Taistelua päivästä toiseen

Taistelua päivästä toiseen

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2011 klo 16:43

Heippa
Älä ikinä vertaa itseäsi muihin.
Äläkä ikinä häpeä itseäsi.
Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon
eli masennuksen ja väsymyksen.
Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia
mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon.
Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea pieniä asioita mistä
sinä tulet onnelliseksi ja mistä sinulle tulee huvä olo.
Kuuntele musiikkia musikilla on voimaa.
Onko sinulla ketään ystäviä / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas kyllä elämää.
Kun olet sairauslomalla ja tulosi on tippunut niin oletko selvittänyt esim toimeentulotuen ???
Seurakunnasta saa monesti esim ruokaavustusta ja rahallistakin avustusta
Nekin kannattaa selvittää ???
Kirjoita miten olet jaksanut niin minä vastaan sinulle ja yritän auttaa ja neuvoa.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.03.2015 klo 16:57

Kumpa joku auttaisi sinua muistamaan niitä hienoja ja hauskoja hetkiä, silloin ku kaikki on hyvin.

Mä tässä teen ruokaa samalla. Laitoin jo pastan kiehuu. Tytön lempparia. Sanoin kaupassa et jotain kasvista mukaan ja sano et kukka- ja parsakaalta.
Tekemistä on. pitäis toi uusi tulostin asentaa. Mitäis sitä ja tätä tehdä ja hiukan totakin. Olen väsynyt ja kylmissäni. Laitoin jo lisää vaatetta päälle.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 26.03.2015 klo 17:30

Hei, Arka!

Kyselin edellisessä viestissäni sitä, miten saat nukuttua, se viesti vain on jäänyt nyt edelliselle sivulle. Mä oon ollut valveilla tänään 7 ½ tuntia. Jotenkin jo väsähtänyt olo. Muutenkin mua masentaa.

On niin paljon pitäisi-asioita. Pitäisi tehdä tilausompelutyöt. Pitäisi tehdä pääsiäiskortit loppuun, aloitettu on, ja postittaa ne ensi viikon alussa. Pitäisi laittaa parveke kuntoon. Pitäisi lukea kirjastosta lainattuja kirjoja... Pitäisi... Ehkä pitäisi ottaa Temesta...

Helpottaako sun ahdistus sen jälkeen kun olet ottanut Opamoxin? Mä otan nykyään rauhoittavaa päivällä. Otan toisen rauhoittavan sitten illemmalla, jos alkaa ahdistamaaan. Reagoin illalla jo pienempään ahdistukseen, jotta se ei ylly pahaksi, jolloin joutuisin ottamaan useamman tabletin. Tämä on terapeuttini mielestä hyvä järjestely. Vältän näin vieroitusoireet ja voin hallitusti vähentää tarvittavien käyttöä.

Päivällä oli niin hyvä olo. Ei ole enää...

Voimia sinun iltaasi!

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 27.03.2015 klo 10:30

hei kaikille
Arka yritähän jaksaa.lisää välillä lääkettä jos tuntuu pahalta
Itse,joudun joskus ottamaan lisää kun ei oikein aina pelitä lääkkeet!
Kävin aamusta asioita hoitamassa,nyt mietin lähteäkö lenkille vai ei!

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 27.03.2015 klo 11:34

Hei arka ja juro50
Miten arka jakselet? Rukoilen sinulle voimia. Juro50. Kävitkö lenkillä? Itsekin joudun
välillä ottamaan rauhoittavan päivällä kun ahdistaa. Kävin kaupassa ja verikokeissa
Samalla tuli aamulenkki tehtyä. Matkaa reilu kilometri. Ei ole autoa menin jalan.
Tämä päivä taitaa mennä täällä netissä roikkuessa. Yritin täyttää sanaristikkoa.
mutta loppui ymmärrys. Palaan asiaan myöhemmin.
Hyvää päivän jatkoa kaikille

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 27.03.2015 klo 12:23

Hei
Sarrukka ok.Enpä taida sitten lähteä lenkille,oon netissä ja lepäilen

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 28.03.2015 klo 07:03

Huomenta kaikille
Tulihan nukuttua ,kun otin puolikkaan rauhoittavan,enpä ole ottanut sitä moneen
kuukauteen!Joko muita hereillä?

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 28.03.2015 klo 08:26

Taitaa muut vielä nukkua,lähden tästä lenkille.

Käyttäjä tähtityttö2 kirjoittanut 28.03.2015 klo 08:49

Huomenta kaikki!
Täällä kanssa jo hereillä. Aamu alkaa jumalattoman nopealla sydämen sykkeellä.
Jokainen aamu alkaa samalla tavalla eli itseään tunnustelemalla, millainen olo mulla on jne ja pam samalla sekunnilla sykkeet pilvissä.
Aloitin tänää lääkkeen annos noston taas, nyt mennään 20mg kun tuntuu ettei tuo 15mg essitalopramia toimi.
Aamut on todella turhauttavia,plaah kun ei osaa ollenkaan rentoutua vaan jatkuvasti tarkkailee omaa oloa ja tunteita.
En edes tiedä minkä ikäisiä te muut olette.
Olen niin uusi täällä☹️

Käyttäjä salainen55 kirjoittanut 28.03.2015 klo 09:05

salainen55 kirjoitti 3.1.2012 14:59

Hei Arka.
En lukenut koko ketjua, vaan ihan alusta vain. Mutta se herätti minut kirjoittamaan omaa kokemusta häpeästä ja epäonnistumisesta elämässä. Siitä riittäis vaikka romaaniksi asti, kyllä niin monta vuotta itkin ja surin mennyttä elämää. Mutta se oli varmaan tarpeellista, että surin, koskapa tänään en enää sure, enkä pidä itseäni epäonnistuneena.
Minullakin on ollut suuret unelmat ja haaveet. Olen käynyt kouluja jos jonkinlaista kurssia, että "viisastuisin", saisin paremman elämän tai rahaa enemmän. Jopa joskus haaveillut isojakin asioita.
Häpeä tuli kun en onnistunut ja niitä ns. epäonnistumisia oli liikaa.
Kumma juttu että en ymmärtänyt etten saisi pakottaa itseäni sellaiseen mihin minusta ei ole. Vaikka minulla onkin kykyjä johonkin niin minulta puuttuu tarvittava itsetunto ja jokin meknismi minussa ei toimi kun en uskalla. Osaan joitain asioita tosi hyvin, kunhan ei tartte mennä "ihmisten ilmoille" esittämään tekemisiäni tai osaamistani. Kaikki romahti aina siihen etten uskaltanut missään tulla esille.
Nyt käyn osa-aikaisesti töissä(saan ihan pientä eläkettä, kun jouduin eläkkelle työttömyyden aikana sairastuessani vakavaan masennukseen yms.) hyvin halpa-arvoisessa ammatissa (jota en viitsi edes kertoa) palkka on olematon. Mutta olen tyytyväinen. Tyydyn vähään. Kierrän kirpputorit ja etsin ruoat alennuskoreista tai poistoista. En haaveile ulkomaista, on ihanaa suomen talvessa tallustella, tai kesälläkin. Pyöräily on ilmaista ja jos vielä tulee marja kesä niin sieltä saa muutaman lantin kun kerää niitä ja samalla kunto nousee.
Ennenkaikkea tajusin että ei tarvitse olla hyvää ammattia josta saa paljon rahaa. Miten se voisi olla edes mahdollista että kaikilla olis hyvät tulot, hyvä ammatti, sillä jonkunhan pitää tehdä tämä minunkin työ... ja se on aika arvokasta kun sen oivaltaa.
Tai pakko sanoa että teen arvokasta työtä etten masennu.

Olipa jännää lukea mitä olin kirjoittanut vuosia sitten ja yhä edelleen olen samaa mieltä, ettei se mitä ihminen tekee tai ansaitsee tai missä asuu tee häntä onnelliseksi vaan se sisäinen tyytyväisyys ja onnellisuus oleviin oloihin. Siis tarkoitan että ensin kannattaa etsiä onnea itsestään niin sitten myös voi muuttua kaikki muukin.
Pienistä asioista onnellinen niin siitä se lähtee. Ja usko Korkeimpaan Voimaan joka auttaa kun pyytää ja uskoa siihen. Kuinka helppoa olisi minunkin alkaa miettimään kaikkea mikä meni pieleen ja mitä en saanutkaan elämässä, mutta se ei johda mihinkään muuhun kuin ahdistukseen, enkä sitä enää halua. haluan olla vapaa ahdistuksesta, vaikka ympäristö ei sitä ymmärtäisikään kun en ole joidenkin mielestä "onnistunut", heille kun raha, tavara ja titteli on tärkeintä elämässä.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 28.03.2015 klo 09:29

Hei
Olipa huono yö. Heräilin usein. Vettä sataa. Pitäisi tämäkin päivä saada kulumaan
Ahdistaa ja hermostuttaa . Oravan touhuja seurannut.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 28.03.2015 klo 12:06

Hei, Arka!

Minkälainen vointisi on tänään? Mua masentaa. Ulkona on märkää ja harmaata. Luultavasti se ei paljon vaikuta. Sen verran kuitenkin, että haluaisin askartelemaan parvekkeelle, mitä tällä säällä ei viitsi. Ja pitäisi oikeastaan odottaa eläke-päivään, että olisi varaa ostaa valkoista maalia parin puulaatikon maalaamiseen. Niihin aion laittaa säilöön ylimääräiset saviruukut.

Mulla on pitkiä parvekelaatikoita, joita en tulevana kesänä luultavasti tarvitse. Ne pitäisi tyhjentää mullasta, puhdistaa ja viedä kellariin. Aion laittaa tänä vuonna kaikki kasvit saviruukkuihin. Näyttää niin mukavammalta.

Onko sinulla parveketta?

Siedettävää päivän jatkoa, ystäväni !😍

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 28.03.2015 klo 13:39

Hei
Lenkki tehty,suhikussa kävin.
Meidän kissa katselee lintuja ja oravia ikkunan takaa ja yrittää komennella niitä.Siinäpä iloa myös meille kun ihmettelemme eläinten touhuja.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 29.03.2015 klo 08:16

Huomenta kaikille
Se on kesäaika,kesä vähän lähempänä.
Väyttää ja ahdistaa,menen aamupalalle.

Käyttäjä salainen55 kirjoittanut 29.03.2015 klo 08:45

Hei! Ihmeellistä on elämä! Minä kaipaan edes pientä pihamaata, olet onnentyttö Arka kun olet rivitalossa! Laitan parvekkeelle joka kesä joitain yrttejä kasvamaan, ostan kaupasta yrttiä joka on purkissa ja laitan multaan. Siitä niitä sitten saa koko kesän laittaa ruokaan ja kuivattaa talveksi.
"Toiminta on taikasana" sanotaan, ja se pitää paikkansa. kannattaa tosiaan itseään patistaa johonkin toimintaan, muuta kuin itseään miettiä ja sitä mitä oli ennen tai mitä on menettänyt. Itseensä käpertyminen on pahasta. Tiedän ihan omasta kokemuksesta, enkä tosiaan enää halua liikaa miettiä niitä mitä tein väärin. Eihän niille asioille voi enää mitään. Jos anteeksi pyytää väärät teot, toisilta ja itseltä niin se pitäisi riittää.
Mennyt on mennyt, vaikka mitä tekisi sitä ei saa takaisin.
Joku sanoi kerran että kannattaa katsoa taivaan lintuja jne...
Joskus kun meinaa olla "huono päivä" niin kyselen itseltäni mikä oikeasti on huonosti ja huomaan että ei ole mitään mistä valittaa. On katto pään päällä, ruokaa jääkaapissa ja kaikki hyvin. Mieli vain meinaa "ikävystyä" kait toiminnan puutteessa tms.
Kiitän Luojaa että on näinkin hyvin asiat, vaikken saanutkaan sitä mitä niin halusin, en usko että se olisi onnea tuonut yhtään enempää. Olen käynyt masennuksen ja itsetuhon pohjasyövereissä enkä sinne enää halua, ja kun olen miettinyt moneen kertaan mikä sen laukaisi että sinne putosin, niin se oli tuo minun mieli, ajatukset joita en valvonut vaan annoin niille vallan. Niin ja itsekeskeisyys, itsekkyys, vaikken sitä silloin tajunnutkaan. ja jokin itsepäinen vaatimus ja halu että minun olisi saatava sitä ja tätä ennenkuin olisin onnellinen ja elämä olisi hyvin. Enpä saanutkaan. ja elämä on silti ihan hyvää.
Toivon ja rukoilen teille kaikille voimia toimintaan ja valoa arkeen!

Käyttäjä tähtityttö2 kirjoittanut 29.03.2015 klo 10:17

Huomenta arka.
Kyllä se terapiaan meno voisi olla se sinun juttu. Mulla kans alkaa nyt toistamiseen ja lääkityksen löytyminen voi viedä rutkasti aikaa. Mitä syöt tällä hetkellä?