Taistelua päivästä toiseen

Taistelua päivästä toiseen

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2011 klo 16:43

Heippa
Älä ikinä vertaa itseäsi muihin.
Äläkä ikinä häpeä itseäsi.
Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon
eli masennuksen ja väsymyksen.
Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia
mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon.
Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea pieniä asioita mistä
sinä tulet onnelliseksi ja mistä sinulle tulee huvä olo.
Kuuntele musiikkia musikilla on voimaa.
Onko sinulla ketään ystäviä / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas kyllä elämää.
Kun olet sairauslomalla ja tulosi on tippunut niin oletko selvittänyt esim toimeentulotuen ???
Seurakunnasta saa monesti esim ruokaavustusta ja rahallistakin avustusta
Nekin kannattaa selvittää ???
Kirjoita miten olet jaksanut niin minä vastaan sinulle ja yritän auttaa ja neuvoa.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä elämänilohukassa kirjoittanut 17.06.2015 klo 10:02

Hei arka ja kiitos,kun olit kirjoittanut minulle.

Onko sinulla ollut koskaan sitä ketipinoria? Ajattelin,kun sinunkin on vaikeaa nukkua.Minullahan ketipinorin lopetus teki tämän kurjuuden vielä kurjemmaksi.

Alkuunkan se auttoi hyvin,mutta vuosien saatossa meni tehot,ja sit kun lopettaa,ei nuku senkään vertaa.

Olen jatkuvasti väsynyt,mutte en vaan nuku.Muutaman tunnin tenoxilla.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 18.06.2015 klo 15:50

Hei, Arka!

Tulin sinulle toivottamaan hyvää juhannusta ja voimia!😍 Toivottavasti lauantain reissu toteutuu ja teillä on mukavaa!

Voi hyvin!😍

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 19.06.2015 klo 11:12

Hei arka
Kiva kuulla että olet saanut nukuttua. Toivottavasti reissu toteutuu. Minulla tämä
päivä vapaata huomenna töihin. Muuten juhannus mennyt niin kuin ajattelin. Olen
yksin juhannuksen. Kävin saunassa nyt täällä netissä ja tvtä katsoa. Ahdistaa kovasti
Tuntuu etten jaksa tätä elämää. Liian paljon mietittäviä asioita. Vielä tuo kaverin juttu.
Alkoi juomaan. En tiedä miten jaksan miten selviän työpäivästä.

Hyvää juhannusta sinulle.🙂🌻

Käyttäjä msp103 kirjoittanut 20.06.2015 klo 02:14

Hei.
Tulen tähän viestiketjuun ihan ulkopuolelta - antakaa anteeksi.
Tässä minun tarinani;
Olen 25v nainen.Minulle on diagnosoitu sekä kropan että mielen sairaus, ja alan olla väsynyt.Ikäni olen ollut suorittaja;takana kaksi ammattia,kaksi lisää tulossa.Olen liian ylpeä antamaan periksi, siksi kitkun äärirajoilla vuodesta toiseen.En tiedä miten pidän pakan kasassa seuraavat vuodet,olen nyt jo niin loppu.
Onko täällä ketään jolla reistaa sekä psyyke että fysiikka? Olisi niin mukava vaihtaa kuulumisia.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 22.06.2015 klo 10:17

Hei
Alkoi viimein vapaaviikko. Pyykkiä pesen. Aurinkoinen päivä saa pyykit ulos kuivumaan.
Tänään tulee kotikuntouttaja mennään kuntosalille. Hän jääkin lomalle ensi viikolla.
tulee lomantuuraaja. Jännittää. Saisi nuo ikävät asiat mielestä miin elämä olisi
helpompaa. Eilen kävin kävelyllä ihailemassa luontoa. Vielä pitäisi imuroida siivota
ei jaksa.

Mukavaa päivää kaikille🙂🌻

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 23.06.2015 klo 15:44

Hei
Olen niin loppu tuntuu ettei jaksa enää. Ahdistaa kovasti. Miksi elämä on niin vaikeaa.
Kiitos arka että rukoilet puolestani. Toivottavasti saatte toimeentulotukea. Nyt ei
jaksa kirjoittaa enempää

Käyttäjä msp103 kirjoittanut 25.06.2015 klo 21:55

Hei arka!
Kiitos kun luit ja vastasit.Minua kehoitettiin avaamaan oma ketjuni aiheistani ja sen tein,toivottavasti saan lukijoita sinnekin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.06.2015 klo 15:40

Mä yritän olla koskematta alkoon ennen ensi kuun puolta välii. Join tossa aika paljon niitä, monena kertana. Helpotti aika paljon tähän p-oloon, mut on se aika kallista.

Mulle aloitettiin tänään uusi lääke. Nyt tunnen koko ajan että se tekee jotain mun kropalle. Onneks olen yksin, ni voin hiukan täällä sekoillakin.

Sain tossa muutaman päivän syötyy ihan hyvin, kun tuttu oli täällä. Pelkään että nyt kun jäin yksin, ni alkaa seinät kaatuu ja se heijastuu syömiseen. Kohta mökkiläisetkin tulee ja varmaan mua aletaan pompottaa joka paikkaan ja pääni alkaa hajoo, sisäisesti.

Tota kun kirjoitit että haluaisin infaktin. Kyl mäkin välillä ajattelen, että sairastuisin johonkin niin, että olisin koomassa monta viikkoa. Tai että joutuisin sairaalaan moneksi kuukaudeksi, jonkun sairauden takii.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 26.06.2015 klo 16:20

Hei arka
Hyvä jos saat lohtua rukousystävälehden lukemisesta. Olen vain huolestunut
ettet jää koukkuun oluen juontiin. Ole varovainen sen kanssa. Tämä yksinäisyys
ahdistaa. Menneisyydessä tehdyt virheet ja työ jota en jaksaisi tehdä. Olen niin
väsynyt ja ahdistunut. Samat ajatukset pyörii päässä päivästä toiseen. Kela myönsi
minulle hoitotukea. Siinä sanotaan että toimintakykyni heikentynyt ja aiheuttaa
olennaista haittaa. Kuitenkaan kriteerit ei riitä eläkkeeseen. Eihän tuo suuri summa ole
mutta muutama kymppikin tarpeen. Syksyllä psykiatri aika jossain vaiheessa. Taas
tyrkytetään kalliita lääkkeitä. Olen päättänyt etten suostu niitä alkaan käyttään.
Eilen kävin naapurikaupungissa ostoksilla tutun kanssa. Muutama pusero alennus-
myynnistä ja kävelykengät. Työterveyshuollossa silmän vuoksi kävin kun kipeä
passitti lääkäriin .Kirjoitti antibioottitippoja. Vieläkin silmä turvoksissa pelottaa ettei.
tipat auta. Ensi viikolla ehtisi lääkäriin uudestaan kun töitä. Tulipa nyt teksiä

Hyvää viikonloppua sinulle ja kirjoittele. Kiva lukea kuulumisiasi.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 30.06.2015 klo 12:47

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Mukava kun sait tiosen käyntipaikan! Sinuun luotetaan!

Toivottavasti mies ymmärtää, että tämä on sinulle tärkeää ja hyväksyy asian... Rukoilen puolestasi...

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 30.06.2015 klo 13:34

Hei arka,

hienoa että sait toisen vapaaehtois paikan. toivottavasti sinun miehesi ottaa asian hyvin vastaan.
kurja että sinulla on niin paljon itsemurha ajatuksia, rukoilen puolestasi sinulle voimia.

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 02.07.2015 klo 13:04

Hei arka,

Harmi ettei miehesi hyväksynyt sinun toista vapaaehtois paikkaa. mutta jos hän jossain vaiheessa hyväksyisi sen. tietää varmaan kuinka tärkeä asia se sinulle on?
onko sinun oluiden määrä kasvanut tässä pikkuhiljaa? etkö ensin ottanut vaan kolme, sitten neljä ja nyt jo kuusi, otatko joka päivä olutta? mä kyllä toivoisin että sun ei tarvitsisi sitä olutta ottaa, niin kuin joku jossain vaiheessa sinulle kirjoittikin niin määrät siinä kasvaa vain koko ajan ja jossain vaiheessa se kääntyykin itseään vastaan ja alkoholi kääntyykin että vain pahentaa oloa.
itse join nuorena paljon ja usein, nuorena aikuisenakin vielä aika usein mutta tytön syntymän jälkeen alkoholin käyttö väheni vain parin-kolmen kuukauden välein ja pojan syntymän jälkeen väheni entisestään, noin pari kertaa vuoteen ja nyt olenkin ollut yli vuoden juomatta. ei vaan tee enään mieli. mä en osaa ottaa kohtuudella jos johonkin lähdetään, joten olen tehnyt päätöksen että parempi olla juomatta kun kerta en osaa kohtuudella ottaa. olen kokenut sen hyväksi.

voimia sinulle ☺️❤️

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 02.07.2015 klo 13:14

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Minkälaista sosekeitosta tuli? Mitä siihen laitoit? Mun syöminen on nyt aika yksinkertaista. Käytän taas Nutrilettia. Ja siihen päälle olen ajatellut ottaa illalla salaatin. Herkkusieniä olisi kiva ostaa salaatin lisukkeeksi.

Miten olet muuten voinut? Mun olo on nyt aika masentunut enkä saa aikaiseksi juuri mitään. Se harmittaa. Mutta ei mun ole nyt pakko saadakaan aikaiseksi juuri mitään...

Voimia päivääsi!😍

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.07.2015 klo 12:11

Mä olen kanssa tehnyt aina silloin tällöin sosekeittoa. Siihen saa niin hyvin upotettuu kaikkia juureksia ja saan näin tytönkin syömään kasviksia. Voisin elää pelkällä sosekeitolla.

Harmi toi vapaaehtoistyö. Ymmärrän myös miestäsi ja hänen huoli.

Mulla on eilen menny hiukan paremmin ja tänäänkin näyttäis menevän hiuka paremmin, vaikka olen tosi väsynyt ja jaksamaton. Yritän nestettä jua, kun en paljoo syö. Huomenna lääkäri soittaa ja pitäisi sille uskaltaa kertoo että olen menny huonompaan kuntoon. En halua sitä itelleni myöntää, koska mieliala on ihan ok. Im juttuja ei ole sellai ollu mielessä.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 07.07.2015 klo 12:12

Hei arka
Mukava että sait puhelimen. Miten muuten jakselet. Mulla eläkeviikko. Tänään oli
tarkoitus siivota. Ei siitä mitään tullut kun vettä sataa. Pitäisi makuuhuoneen
kaappeja siivota ei vain inspiraatiota. Päivä menee täällä netissä . Lainasin kirjastosta
sukututkimuskirjan. Sitä lukenut. Välillä veljille soittanut kun en jotain juttua käsittänyt
Viime viikolla työkaveri sanoi että mulla varmaan hyvä viikko. Ovat töissä huomioineet.
mun hermoilun ja epävarmuuden. Se oli totta oli kiva viikko. Ensi viikolla yksi
ihminen palannut lomalta ja mun hermoilu alkaa luultavasti.

Mukavaa päivää sinulle rukoilen puolestasi