Taistelua päivästä toiseen

Taistelua päivästä toiseen

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2011 klo 16:43

Heippa
Älä ikinä vertaa itseäsi muihin.
Äläkä ikinä häpeä itseäsi.
Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon
eli masennuksen ja väsymyksen.
Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia
mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon.
Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea pieniä asioita mistä
sinä tulet onnelliseksi ja mistä sinulle tulee huvä olo.
Kuuntele musiikkia musikilla on voimaa.
Onko sinulla ketään ystäviä / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas kyllä elämää.
Kun olet sairauslomalla ja tulosi on tippunut niin oletko selvittänyt esim toimeentulotuen ???
Seurakunnasta saa monesti esim ruokaavustusta ja rahallistakin avustusta
Nekin kannattaa selvittää ???
Kirjoita miten olet jaksanut niin minä vastaan sinulle ja yritän auttaa ja neuvoa.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 23.03.2015 klo 12:50

Hei kaikille
Kyllä on kurja keli. Sain kuitenkin itseni liikkeelle ja kävin lenkillä. Nukkuminen
meni myöhään. En kerta kaikkiaan viitsisi nousta uuteen päivään. Sain leivottua pullaa.
Siitä hyvä mieli. arka rukoilen voimia sinulle

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 24.03.2015 klo 09:46

Huomenta
Jouiduin tänään pakottamaan itseni ulkoilemaan,mutta se kannatti,aurinkokin alkoi yllättäen paistamaan😎

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 24.03.2015 klo 10:27

Hei, Arka!

Mua ahdistaa päivittäin. Oon kohta lähdössä yhteen käsityöpiiriin. Otin jo ennakoivasti rauhoittavan. Ja mukana on lisää. Toivottavasti ahdistus pysyy nyt poissa tuolla yhdellä rauhoittavalla. Yritän vähentää rauhoittavan käyttöä, mutta se on tosi vaikeaa. Oikeastaan otan sitä niin paljon kuin tarvitsen. Toivon, että lääkäri kirjoittaa sitä taas lisää, kun tämä paketti loppuu. Ja pakkohan se on - oletan -, kun sitä ei voi lopettaa yht'äkkiä.

Miten saat nukuttua? Heräät aikaisin, mutta saatko nukuttua yhtäjaksoisesti siihen asti vai heräiletkö? Minä heräilen jonkin verran, mutta yleensä se ei pahemmin haittaa.

Toivon sinulle parempaa pivää! Toivottavasti ahdistus ei ole kohtuuton! Voi hyvin, ja rukoilen puolestasi...😍

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 24.03.2015 klo 10:58

Hei arka
Miten voit? Löysitkö kirjastoautosta lukemista? Kävin kaupassa ja vähän imuroin.
Vielä pitäisi suihkussa käydä kun jaksaisi. On levoton ja ahdistunut olo. Mulla
orava ilona. Käy syömässä auringonkukan siemeniä lintujen ruokintapaikalla. On se
söpö eläin. Niin vieläkö sun pitää käydä hammaslääkärissä? Rukoilisitko puolestani
että tämä ahdistus helpottaisi.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 24.03.2015 klo 13:44

Hei arka
Olen vielä 2 viikkoa lomalla. Siitä huolimatta työstressiä pukkaa. En näköjään
pääse siitä eroon edes lomalla. Eilen leivoin pullaa. Tänään sain imuroitua ja
käytyä suihkussa. Nyt ei huvita kaappien siivous. Kotikuntoutusta jatkettiin
tammikuun loppuun. Olisin halunnut koko eläkkeelle. Muttä lääkäri ei suostunut
lausuntoa kirjoittamaan. Kävin myös kaupassa aamulla. Kiitos että rukoilet
puolestani

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 25.03.2015 klo 07:53

Huomenta kaikille
Sarukka itse olin useamman vuoden määrä aikaisella eläkkeellä,ennenkuin sain eläkepäätöksen.Itselleni oli tosi ahdistavaa,kun ei tiennyt jatketaanko tukea vai loppuuko se.
siihen aikaan määräaikaisen eläkkeen nimi tais olla kuntoutus tuki.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 25.03.2015 klo 11:21

Hei arka ja juro50
Olen pettynyt etten pääse eläkkeelle. Töissäolo tosi ahdistavaa. nytkin vaikka
lomalla työasiat pyörii mielessä. Tämä on stressaavaa. On kiva aurinkoinen päivä.
Kävin kävelyllä. Vie edes hetkeksi ahdistusta pois. Pitäisi käydä kirjastossa ´hakeen
lisää lainausaikaa kirjoille.En ole ehtinyt lukea. Täällä netissäkin pystyisi lainauksen
uusiin mut en osaa.Nyt ei jaksa siivota vaikka pitäisi.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 26.03.2015 klo 06:11

Hyvää huomenta
Aikasin tänään jalkeilla.Ahdistaa ennen kuin aamulääkkeet vaikuttaa.
tänään menen ulkoilemaan,jos vaikka olo paranis.nyt kahvinkeittoon

Käyttäjä tähtityttö2 kirjoittanut 26.03.2015 klo 07:47

Huomenta kaikki. Olen uusi täällä.

Käyttäjä tähtityttö2 kirjoittanut 26.03.2015 klo 07:54

Olen 30v perheellinen äiti joka sairastaa mahdollisia kaikki mielenterveysongelmia. Täällä kans aamulääkkeet otettu juuri ja odotellaan vastetta. Tosin vasta lääkityksen nosto tehty viikko sitten ja olo on paska. Joko lääkkeet ei tehoa/huono vaste tai annos nosto tekee kepposia, tiedäppä nyt näistä.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 26.03.2015 klo 10:10

Hei tähtiyttö2
kun aloitin uuden lääkkeen ensiksi oireet vahvistui,mutta vähitellen olo parantunut,tosin en tiedä olivatko ne vieroitusoireita vanhemmasta lääkkeestä.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 26.03.2015 klo 10:20

Heippa kaikille
Mitä lääkkeitä teillä on käytössä? On sievä päivä. Kotikuntouttaja tulee tänään.
Täytetään varmaan yksi hakemus kelalle. Luultavasti menemme kuntosalille.
Pitäisi ryhdistäytyä ja käydä siellä yksinkin. Tällä hetkellä ahdistaa ajatuskin.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 26.03.2015 klo 10:20

Hei, Arka!

Nukuin tänään pitkään, melkein kymmeneen. Olin jotenkin tosi väsynyt. Muuten olen yrittänyt nousta jo yhdeksältä. Menen yleesä nukkumaan kymmenen aikoihin tai vähän aikaisemmin. Monelta sinä menet nukkumaa? Heräät niin aikaisin, että saatko riittävästi unta? Saatko nukuttua yhtäjaksoisesti vai heräiletkö? Minä heräilin läpi yön ennen kuin Levozin 100 mg otettiin iltaan. Nyt nukun ihan hyvin, mutta kaipaan vielä unta 11-12 tuntia.

Voimia päivääsi!😍

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 26.03.2015 klo 10:40

Mulla menee olantsapiini ja ketipinor.
Nukun tällä hetkellä 6-7tuntia yössä.
Ihan ok lääkkeet

Käyttäjä tähtityttö2 kirjoittanut 26.03.2015 klo 12:40

Sarukka ja Juro+muut. Mulla mennyt ketipinor 5vuotta 75mg yöksi, venlaflaxiini 300mg 5vuotta aamuisin ja just ajettiin alas koska oireet palasi ja nyt menee essitalopram 15mg. Pikkuhiljaa 5mg nostettu nyt 15mg ehkä 6päivän ajan.. + atarax 25mg rauhoittumiseen joka päivä