viikolla menen ehkä kaverin luo
muutamaksi päiväksi. Huomenna ois kuntosali 8 aikaan aamulla.

Voimia sinulle
🙂👍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 24.07.2015 klo 08:30

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Tulin sinua vain lyhyesti tervehtimään...

Mukavaa, kun pääset käymään helluntaiseurakunnsassa, oliko se anoppisi kanssa. Toivottavasti viihdyt siellä. Itselleni sopivampaa on ihan perus luterilainen meno, mutta olen ollut helluntailaisten ruokajonossa, joka alkaa heidän hartaudellaan. Joteni kokoemusta helluntialaisista on, ja taitavat eri seurakunnat poiketakin toisistaan...

Mä oon juonut viimeksi alkoholia juhannuksena. Tulee varmaan ostatteua pullo tai kaksi, kun mies tulee tänne. En tiedä, mistä johtuu, mutta viini ei mene nykyään "päähän". Ei tule sitä rentoutta ja hyvää oloa. Liittyy varmaan jotenkin mun psyyke-lääkitykseen. Joku aine estää nousuhumalan. Siksikään ei juuri houkuta juomaan. Joten voin todeta, etten pelkän maun vuoksi juo alkoholia. Ruoan kanssa se on kyllä kiva, mutta kun olen nyt vielä Nutrilettilla, ei taida tarvita puhua ruokailusta. Mutta sinuna olisin tarkka tuon alkoholin suhteen... Ja minä saisin olla tarkka monen asian suhteen...

Toivon sinulle hyvää päivää!😍

Käyttäjä salainen55 kirjoittanut 26.07.2015 klo 14:05

Hei! tulin taas lukemaan ja kirjoittamaan. Näyttää siltä että tarvitsen jotain "henkireikää" samankaltaisten ihmisten kanssa. Suvun kans olen joutunut jälleen tekemisiin ja se ahdistaa kovasti, tulee sellainen "ärripärri" olo, kuin haluaisin vastustaa kaikkea mitä he ehdottavat. Ja pelottaa. kumma juttu että oma lapsuuden perhe pelottaa ja tunnen voimakasta turvattomuuden tunnetta. ymmärrän etteihän se tyhjästä tule, se tunne, minun kannattaa uskoa sitä ja olla mahdollisimman vähän joidenkin sellaisten sukulaisten kanssa joihin en luota. Eikä minun lapsuudenperheen ihmisiin voinut luottaa. Kun minulla meni huonosti, olisin tarvinnut tukea, ymmärrystä ja apua, sainkin selän takana naureskelua ja ivailua, kun olin puhunut vaikeuksistani väärälle sukulaiselle. Juoruilua, arvostelua ja edessäpäin kilttiä ja empaattista näyttelevää että luottamus heräisi.
Jännä juttu että raitistumisen jälkeen on pitänyt opetella luottamaan oikeisiin ihmsiin, ei vääriin ja ottamaan silmälaput silmiltä eikä kuvitella jotain mukavaksi vain sen takia etten uskalla, en kehtaa myöntää että olen arvioinut ihmisen väärin. tai en ilkene myöntää että oma sisar on tahallisen ilkeä.
meitä on sisarusparvessa aika monta, 11 lasta, ja minä olen ainoa joka haki apua mielenterveystoimistosta ja käsittelin lapsuuttani siellä. Sitä joskus miettii kohtaloaan ja sitä miten toiset saavat "terveen" lapsuuden ja toinen ei, vaikka ollaan samassa perheessä. Mutta taas toisaalta, en kadehdi toisten "helpon" näköistä menoa, kuitenkin oma elämä on paras, varsinkin nyt kun en enää juo. Ja sitäkin mietin, olisinko löytänyt uskon Jumalaan ellen olisi joutunut elämässä niin koville. Omia mokiahan ne on, ei kukaan ole syypää, mutta en niillä henkisillä voimavaroilla enempään kyennyt.
Toivon että Arka pääsee irti oluesta ja myös hänen miehensä, Helluntaiseurakunnassa on moni perhe yhdessä raitistunut ja saanut uuden iloisen elämän, joten kannattaa kokeilla!

Käyttäjä salainen55 kirjoittanut 27.07.2015 klo 14:06

Hyvä että tiedät rajasi Arka kun otat olutta, ja hyvä että se auttaa. Jos ahdistaa noin paljon kuin sinulla ahdistaa niin eikös se ole ihan kohtuullista, että armahdat itseäsi ja teet voitavasi ettei tarvitse kiduttaa itseään.
Ihmetyttää vain mikä sinua ahdistaa? Onko sinua tutkittu kunnolla? Esim. kilpirauhanen tai muu sisäelin. Nekin voivat joskus aiheuttaa kaikenlaisia oireita. Jokin lisämunuisen kuorikerros vaikuttaa myös mieli-alaan. Mutta varmaan ne on jo tutkittu.
minulla on se ongelma, etten millään viitsi mennä lääkäriin, yritän itse tehdä ensin kaiken voitavani ja muuttaa elämäntapaani, että saan olon paremmaksi.
Mitä enemmän luen ja keskustelen ja kirjoittelen samankaltaisten kanssa jotka ovat jo päässeet parempaan kuntoon niin saan heiltä voimaa ja uskoa että minäkin paranen. Tiedän etten kokonaan parane. Ja tiedän että on parempia aikoja ja taas on huonompi kausi, koko aikaa ei ole vain paha olo.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 29.07.2015 klo 11:44

Hei arka
Olen kaverin luona käymässä. Vähän siivoillut ja ollut paljon ulkona. Jotenkin parempi
olo tällä hetkellä. Toivon että sinullakin välillä parempia jaksoja. Ahdistuksen kanssa
ei mukava elää. En jaksa kirjoittaa enempää.

Paljon voimia sinulle rukoilen puolestasi.

Salainen. Sinulla hyvä kirjoitus. Antoi toivoa että ahdistuksen voi voittaa. Olenhan
päässyt eroon alkoholista. Miksi tämä nyt niin vaikeaa. Oma mieli tekee tepposia.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 31.07.2015 klo 09:20

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Ilmeisesti sinulla menee kohtalaisen hyvin? Toivottavsti niin on.

Mulla mies lähti tänään kotiinsa. Tuntuu jo vähän tyhjältä täällä kotona yksin. Tekisi mieli huutaa. Mutta enhän minä... Laitoin lakanapyykkiä jo pyörimään. Yritän kai palata normaali arkeen. Vaihdan lakanat, tiskaan ja vähän siivoilen.

Toivon, että olisi jo maanantai ja tilipäivä. Rahat ollut lopussa tämän viikkoa. Saa sitten ruokaa ja vihanneksia. Katsoin yhden seurakunnan tietoja, että onko heillä kesällä ruoan jakoa, mutta en saanut selvää. Kesän ohjelma oli esitetty jotenkin epäselvästi.

Mitä sinulle kuuluu? Voimia!😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 01.08.2015 klo 16:43

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Mun on paha olla. En saa tehtyä mitään. Tunnen itseni huonoksi ja kurjaksi. Tosi kurjaksi. Otin lääkkeitä. Tää loppupäivä näyttää menevän ihan penkin alle. Mikään ei etene. Ja olisi periaatteessa monta juttua, mitä ihan oikeasti haluaisin tehdä, mutta kun ei... Olen pettynyt itseeni. Haluan kuolla.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 03.08.2015 klo 11:51

Hei arka
Nyt en tiedä mitä sanoisin. Järkytyin viestistäsi. Eikö ole mitään mikä helpottaisi
oloasi. Onko sinulla lääkärin aikaa tulossa saisit jutella?
Kävin viikko sitten gopel ridersiä kuuntelemassa torilla. Lauloivat ja puhuivat. Oli
mukava kuunnella jumalan sanaa. Viime viikon olin kaverin luona. Oli mukavaa
Hänellä omakotitalo sai pihalla kuljeskella. Naapurin kissa kävi moikkaamassa. Kova
naukumaan. Tykästyin siihen kertaheitolla. Nyt kotona. marjapiirakan tein. Pienen
kävelylenkin myös. Ahdistaa taas kun yksin. Asiat alkaa pyöriä mielessä.

Voimia sinulle kovasti ja lämmin virtuaali halaus🙂👍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 03.08.2015 klo 18:12

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Älä tee itsellesi mitään lopullista!

Hyvähän minun on sanoa, kun samaa ajattelen välillä itsekin. Mutta kuitenkin... Olet tärkeä ihminen. Elämä on vain välillä paskaa.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 06.08.2015 klo 12:54

Hei arka
En ole allerginen kissoille. Olisi se mukava seuralainen. Siitä vain oma vaivansa
huolehtia. Olen lomalla vielä reilun 2 viikkoa. En tiedä vielä menenkö kaverin luo
ensi viikolla vai olenko kotona. Tuntuu taas että päässä liikaa ikäviä ajatuksia.
Kävin kaupassa. Kotikuntouttaja tulee mennään varmaan salille.