Taistelua päivästä toiseen

Taistelua päivästä toiseen

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2011 klo 16:43

Heippa
Älä ikinä vertaa itseäsi muihin.
Äläkä ikinä häpeä itseäsi.
Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon
eli masennuksen ja väsymyksen.
Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia
mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon.
Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea pieniä asioita mistä
sinä tulet onnelliseksi ja mistä sinulle tulee huvä olo.
Kuuntele musiikkia musikilla on voimaa.
Onko sinulla ketään ystäviä / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas kyllä elämää.
Kun olet sairauslomalla ja tulosi on tippunut niin oletko selvittänyt esim toimeentulotuen ???
Seurakunnasta saa monesti esim ruokaavustusta ja rahallistakin avustusta
Nekin kannattaa selvittää ???
Kirjoita miten olet jaksanut niin minä vastaan sinulle ja yritän auttaa ja neuvoa.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 11.05.2015 klo 10:53

Hei
Perjantaina psykiatrin aika. Odotan jännityksellä tekeekö lääkemuutoksia. Aamut
vaikeita . Ahdistaa kovasti. Päivän päälle saattaa hetkeksi helpottaa. Yöunet
hukassa. Uni tulee joskus 24 ja i välillä. Jos aikainen herätys tosi kurjaa. Kävin
verikokeessa. Maksa arvot . Pyykkiä pesen. Naapurissa kävi asuntoa katsoon
naishenkilö. Saa nähdä saanko uuden naapurin.

Käyttäjä elämänilohukassa kirjoittanut 11.05.2015 klo 11:04

Hei arka🙂

Minun päivät menee yksin kotona tietsikalla notkuessa.Mies on töissä arkisin ja joskus myös viikonloppuisin ylitöissä.Neljäksi laitan jotain ruokaa,kun mies tulee kotiin.

Laitoin aamulla pyykkikoneen päälle,oli pakko kun sotkin yökkärini mustaherukkaan.Tein sellaista smoothieta.Koirat pitäis viedä ulos...no pitää oottaa,että kone on pessyt.En jaksa enää niitä puolen tunnin lenkkejä,mitä vielä joku viikko sitten tein.En ymmärrä,mikä muuttui😐

En haluaisi tota tenoxia taas alkaa syömään,koska toleranssi tulee todella helposti.Nukuin tässä monta kk pelkällä ketipinorin puolikkaalla,nyt viikon verran taas lähes joka yö joutunut ottaa tenoxia lisäksi.Minulle ketipinorin nosto ei auta nukkumiseen,ja olen seuraavana päivänä sit vihainen,se tekee minut pahantuuliseksi jostain kumman syystä.

Minä haluaisin saada uskon elämääni,mutta en ole löytänyt.Olin ehkä joskus joitakin vuosia sitten uskossa,mutta olen menettänyt sen enkä enää löydä uudelleen.

Jaksamisia sinullekin ja kiitos,kun olit kirjoittanut minulle.
😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 14.05.2015 klo 09:21

Hei, Arka!

Miten sait nukuttua ilman Opamoxia?

Mua väsyttää vielä. Iloitsin herättyäni, että on poutaa ja pääsen pyörällä käymään kaupoilla ostamassa saviruukkuja. Karu totuus paljastui sitten. On pyhäpäivä ja kaupat kiinni! No se sitten siitä suunnitelmasta... Muuten ihan kiva, kun on vapaapäivä.

Hyvää päivän jatkoa sinulle!☺️❤️☺️

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 14.05.2015 klo 10:54

Hei arka
Samaa kyselen saitko nukuttua? Valvoin illalla 12. Ei väsyttänyt. Kaveri tulee
tänään. Eilen kävin kampaajalla. Väri ja leikkaus. Huomenna psykiatri. Saa
nähdä miten menee.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 15.05.2015 klo 18:51

Hei arka
Mun psykiatri on nainen. Pari kertaa nyt ollut sama lääkäri. Unilääke vaihdettiin
truxaliin. Sain myös ataraxia ahdistuneisuuteen. Alkaa lääkkeita olla liian paljon.
Painon noususta puhetta. Sanoin etten haluaisi enää lihoa. Työvaatteet ym sovi
kohta päälle. Syksyllä tulee uusi aika taas lääkkeitä tarkistetaan. Yhdessä isossa
kaupassa kävin. En osannut ostaa mitään. Iski kamala ahdistus ja äkkiä ulos.
Kaveri käytti. Asuu reilun 100 kilometrin päässä. Eilen illalla ei tullut uni. Valvoin
puoli kahteen yöllä. Katsoin jääkiekko ottelun. Harmi kun suomi putosi jatkosta.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 16.05.2015 klo 10:35

Hei arka
Olen lihonut reilun 10kg. Alkoholia en käytä. En uskalla lääkkeiden vuoksi ja olen
entinen alkoholisti. Hyvin pärjää ilmankin. Käytiin kaupassa. Nyt täällä netissä luen
lehtiä. Kaveri täyttää sudokua. Minulle määrättiin ahdistukseen ataraxia. Olen aamuisin
ottanut ja päivälla.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.05.2015 klo 09:49

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Tulin vain moikkaamaan sinua. En nyt jaksa kirjoittaa pitemmälti. Mutta halusin tulla kiittämään sinua, kun olit taas kirjoittanut ketjuuni!

Toivotavasti saat sossusta rahat bussilippuun!

Hyvää päivän jatkoa sinulle!😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 18.05.2015 klo 09:13

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Miten olet voinut?

Tuolla josain toisessa ketjussa keskustellaan vapaaehtoistyöstä aika kriittiseenkin sävyyn. Mun mielestä on hienoa, että haluat auttaa jotakin "mummoa" käymällä hänen luonaan. Uskon, että jaksat sen! Ja saat varmaan siitä myös itsellesi hyvää oloa. On jotakin, mitä odotaa ja tehdä viikossa. Toivottavasti saat sen bussikortin!

Kuinka usein sinulla on tarkoitus käydä tämän "mummosi" luona? Istutteko vain kahvia juomassa vai voitteko lähteä esim. vähän ulkoilemaan yhdessä? Moni vanhus ei pääse ulos, kun ei ole seuraa.

Olen itsekin miettinyt vapaaehtoistyötä ja jonkun luona käymistä, mutta tällä hetkellä voimani eivät siihen riittäisi. Asuin aikanaan yhden kesän ex-puolisoni isoisän luona, kun olin kesätöissä sillä paikkakunnalla. Oli ihanaa kuunnella, kuinka hän kertoi elämästään.

Toivon sinulle voimia ja edes vähän iloa päivääsi! 😍

Käyttäjä kirjoittanut 18.05.2015 klo 09:48

Niin ei se tuolla josain ketju ole niin kaukana ettei siihen sopisi kirjoittaa ajatuksiaan.
Jos saa bussilipun siihen, että menee vapaaehtoistyöhön, siihen voi jo verottajakin puuttua. Esmes minä saan vammaislain turvin ilmaisia taksimatkoja mutta en saa niitä käyttää mennäkseni vapaaehtoistyöhön eläinhoitolaan.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.05.2015 klo 06:43

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Sinusta ei ole kuulunut sunnuntain jälkeen. Miten voit? Onko jotain tapahtunut?

Mä oon alkanut heräämään aikaisemmin kuin ennen. Tänään nousin jo puoli viideltä. Yritin kyllä vielä nukkua vähän myöhemmin, mutta uni ei enää tullut.

Mukavaa päivän jatkoa sinulle!😍

Käyttäjä kirjoittanut 20.05.2015 klo 07:45

Anteeksi sinulle,arka. En tajunnut loukkaavani sinua henkilökohtaisesti kirjoittelemalla hyväntekeväisyystyöstä ennen kun minulle se ystävällisesti sanottiin.
Minä vaan purin omaa katkeroitumista, kun en sairauteni takia päässytkään lähtemään hyväntekeväisyystyöhön ulkomaille josta ainakin nuorten osastolla kirjoittelin.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 20.05.2015 klo 10:02

Tule, Arka, takaisin! Mun ikävä sua!☺️❤️☺️

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 20.05.2015 klo 14:20

Missä olet arka? Miten voit? Alan huolestua kun ei kuulunut mitään.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 20.05.2015 klo 17:40

Hei, Arka!☺️❤️☺️

Ihanaa, kun olet palannut tänne!

Mä kävin ystävän kanssa kangasostoksilla eli kutistettavaa riittää.

Päivä on sujunut ystävän lapsen kaitsennassa ja kangaskaupassa käymisessä. Olen nyt aika loppu. Mutta pisteet ystävälleni, että sai minut liikkeelle kotoa! Nyt tekisi mieli itkeä ja hakata nyrkein seinää. En kuitenkan tee kumpaakaan. On tämä elämä yhtä kärvistelemistä.

Ihanaa kun saitte sossusta tukea ja sait sen kaipaaamasi bussikortin!

Toivon sinulle rauhallista iltaa!😍

Käyttäjä elämänilohukassa kirjoittanut 21.05.2015 klo 21:27

Hei arka,ole varovainen sen alkoholin kanssa...siihenkin tulee toleranssi,ihan niinkuin lääkkeisiinkin...kohta huomaat,että nykyiset 3 pulloa ei riitäkään ja joudut ottamaan useamman pullon saadaksesi saman vaikutuksen.

Sanon tämän kaikella rakkaudella☺️❤️☺️

Toisaalta ymmärrän,että koska olo on niin vaikea ja kamala,niin siihen haluaa mitä helpotusta tahansa.Mutta ennen pitkää saatat joutua ojasta allikkoon.Lisäksi alkoholi+psyykenlääkkeet on paha yhdistelmä☹️