Taistelua päivästä toiseen

Taistelua päivästä toiseen

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2011 klo 16:43

Heippa
Älä ikinä vertaa itseäsi muihin.
Äläkä ikinä häpeä itseäsi.
Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon
eli masennuksen ja väsymyksen.
Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia
mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon.
Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea pieniä asioita mistä
sinä tulet onnelliseksi ja mistä sinulle tulee huvä olo.
Kuuntele musiikkia musikilla on voimaa.
Onko sinulla ketään ystäviä / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas kyllä elämää.
Kun olet sairauslomalla ja tulosi on tippunut niin oletko selvittänyt esim toimeentulotuen ???
Seurakunnasta saa monesti esim ruokaavustusta ja rahallistakin avustusta
Nekin kannattaa selvittää ???
Kirjoita miten olet jaksanut niin minä vastaan sinulle ja yritän auttaa ja neuvoa.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 20.03.2015 klo 08:51

Hei Arka,

Ei ole tarkoitus moralisoida, mutta haluan vain sanoa, että silloin kun vielä poltin itse tupakkaa niin huomasin, että sain siitä kamalan ahdistuneen olon usein. Vaikka se "muka" rauhoitti hermoja niin luulenpa, että se vain pahensi ahdistusta. Anteeksi vain, mutta muista sen niin selkeästi.

Minulla on nyt jonkinlainen ahdistus ikääntymisestä, kuten kirjoitin ketjuuni. Huomaan nyt 37-vuotiaana, etten ole enää niin nuori.. Löysin pari harmaata hiusta päästäni ja sellaista. tiedän, että se ei ole maailmanloppu, mutta sellainen hiljainen, tympeä ahdistus päällä, ku ajattelen, että tässä sitä vain vanhennutaan joka päivä. Mielestäni vanhenemisessa ei ole mitään kivaa. Mielelläni olisin vaikka 30-vuotias taas🙂

Odotan, kun mies tulee kaupasta. Soitti juuri sieltä ja kysyi yhdestä shampoosta. "Tilasin" Xz suklaa-vanilja shampoota ja hoitista. Muistan että ne on joskus olleet hyvät. Ja Bepanthen- voidetta apteekista, jota ilman en voi olla.

Tänään, vaikka olenkin laihiksella, suon itselleni kermakahvin ja pikkupullan. Nautin ne heti, kun mies tulee kaupasta.

Eilen oli toiminnallinen päivä kotitöissä ja tänään jatkuu. Vaikka mieli on vähän alhainen niin alan hommiin.

Mahdollisimman mukavaa päivää sinulle🙂🌻

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 20.03.2015 klo 09:35

Hei arka
Oletpa herännyt aikaisin. Minä vain makoilen huvittaisi millään herätä uuteen päivään.
On minulla pari kirjaa lainassa. Pitäisi kukille alkaa multaa vaihtamaan. Tänään
auringonpimennys. Ei vain laseja millä katsoa. Kaveri tulee tänään seuraksi. Ei
paljoa puhele mutta kiva kun joku tarvitse yksin olla. Tykkää täyttää sudokuita
siinähän se aika kuluu.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 20.03.2015 klo 09:39

Hei, Arka!

Auttaako lukeminen sinulla ahdistukseen? Mä en ole pystynyt lukemaan kirjoja lainkaan moneen vuoteen. Nyt lainasin kirjastosta Pablo Nerudan runokirjan. Josko sitä saiisn luettua...

Mulla tuli taas eilen vaikea ahdistuskohtaus. En ollut ottanut ennakkoon lääkettä. Ja sitten se tuli. Jouduin ottamaan pari rauhoittavaa. Eihän ne heti auta, ja pelkäsin auttavatko lainkaan. Yritin sitten pitkästä aikaa ahdistuksen hallinta keinoja, joita jossain olen oppinut. Pidin ranteita kylmän vesihanan alla niin kauan kuin pystyin kivulta. Siitä oli hitusen apua, tein sen kahdesti. Yritin myös fyysistä väsyttämistä, mutta tuntui, että se oikeastaan pahensi tilannetta, kun pulssi kiihtyi. Yritin puuhailla jotain ja kiinnittää huomion muualle... Lopulta lääkkeet auttoi.

Hyvää loppupäivää sinulle!☺️❤️☺️

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 20.03.2015 klo 10:05

Hei kaikille
-olen uusi tällä palstalla ,vaikka olen sairastanut 20vuotta!
Tällä hetkellä menee olantsapiini,ja ketipinor joka vaihdettiin rivatrilin tilalle,kun rstä lähti tehot!

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 21.03.2015 klo 08:09

Huomenta arka ja muut
Auringon¨paiste aamusta saa hyvälle tuulelle kenties lähden lenkille!
Tällä hetkellä olo aika tasainen.hyvä suoraansanoen jos vertaa edellispäiviin!
Ei nyt lähden lenkille kirjoittelen lisää myöhemmin!

😎

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 21.03.2015 klo 09:50

No en oo varma lähtikö äskeinen viesti!Menen kahville ja sen jälkeen lähdetään kyläilemään!

Käyttäjä salainen55 kirjoittanut 21.03.2015 klo 10:19

Juro50 on lähtenyt lenkille, ja minulla tuli ihan huono omatunto kun tässä "vain" kirjoittelen ja istun, töitä olis tekemättä ja uloskin pitäisi lähteä.
Tuolla kirjoittelin toisessa ketjussa siitä miten olisi tärkeää saada hyvät rutiinit arkeen niin ei mieli olisi niin levoton. Ulkoilu ja liikunta ovat hyviä siihen, eivät varmaankaan epäterveellisiä. Olen jo vuosia sitten huomannut itsessäni sen, että keväällä mieli alkaa kummasti ahdistumaan ilman syytä. ilmeisesti auringonvalo tekee sen tai mikä lie. Minulla on kaikki hyvin, parisuhde on hyvä, raittius on kummallakin, terveelliset elämäntavat yms. sekä suhde lapsiinkin ihan hyvä. Eli huomattavasti paremmin kuin esim. 8vuotta sitten kun taisin eka kertaa tänne kirjoittaa, silloin toisella nimimerkillä. Minulle tuo parisuhde on aika tervehdyttävä kun mies ei juo eikä polta ja on muutenkin rauhallinen. Jotenkin saan voimaa hänestä jaksaa itsekin olla "tervepäinen". Vaikkei hän koskaan ole moittinut minua eikä sanonut että olen mieleltä sairas. sanoo vain että se kuuluu minun persoonaan.
Mutta en olisi kyennyt tähän parisuhteeseen, ellen olisi hoitanut itseäni ja käynyt monenlaista terapiaa läpi. Ja ennekaikkea usko Korkeimpaan pelasti kait lopulta kun kaikki muut konstit oli käyty läpi. Rukous, mietiskely ja itsensä hyväksyminen Luojan luomaksi, ihan hyväksi ihmiseksi oli parantavaa. Aloin vain sanomaan itselle että olen ihan hyvä, näillä mennään, enempään en pysty.
Mutta en syö lääkkeitä, en uskaltanut aikoinaan edes yrittää niitä syödä, kun pelkäsin mitä ne vaikuttaa, pelkäsin etten enää itseäni ollenkaan hallitse, se johtui minun alkoholismista, hallinnan menettämisen pelko.
Mutta nyt taidan aloittaa päivän touhut ja lähden itsekin ulos lenkille.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 21.03.2015 klo 10:35

Hei
Olisi hieno lenkkeilysää. En taida jaksaa. Eilen kävin lenkillä. Helpotti oloa hetkeksi.
Käytiin kaverin kanssa kaupassa. Päivä kuluu sanaristikoiden ja tvn parissa.
Iltäpäivällä ruoanlaitto.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 21.03.2015 klo 14:52

Tuli kyläiltyä,syötiin ja lepäillään nyt!Tosi mahtava päivä ehkä pohjoistuuli aavistuksen kylmä!
Kyllä suosittelen liikuntaa jokaiselle ,koska jo 15minuutin liikunta luonnossa alentaa stressi tasoa huomattavasti,itse liikun noin vajaan tunnin 5kertaa viikossa!
Kohtahan pääsee pyöräilee kunhan saavat hiekat pois,siinä ei nivelet rasitu sitten niin paljoin kun juoksemisessa tai kävelyssä!

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 22.03.2015 klo 06:55

Huomenta kaikille!
Tuli taas herättyä aikaisin,olen sellainen illan torkku ja aamun virkku näköjään.
-hiljaa yritän olla ettei toiset turhaan herää
Aurinkoinen aamu luulin että tänään sataa lunta,tytär tulee tänään luultavasti käymään.
Menen keittämään kahvit meille,aamupalan söin itse jo!

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 22.03.2015 klo 09:00

Hei arka,olen ollut eläkkeellä 10vuotta.Mun diagnoosi tällä hetkellä 2suuntainen!
Koti isänä siis . Lapset tosin lähteneet maailmalle!
Lumisadetta lupasivat,mutta aurinko senkun mollottaa,tiedä vaikka taas lenkille lähtisin,vaikka välipäivä piti olla.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 22.03.2015 klo 14:41

Tulihan lenkillä käytyä vielä kun mollikka paistoi tosin välipäivän lenkki lyhyt ja hidas vauhtinen!
Vähän ahdistaa mutta lepään niin se varmaan häipyy

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 23.03.2015 klo 07:30

Huomenta kaikille
Juon aamukahvia ja olen rajoittanut sen kahteen kuppiin koska aiheuttaa ahdistusta ja käsienvapinaa.Onko muita jotka ovat kofeiinille herkkiä?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 23.03.2015 klo 09:55

Hei, Arka!

Rukoilen puolestasi. Miten sait nukuttua viime yönä? Mä nukuin aika hyvin. Nyt vain jo vähän ahdistaa. Otan rauhoittavan ennen kuin lähden ruokajonoon. Toivottavasti ei tarvitsisi tuhottomasti odottaa omaa vuoroa ja toivottavasti siellä olisi syötävää minullekin!

Sää on kehno. Toisaalta se ei "vaadi" itseltäkään mitään. Tuntuu, että aurinko ja nätti sää vaatii itseltäkin aurinkoisuutta ja iloa.

En ole viiltänyt pariin viikkoon. Mieli on aina välillä tehnyt, mutta se on jäänyt sitten siihen. Nyt mieli on niin alamaissa, että tahtoisin viillellä oikein kunnolla. Koskaan ei ole tarvinnut tikata.

Toivon sinulle hyvää päivän jatkoa!☺️❤️☺️

Juro50, samasta syystä minäkin olen vähentänyt kahvin juontia. Kädet ei tosin vapise, mutta olen kokenut, että liika kahvi provosoi ahdistusta. Mukavaa päivää myös sinulle!

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 23.03.2015 klo 11:51

hei arka
Anna aikaa itsellesi tee jotain mistä muistat että on tullut hyvä olo,itselläni on liikunta,mutta jokaisella omat asiat!
Jardin ok,mulla myös cola juomat tekee saman,onkoihan suomessa jo colaa myynnissä ilman kofeiinia,oon joskus kauan sitten nähnyt ulkomailla sitä.