Taistelua päivästä toiseen

Taistelua päivästä toiseen

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2011 klo 16:43

Heippa
Älä ikinä vertaa itseäsi muihin.
Äläkä ikinä häpeä itseäsi.
Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon
eli masennuksen ja väsymyksen.
Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia
mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon.
Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea pieniä asioita mistä
sinä tulet onnelliseksi ja mistä sinulle tulee huvä olo.
Kuuntele musiikkia musikilla on voimaa.
Onko sinulla ketään ystäviä / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas kyllä elämää.
Kun olet sairauslomalla ja tulosi on tippunut niin oletko selvittänyt esim toimeentulotuen ???
Seurakunnasta saa monesti esim ruokaavustusta ja rahallistakin avustusta
Nekin kannattaa selvittää ???
Kirjoita miten olet jaksanut niin minä vastaan sinulle ja yritän auttaa ja neuvoa.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 06.06.2015 klo 18:59

Hei arka,

mulla on ollut mielenterveys ongelmia melkein koko ikäni.. ja vaikeinta varmaan nyt noin 5vuotta,välillä mennyt paremmin ja välillä huonommin. Mutta kyllä musta alko viime vuoden loppupuolella tuntumaan että mun vointi alkaa tasottumaan etten jatkuvasti putoa masennus kuoppaan,mutta sitten maaliskuussa taas sinne mentiin ja siellä ollaan edelleen. Sitä ennen oli useamman kuukauden hyvä jakso,mulla oli hyväolla kaikinpuolin.
nyt on kaikkea muuta kun hyväolla. Ms tauti epäily ei paljoa oloa parantanut.

Olen onnellinen että mulla on niin ihana ymmärtäväinen mies,niin kuin sinullakin taitaa olla,se on todella ihana asia. Ja lapset tuo iloa ja voimia. Koen kamalan huonoa omaatuntoa kun en nyt ole jaksanut olla lasten kanssa niin kuin vielä ennen maaliskuuta. Mutta koitan luottaa että kyllä tämä vielä tästä. Kyllä huolen pidän lapsista,todellakin. Ja onneksi lapsillaan on myös isä arjessa mukana joka päivä. Koen häpeää etten saa juuri mitään tehtyä.

Toivon sinulle mukavaa viikonloppua ja kaikkea hyvää 🌻🙂🌻

Käyttäjä salainen55 kirjoittanut 07.06.2015 klo 08:27

Hei vaan. Tulen joskus lukemaan tänne ja kirjoittelenkin jos asiaa tulee mieleen. Arka mainitsi että on ollut sairaana kolme vuotta, ja niin se taitaa olla kun joukuussa 2011 tämä ketju tuli tänne. Itse olen alkanut kirjoittamaan tänne joskus 2007, olin ensin toisella nimimerkillä, mutta jossain vaiheessa vaihdoin nimimerkin. Harmi kun en muista mikä oli sitä ennen.olis ollut ihan mielenkiintoista lukea mitä kirjoittelin sitä ennen. Aika synkkiä yksinpuheluja, muistaakseni. Ja epäluuloisia muita ihmisiä kohtaan. Ja katkeruus epäonnistumisista elämässä oli pinnalla, eläkkeelle joutuminen ja häpeä siitä etten mielestäni ollut hyvä ihminen, vaan täysin surkea ja mitätön, turhake. Onneksi en tehnyt itselleni mitään, sillä tänään en enää ajattele itsestäni moisia ajatuksia vaan olen toipunut tuosta hirveästä masennuksesta ja ahdistuksesta, ainakin vähäksi aikaa. Toivotaan että tämä jatkuu.
Minä en voi sanoa milloin sairastuin mieleltäni, ehkä se tapahtui pikkuhiljaa, ehkä se alkoi lapsuudessa mennä vika suuntaan. Enkä oikein tarkasti tiedä missä vaiheessa hellitti masennus ja ahdistus. Psykoterapiaan menin 1996 ja sen jälkeen en enää kyennyt töihin enkä mihinkään, eläkkeelle jouduin 2000 luvun alussa, mikä oli hirveän rankkaa aikaa henkisesti kestää. Mutta niin vain Usko Jumalaan pelasti ja uskalsin lähteä pois sieltä missä asuin ja muuttaa paikkakuntaa. Alkoi niin pelottamaan se, että jään sinne neljän seinän sisään ja en enää mitään uskalla tehdä ja elää. Sain voimaa AA:ohjelman askelista ja uskosta ja muutin, hain osa-aikatyötä ja viimein sainkin. Monta hylätyksi tulemista sain kun kerroin rehellisesti että olen eläkkeellä masennuksen takia, mutta yksi otti töihin ja siitä se alkoi, sieltä sain hyvät suositukset ja sen jälkeen tein töitä n. 10v osa-aikaisesti. En paljoa vain muutaman kuukauden vuodessa, mutta hyvä sekin, en enempää olis edes jaksanutkaan. Nyt en enää ole työssä. Ei enää kestänyt fysiikka.
Nyt hyväksyn itseni tällaisena, en mahda mitään menneisyydelle ja tulevaisuus on aikalailla avoin kirja.

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 07.06.2015 klo 11:26

Hei arka,

minä uskon Jumalaan, rukoilen joka ilta. Haluaisin käydä Papin luona juttelemassa, mutta en ole uskaltanut. Osittain pelkään että mun sairaudet on mun syntien palkka.
Mun äitini jolla oli paranoidinen skitsofrenia uskoi Jumalaan. Isäni joka oli alkoholisti ei voinut sietää Jumalasta puhumista ja hänelle Jumalaa ei ollut olemassa.
Äitini on kuollut kun olin 9vuotias. Kuoli tapaturmaisesti kamalalla tavalla. Isäni on myös kuollut kun olin 20v. Isäni syövästi tiesin 2 viikkoa ennen kuin kuoli, ei kertonut kenellekkään siitä.

Meillä ei ole mitään juhannus suunnitelmia, kotona ollaan lasten kanssa ja koitetaan jotain mukavaa tehdä yhdessä.
Mä toivon että mun voimat tulisi takaisin. Mulla on todella pahaolla melkein koko ajan.
Kunhan olen käynyt neuropolilla ja saan sitten ms diagnoosin tai en, niin aijon kysyä sen jälkeen lääkäriltä olisiko joku masennuslääke mahdollinen, tällä hetkellä olevat lääkkeet eivät auta.

Meneekö sulla arka mitään säännöllistä lääkitystä? muuta kun oxamiinit tarvittaessa. Mulla on useita eri lääkkeitä. masennukseen, uni vaikeuksiin ja ahdistukseen.

toivon sinulle mukavaa päivää, on mukava kirjoitella sinun kanssasi.

Käyttäjä MarianneM kirjoittanut 08.06.2015 klo 09:05

Hei arka, olen lukenut ketjuasi ja kuulumisiasi. Hieno juttu, että aloitit vapaaehtoistyön ja hae ihmeessä lisääkin voimiesi mukaan. On tärkeää, että saa tehtyä jotakin mielekästä kodin ulkopuolella ja saa ajatuksiaan pois ahdistuksesta. Toivottavasti miehesikin ymmärtää tämän, minusta hänen tulisi tukea ja kannustaa sinua kokeilemaan uusia juttuja.
Sitten vähän tylsempi huomio, mutta minusta on todennäköistä, että tupakointi etenkin yöllä on suurin syy uniongelmiisi, nikotiini kun on piriste. Ymmärrän, että ei ole voimia ja halua lopettaa tai vähentää, mutta jospa joku päivä olisi..Itse poltin kaksikymppisenä öisinkin ja valvoin kokonaisia öitä. Nyt tulee paha olo, kun miettiikin noita aikoja..Olen muuttanut elämäntapani pikkuhiljaa terveiksi ja kyllä sen huomaa jaksamisessa ja voinnissa!
Mutta tsemppiä sinulle arka, hienosti olet taistellut eteenpäin. 🙂

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 08.06.2015 klo 17:03

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Ihan ensin kiitos, kun olet kirjoitellut ketjuuni!😍

Mulle tulee toivottavasti mukava juhannus sukulaisten ja miehen seurassa. Matkustan sinne junalla ensi viikon puolessavälissä. Hankin jo junalipun. Paluun ajankohta on vielä auki ja lippu ostamatta.

Toivottavasti sinulle ja miehellesi tulee mukava juhannus kotosalla. Uskaltaisitko sittenkin mennä yksin sinne seurakunnan juhannusjuhlaan?

Mukavaa iltaa sinulle!😍

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 09.06.2015 klo 10:25

Hei arka
Toivottavasti saat toisen vapaaehtoispaikan. Varmaan mieltä piristää kun voi olla
avuksi jollekin. Miten muuten jakselet? Minä valvoin eilen myöhään katsoin elokuvaa.
Muutenkaan kesällä malttaisi mennä nukkumaan kun valoisaa. Ehkä mua myös
pelottaa ettei uni tule. Sain juuri imuroitua ja kastikelihat paistuu uunissa. Pitäisi
kaappien siivousta jatkaa mutta on niin vaikea aloittaa. Ei huvita. Juhannus menee
varmaan kotona. Juhannuspäivänä töitä. Olisi tosiaan mukava käydä jossain
hengellisessä tilaisuudessa. Kotikuntouttaja tiesi että sykeillat alkaa syksyllä. Jos
siellä sitten tulisi käytyä. Kuntouttaja tulee torstaina mennään varmaan kuntosalille.
Voimia sinulle🙂🌻

Käyttäjä elämänilohukassa kirjoittanut 10.06.2015 klo 14:45

Voi arka,kun sinulla alkaisi helpottamaan☺️❤️ On varmasti vaikeeta,kun on jatkuvasti nuita pakko-ajatuksia ym.

Minulla ei ole mikään,mikä helpottaa,ei oxaminia eikä muutakaan.On vaan mentävä tunti kerrallaan eteenpäin.

Tällä hetkellä pahinta on,kun ei pysty nukkumaan,tenoxillakin vain muutaman tunnin,5 yleensä.

Miten sinun nukkumiset?

Jaksamisia😍

Käyttäjä arka kirjoittanut 11.06.2015 klo 15:02

Hei Elämänilo hukassa!
Saan joitakin pätkiä yöllä nukuttuamutta paljon olen valveillakin. Minulla on kolme olutta jotka juon , helpottavat oloa vähän. Kävin juuri kaupassa. Ikävää kun sinullakin noita univaikeuksia. Onneksi sinulla on koirat että tulee mentyä ulos.

Käyttäjä arka kirjoittanut 13.06.2015 klo 10:54

Hei!
VaikeitaIM-ajatuksia. On hankalaa kun ei ole mitään tallennuksia TVssä. Kirjoja on kyllä luettavana ja Ari lähetti Oulusta viestin että ovat maalanneet olohuoneen seinän. Tytär on poikaystävänsä luona ja mies juo aamukahvia.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.06.2015 klo 12:59

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Mitä kuuluu?

Mä kävin kaupassa ja apteekissa. Kohta pitäisi alkaa järjestelemään lomalle mukaan otetavia tavaroita ja kankaita. Mulla on tiedossa vielä yksi tilkkukurssi. Kova työ vielä valmistella sinne menoa...

Ihana auringonpaiste, mutta ulos ei enempää tee mieli. Laiska kai olen.

Hyvää lauantain jatkoa!😍

Käyttäjä arka kirjoittanut 13.06.2015 klo 18:22

Hei!
Mies antoi juuri neljännen oluen. Otan sen kyllä vastaan, kolme tai neljä on mun annokseni. Pystyn lukemaan paremmin dekkaria ja tuntuu että Jumalakin on lähempänä. Voi kun saisin lisää vapaaehtoistyötä.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 14.06.2015 klo 10:09

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Olen nyt ollut nyt hereillä reilun tunnin. Masentaa. En tiedä, mitä tekisin. En halua hukata koko päivää tässä koneella istumalla. Voisin ommella tai siivota. Tai ehkä molempi parempi.

Miten sait nukuttua? Mä katsoin illalla Bondin ja meni sitten nukkumaan. Nukuin muuten ihan hyvin, mutta näin aamusta puolittaista painajaista.

Haluaisin ottaa yliannostuksen.

Hyvää päivän jatkoa sinulle!😍

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.06.2015 klo 14:44

sataa sataa ropisee, ainakin täällä. Mökillä oli yöllä satanut niin lujaa että sireenipuskat oli katkenneet. Luonto tarvii tota vettä, ainakin mökillä.

Yritän miettiä, mitä tekisin itteni kanssa. Pelottaa tunnustaa jollekkin totuus. Mutta ilman sitä sanomaa, mua ei ehkä voida auttaa ja jos voi sittenkään. En vaan aina jaksa kuulla sitä samaa virttä.

En jaksanut mökillä paljoo neuloa. Enemmän makasin ja nukuin sohvalla. Sain mä hiukan mansikkapuskaa perattuu. Tulee varmaan paljon mansikoita tänä vuonna. Laitoimme harson päälle, jollei linnut söis niitä. Perunoitakin on ehkä tulossa. Sisko oli 2 vko sitten kylvänyt ja nyt on jo ihan pienen pienet varren päät maan pinnalla.
Yrttejä on monenlaista.

Mökkireissu rentoutti, ja kun perjantaina kuulin että isä ei jääkään kun muutamaksi tunniksi yksin, ni se autto hiukan hengittämään. Mut ei tarpeeksi.

Miten sinä jakselet?

Käyttäjä arka kirjoittanut 15.06.2015 klo 15:19

Hei jardin Prive ja Saloka.
Viime yönä sain aika paljon nukuttua, ihme kyllä. Mieskin huomasi heti aamulla että olin nukkunut enemmän kuin tavallista kun ei ollut suodatinpussia suodattimessa ja ei niin paljon tupakannatsoja. Tänään olen taistellut pakkoajatuksia vastaan ja lukenut. Kävin tyttären kanssa kaupassa. Nyt minulla on neljä olutta. Luen rukousystävä-lehtiä ja rukoilen.Tytär meni kirpparille ystävänsä kanssa. Tänään tulee kirjastoauto. Saloka, kiva kun olet saanut mökillä olla. Jardin Prive, on varmaan kiva valmistautua sinne matkalle. Voikaa hyvin rakkaat ystävät.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.06.2015 klo 19:19

mulla on aika rajoittunut tietsikan käyttö nykyään, kun tyttö on ominut tämän koneen kokonaan. Loppu viikosta ja ensi vviikolla saan ehkä paremmin olla koneella.

Hyvää juhannusta sinulle.