Taistelua päivästä toiseen

Taistelua päivästä toiseen

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2011 klo 16:43

Heippa
Älä ikinä vertaa itseäsi muihin.
Äläkä ikinä häpeä itseäsi.
Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon
eli masennuksen ja väsymyksen.
Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia
mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon.
Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea pieniä asioita mistä
sinä tulet onnelliseksi ja mistä sinulle tulee huvä olo.
Kuuntele musiikkia musikilla on voimaa.
Onko sinulla ketään ystäviä / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas kyllä elämää.
Kun olet sairauslomalla ja tulosi on tippunut niin oletko selvittänyt esim toimeentulotuen ???
Seurakunnasta saa monesti esim ruokaavustusta ja rahallistakin avustusta
Nekin kannattaa selvittää ???
Kirjoita miten olet jaksanut niin minä vastaan sinulle ja yritän auttaa ja neuvoa.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 01.04.2015 klo 11:18

´
Hei arka
Minä kuunnellut hengellistä musiikkia. Jos siitä saisi lohtua. Kävin kaupassa.
Huomenna pitää käydä uudestaan. Leivoin marjapiirakan. Toivottavasti onnistuu.

Rukoilen puolestasi

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 01.04.2015 klo 14:47

Hei arka
Kiitos kun rukoilet puolestani. Eilen illalla tuli pahempi ahdistuskohtaus. Sydän.
tykytteli ja istuin lattialla ja itkin. Tuntui että sekoan. Silloin tuli ajatus miksi olen
täällä. Ei mua kukaan kaipaa vaikka tekisi itsarin. Yö meni huonosti. Nyt ottanut
toisen rauhoittavan tälle päivää. Jännä kun nuo ajatukset kääntyy aina huonoihin
asioihin vaikka kuin yrittää ajatella hyviä asioita.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 01.04.2015 klo 18:32

Hei
Jouiduin taas ottamaan rauhoittavan,johan tepsii.siihen voi jäädä koukkuun,mutta olen käyttänyt yli 10 vuotta ja pidin muutaman kuukauden tauon.
Lääkäri nosti ketipinoorin annostusta joka myös menee tarvittaessa.Rauhoittava.ei kyllä vaikuta niin hyvin,kuin joskus kauan sitten.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 01.04.2015 klo 18:49

Hei, Arka.

Tyttö ei tullutkaan. On flunssassa isällään. ☹️

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 02.04.2015 klo 07:41

Huomenta kaikille
olo ok.otin aamuyöllä lääkkeen ja nukahdin uudestaan.
Tänään menen lenkille.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 02.04.2015 klo 10:59

Hei

Minullakin oli ketipinoria nukahtamiseen. Ei tehonnut. Nyt olanzapin ehkä vähän
parempi teho. Mutta silloin kun huono päivä uni ei tule kuin puolen yön maissa-
Töissä ollessa väsyttää ei jaksaisi mitään. Kaupassa kävin . Kaveri tulee tänään.
Pitää hakea limsoja kun tarjouksessa ja kahvia. `Voi kun pääsisi eroon tästä
ahdistuksesta . Ei tätä jaksa

Voimia kaikille.🙂

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 02.04.2015 klo 11:01

Hei
Kun oikei huono olo haluaisi vain käpertyä peiton alle turvaan. Mikään ei kiinnosta.
Ajatukset on mitä on.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 02.04.2015 klo 12:29

Hei Sarrukka
Mulla menee olantsapiinia ja ketipinoria.
Ketipinor tuli rivatrillin tilalle josta tehot hävisi.Olin kaksikuuttautta syömättä rivaa. Kun kokeilin uudestaan rivaa niin vaikuttaa jotenkin pienillä annoksilla tietenkin.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 03.04.2015 klo 08:59

Huomenta kaikille
Lenkki tuli jo tehtyä,linnut laulelivat ja räntää satoi.

Käyttäjä salainen55 kirjoittanut 03.04.2015 klo 09:46

Tänään on pitkäperjantai, ja on oltava hiljaa ja hissukseen, niinkuin ennenvanhaan lapsena. 60-70 luvuilla ei ollut telkkaria, eikä radiostakaan tullut noin paljon ohjelmaa kuin nykyisin. Elämä oli aika yksinkertaista mutta hyvää. Oli tarkat säännöt joita noudatettiin että elämä pysyi hallinnassa. tavoiksi, rutiineiksi tai miksi niitä nyt sanoisi, mutta mielestäni ne ovat elämässä tarpeelliset. Siis oikeat terveelliset rutiinit.
Kun olin alkoholisti, en arvostanut näitä terveellisiä asioita, tai kyllä arvostin ja häpesin itseäni kun en niitä noudattanut, vaan vedin tupakkaa ja viinaa, kaljaa. valvoin yöt ja makasin krapulassa päivät. Just ja just laitoin ruokaa, ja siivosin. Sitten oli taas näitä itsetunnon kohotus aikoja jolloin hirveästi tein töitä ja siivosin yms. kunnes taas rektahdin takaisin lokaan. Meni monta vuotta raitistumisen jälkeen ennenkuin pääsin kiinni kunnollisen elämän rutiineihin. Unen saanti oli vaikeaa, hermostunut ja kireä olo, ahdistus, häpeä, itseinho, kaikki mahdollinen olotila oli päällä. Mutta tajusin kuitenkin vertaistuen voimin että ne ovat vain mielikuvitusta ja ettei ne ole edes muuta kuin mielessäni. Pakenin pahimpia oloja kovaan menemiseen ja kävin tanssikursseilla, juoksin tein mitä vain etten tarvinnut olla yksin ajatusteni kanssa. Ja kun aikaa kului, olo parani ja opettelin taas nukkumaan ja viimein aloin myös antaa itselleni anteeksi että olin elänyt vastoin omaa moraalia.
Haluan vain edelleen kertoa sen että kun muuttaa elämisen suuntaa kaikki muuttuu, ei heti, mikään ei muutu heti. Vaan on ensin itse tehtävä oma osuus, eli lopetettava joku epäterve tapa ja sitten uskoa että saa avun siihen että jaksaa olla. Mutta kyllä tilalle on keksittävä jotain muuta tekemistä. Vaikka tänne kirjoittaminen ja kertominen toisille miten on saanut avun ja elämä on muuttunut paremmaksi, Ongelmia on edelleen mutta niin on kaikilla, hyviä ja huonoja päiviä.
rauhallista pääsiäistä kaikille ja kesän odotusta.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 03.04.2015 klo 10:35

Hei
Minä suunnittelen lenkille lähtöä. Saisi vain aikaiseksi. Jumalanpalvelusta katson
televisiosta. Kaveri täyttää ristikkoa. On hermostunut olo.

Käyttäjä arka kirjoittanut 03.04.2015 klo 12:09

Hei Sarrukka, Salainen ja Juro.
Voimia teille kaikille rakkaat! Kävin eielen lääkärissä, sain paljon lääkkeitä, mm. Anafralinia jonka pitäisi auttaa pakkoajatuksiin. Pyysin myös päästä terapiaan. Lääkäri ehdotti osastolle menoa mutta halusin olla kotona. Lääkäri soittaa tiistaina ja torstaina on uusi tapaaminen. Pani lupaamaan etten yritä itsemurhaa.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 03.04.2015 klo 16:52

Hei arka
Toivottavasti uudesta lääkkeestä on sinulle apua. Miten muuten olet jaksellut?
Mitä olet touhunnut? Kävin aamulla kävelyllä. tvtä katsonut ja ristikkoa täyttänyt.
Tein ruoaksi jauhelihaperunamuusia. Kaveri oli ostanut mämmiä. Ihan hyvää
kun harvoin saa. Väsyttäisi mutta yritän olla nukkumatta päiväunia.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 04.04.2015 klo 08:25

Huomenta kaikille
Täällä sataa lunta. Keittelen kahvit,olo taas parempi kuin edellis päivinä.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 04.04.2015 klo 09:54

Hei, Arka!

Minusta tuntuu hyvältä, että lääkärisi ottaa todesta sen, että voit huonosti! Sinusta huolehditaan nyt! Toivottavasti lääkkeistä on apua!

Mulla on mies täällä, ja ollaan lähdössä kaupoille. Mua väsyttää vielä, mutta jaksoin nousta.

Toivon, että löydän tänään tulppaaneja.

Voi hyvin!😍