Taistelua päivästä toiseen

Taistelua päivästä toiseen

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2011 klo 16:43

Heippa
Älä ikinä vertaa itseäsi muihin.
Äläkä ikinä häpeä itseäsi.
Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon
eli masennuksen ja väsymyksen.
Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia
mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon.
Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea pieniä asioita mistä
sinä tulet onnelliseksi ja mistä sinulle tulee huvä olo.
Kuuntele musiikkia musikilla on voimaa.
Onko sinulla ketään ystäviä / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas kyllä elämää.
Kun olet sairauslomalla ja tulosi on tippunut niin oletko selvittänyt esim toimeentulotuen ???
Seurakunnasta saa monesti esim ruokaavustusta ja rahallistakin avustusta
Nekin kannattaa selvittää ???
Kirjoita miten olet jaksanut niin minä vastaan sinulle ja yritän auttaa ja neuvoa.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 22.05.2015 klo 06:24

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Sain eilen kutistettua, silitettyä ja taiteltua ostamani ja tilaamani kankaat. Mutta siihen se suunnilleen sitten jäikin. Mun pitäisi tehdä yhtä tilaus-tilkkupeittoa, on niin vaikea alkaa tehdä sitä. Ylipäätään vaikea istua koneen ääreen.

Mulla meneee rauhoittavia, joka päivä yksi tai muutama. Joskus niihin aikoihin, kun en ollut vielä sairastunut masennukseeen - tai ehkä jo vähän olinkin - otin useampana iltana viikossa pullon siiideriä rentoutuakseni ja päästäkseni irti päivän töistä. Nykyään otan silloin tällöin viiniä. Tiedän kuitenkin, että säännöllinen alkoholin käyttö voi lisätä masennusta. Siksi juon harvakseltaan. Nyt kuitenkin sitten otan yliannostuksia, mikä sekään ei ole erityisen hyvä!😟

Milloin menet ensimmäisen kerran tapaamaan "mummoasi"? Onko teillä ekalla kerralla mukana joku ohjaaja, vai menetkö ihan yksin tähän tapaamiseen?

Voimia ja iloa päivääsi!😍

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 23.05.2015 klo 15:16

Hei arka
Mukava että saitte sossusta apua ja sait bussilipun. Miten muuten olet voinut?
Ajattelin laittaa samettiruusuja kukkapenkkiin. Etupihalle joku amppelikukka.
Tämä päivä mennyt mukavasti kun kävi vieraita. Nyt alkaa tuttu ahdistus taas
Viime yön nukuin tosi huonosti.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 23.05.2015 klo 19:00

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Tulin vain nopeasti tervehtimään sinua. Olen nyt aika väsyksissä ja surullinen ja peloissani.

Hyvää viikonlopun jatkoa sinulle!😍

Käyttäjä elämänilohukassa kirjoittanut 24.05.2015 klo 21:51

Hei arka ja kiitos,kun olit käynyt kirjoittamassa minulle☺️❤️

Ajatelkaa,jos meillä ei olisi tätä mahdollisuutta,että saadaan kirjoitella tuntojamme tänne ja tsempata ja lohduttaa toinen toistamme...

Sinä menet ensi viikolla tapaamaan uutta mummoasi,ihanaa,puolin ja toisin☺️❤️☺️ Tässä maassa on niin paljon yksinäisiä vanhuksia,ja myös nuorempia.Jokaiselle pitäisi saada joku ystävä☺️❤️

Mene rohkeasti seurakuntaan ja pyydä esirukousta.Ymmärrän,että on korkea kynnys lähteä,minullakin meni tässä monta vuotta,ennenkuin pääsin menemään.Kävin eilen vapaaseurakunnassa,olen aikoinaan siellä paljon käynyt.

Jaksamisia🙂🌻

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 25.05.2015 klo 12:56

Hei arka
Mukava että jaksat mennä tapaamaan mummoa. Hänelle varmasti iso juttu. Totta
on paljon yksinäisiä vanhuksia. Kotona ja laitoksissa. Luultavasti kesäloma menee
suurimmaksi osaksi kotona. Kaverin luona varmaan käyn . Nyt olen tyytyväinen
itseeni. Sain keittiön ikkunan pestyä. Homma jota inhoan. Minun myös tekisi mieli
mieli käydä seurakunnassa. Kaipaan jumalan sanaa. Harmi ettei täällä ole mitään
seurakuntatalolla. Kirkkoon matkaa varmaa 2 kilometriä jaksa kävellä. Eilen kuuntelin
radiosta kirkonmenot ja hengellisen toivekonsertin. Lohdutti vähän. Huomenna
olisi grilli ilta. Kotikuntouttaja jätti kutsun. Mennään kaverin kanssa käymään.

Voimia sinulle päivääsi

Käyttäjä salainen55 kirjoittanut 25.05.2015 klo 14:13

Hei kaikille! tulin taas kirjoittelemaan. Ei mitenkään mikään erityisemmin vaivaa, oikeastaan on hyvä olo. olen alkanut kutomaan mattoa kangaspuilla, se onkin hauskaa touhua, saa nähdä työnsä jäljen heti. ikkunat on pesemättä, mutta meinaan ne pestä vasta syksymmällä talveksi, kun pölyä tulee kuitenkin niin paljon näin kesällä että turhauttaa moneen kertaan aukaista niitä. olen laiska☹️ . (Siis joissakin asioissa)
Olethan Arka varovainen (ja muutkin) alkoholin kanssa seurustellessa. Ikävä kyllä voin kokemuksen "syvällä rinta-äänellä" kertoa ettei se auta mihinkään vaivaan. Itsekin aloin nuorena ottamaan että vähän helpottaisi ahdistus ja paha olo, väsymys. Kun otin vähän viiniä niin alkoi työt luistaa, mutta niinpä siinä sitten kävi että eipä enää lopussa luistanu mikään. En tietenkään heti alkoholisoitunut, menihän siinä 20v, mutta on tarinoita että jo vuodessa juo itsensä hautaan tai hullujenhuoneelle. Varoisin viinaa kun on mielenterveys ongelmia jo muutenkin. Se siitä.
Unettomuushan paheni juomisen seurauksena. Uni ei ole samanlaista kuin selvänä.
Ikävää kun en voi kannustaa ottamaan olutta elämän ongelmiin.☹️
Oikeastaan kun alkaa ymmärtämään itseään ja hyväksymään omaa elämää niin ongelmatkin vähenee. Ja turvaan Jumalaan joka auttaa jos pyydän ja teen myös jotain enkä jää vain tuleen makaamaan ja odotan että joku minut tästä pitää nostaa, niin se ei vain mene. Itsen on pakko muuttaa omaa elämää.
Siis puhun itselleni tässä. Täällä jotkut miettii miten mennä johonkin seurakunnan kokouksiin. ihan samaa minäkin pohdin, miten kehtaisin, uskaltaisin tai yms. mennä johonkin. En vain tiedä mihin seurakuntaan menen. Syyn tiedän. haluan enemmän olla uskossa olevien kanssa ja se ei onnistu muutoin kuin rohkaisemalla mieleni menemään johonkin.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 26.05.2015 klo 14:10

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Miten "mummon" tapaaminen meni? Olihan se tänään? Mitä suunnittelitte tekevänne, vai onko tässä sinulla vaitiolovelvollisuus?

Mä en voi nyt kovin hyvin. Jos olen vähään aikaan voinutkaan. Haluaisin luovuttaa. Koen olevani aivan yksin. Reaalisesti se ei ole totta, mutta siltä se tuntuu. otan muutaman tarvittavan, ehkä se vähän siitä helpottaa.

Toivon sinulle voimia ja mukavaa päivää/iltaa!😍

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 27.05.2015 klo 16:04

Hei
Oli mukava käydä grilli-illassa. Pari tuttua miestä siellä oli. Yksi hoitokodin asukas
soitti haitaria. Ikkunan pesu jatkuu. Vielä makuuhuoneen ikkuna pesemättä.
Älä arka loukkaannu vaikka sanonkin. Ole varovainen alkoholin kanssa. Jää
herkästi koukkuun. Kokemuksesta tiedän. Täällä kovin yksinäistä kun kaveri lähti
kotiin. Ahdistaa ja hermostunut olo. Näillä mennään tämä päivä.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 28.05.2015 klo 11:09

Hei arka
Helpottaako kirjan lukeminen yhtään oloasi? Tosi kurjaa että sulla paha olla.
Rukoilen sinulle voimia jaksaa. Minulla ahdistus päällä ja paniikki. Ikävät ajatukseee
pyörii mielessä. Tämän elämän olisi voinut elää toisin. Menneitä ei saa takaisin.
Työstressiä pukkaa. Yhden kaapin sain siivottua. Tänään tulee kotikuntouttaja.
En tiedä mitä tehdään. Mulle muutti uudet naapuri. Aika näyttää miten tullaan
juttuun. Käyttävät alkoholia josta en välttämättä tykkää.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 28.05.2015 klo 12:01

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Miten voit?

Olen joutunut ottamaan jo kaksi rauhoittavaa tälle päivälle. Meinasi iskeä paniikki, kun soitin ja ilmoitin yhdelle kurssille ruokavalioni ja menin sekaisin viikoista. Tuollainen moka on mulle iso juttu, vaikka oikeasti se ei ole kuin pikku virhe.

Odottelen ystävän soittoa. Käymme kaupassa hänen autollaan.

Aion jatkaa Nutrilett-kuuria. En tiedä, kauanko sillä olen, mutta päivä kerrallaan. Olen ostanut jauheita puoleksitoista viikoksi. Vaakaan en uskaltanut mennä tänäänkään. Jos menisin, menisin heti aamusta, kun paino on alimmillaan. Tämä kuuri on tietenkin vain alku painonpudotukselle. Pitäisi saada itsensä tsempattua siihen, että tällä linjalla jatketaan. Ja pitkään...

Itsemurha-ajatukset on rankkoja kestää. Taistellaan niitä vastaan. Tällä hetkellä mun itsetuhoisuus ei ole kovin kovaa, mutta yliannostuksia haluaisin ottaa. Ja eilen otinkin... Viiltänyt en ole reiluun viikkoon.

Haluaisin saada jotain aikaiseksi. Mutta tuntuu, että istun vain tässä koneella. Turhauttaa. Koen itseni ihan turhaksi...

Voimia päivääsi!😍

Käyttäjä elämänilohukassa kirjoittanut 28.05.2015 klo 16:56

Hei arka,kirjoitit toisaalla ottavasi Kaliumia ylliannoksena...miksi😐 Helpottaako se sinua vai teetkö tahallaan pahaa itsellesi😑❓ Kaliumin kanssa pitää olla tarkasti,lisäksi sen Anafralinin kanssa pitää veren kaliumtason olla kunnossa.Tuntuu pahalta,kun otat lääkkeitä tuolla tavalla😞

Minä olen miettinyt sitä,kun kerrot usein,miten sinun elämä meni pilalle,kun et valmistunut sairaanhoitajaksi.Että jos olisit valmistunut,kaikki olisi hyvin ja olisit töissä psykiatrisena sairaanhoitajana,etkä olisi sairastunut masennukseen.

Uskallan olla eri mieltä.Jos jollakin on taipumus sairastua,niin hän sairastuu,syystä tai toisesta.Todennäköisesti olisit joka tapauksessa joutunut jäämään pois sairaanhoitajan työstä.Koska sinullahan oli vaikeuksia sen lopputyön tekemisessä,ja siksi jäi valmistuminen.Eli olit huonossa kunnossa jo opiskeluaikana.

Tämä saattaa tuntua sinusta kovalta tekstiltä,mutta toivoisin,että pääsisit irti niistä itsesyytöksistä.

Kyllähän minä itsekin välillä mietin,miksi oon sairastunut.Mutta jos joitakin tiettyjä asioita ei oliskaan minulle tapahtunut,tod.näk. joku muu asia olisi saanut minut suistumaan raiteiltani.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 29.05.2015 klo 10:02

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Mulla on ylipainoa ihan kamalasti, vaakaanhan en uskalla tällä hetkellä mennä. Yritän katsoa laihtumisen vaateista, jos löystyisivät. Siksi syön Nutrilettia. Saa nähdä, kauanko kuurilla olen. Sitten on aloitettava tavallisen ruoan säännöstely.

Ystävä tulee kohta käymään sitten lähdemme heille pakkaamaan. Iso urakka edessä!

Milloin saat Opamoxia (en muista, mikä merkki sulla on käytössä) seuraavan satsin?

Siedettävää päivää sinulle!😍

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 29.05.2015 klo 15:20

Hei arka
Miten jakselet? Minä myös olisin kiinnostunut meditaatiosta. En tiedä onnistuisinko
rauhoittamaan mieleni sillä. Tänään en ole jaksanut tehdä mitään. Täällä netissä
ollut. Naapurissa vähän levotonta täytyy toivoa että tilanne rauhoittuisi. Meinaa
vain ahdistaa juuri otin ataraxin. Tuntuu ettei siitä ole mulle apua.

Käyttäjä elämänilohukassa kirjoittanut 30.05.2015 klo 09:17

Huomenta arka,miten yö meni,saitko nukutuksi?

Sinä saat uskosta lohtua,minä en oikein saa,en tiedä edes,olenko uskossa vai en😳 Joudun joka päivä miettimään ja pohtimaan uskonasioita enkä tule hullua hurskaammaksi...tämä on yksi syy,miksi olen masentunut.

Välillä olen niin pohjalla,että mietin niitä IM-ajatuksia,mutten uskalla toteuttaa kadotuksen pelossa,enkä myöskään voisi läheisilleni tuottaa sitä loppuelämän surua ja syyttelyä.

Minä en siis ajattele,että kuolema olisi ratkaisu,tai helpotus.

Jaksamisia😍

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 31.05.2015 klo 10:00

Hei arka
Mukava kuulla sinustakin. Nukuin vähän pitempään. Eilen tuli valvottua. Ei
meinannut uni tulla. Vielä puoli 2 aikaan olin hereillä. Eilen kävi vieras katsottiin
elokuva tallenuksista ja juteltiin. Ilta meni mukavasti. Työsressiä pukkaa. Ahdistraa
ja hermostuttaa.