Taistelua päivästä toiseen

Taistelua päivästä toiseen

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2011 klo 16:43

Heippa
Älä ikinä vertaa itseäsi muihin.
Äläkä ikinä häpeä itseäsi.
Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon
eli masennuksen ja väsymyksen.
Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia
mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon.
Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea pieniä asioita mistä
sinä tulet onnelliseksi ja mistä sinulle tulee huvä olo.
Kuuntele musiikkia musikilla on voimaa.
Onko sinulla ketään ystäviä / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas kyllä elämää.
Kun olet sairauslomalla ja tulosi on tippunut niin oletko selvittänyt esim toimeentulotuen ???
Seurakunnasta saa monesti esim ruokaavustusta ja rahallistakin avustusta
Nekin kannattaa selvittää ???
Kirjoita miten olet jaksanut niin minä vastaan sinulle ja yritän auttaa ja neuvoa.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 12.03.2015 klo 10:55

Hei, Arka!

Minuakin ahdistaa. Luin ketjuasi viikon ajalta, minkä olen ollut poissa. Sinua on ahdistanut monena päivänä. Olet kuitenkin selvinnyt niistä, etkä ole joutunut ottamaan Opamoxia päivittäin. Mä olen joutunut ottamaan rauhoittavaa joka päivä. Jo tänäänkin. Ja saat luettuakin! Mulla ei tule luettua nyt edes käsityölehtiä. Mun tekee mieli satuttaa itseäni kovasti.

Tyttö lähti tänään kotiinsa. Mun on ikävä häntä!

Tuntuu, että haluaisin tappaa itseni. En kuitenkaan tapa. Masentaa ja ahdistaa.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 12.03.2015 klo 17:15

Hei arka
En ole jaksanut vastailla kirjoitukseesi.Työ vienyt kaikki voimat. Nyt kaksi
vapaapäivää. Sitten työpäivä ja alkaa loma. Olen kuunnellut netistä hengellistä
musiikkia . Se rauhoittaa mieltä. Nukkuminen ollut heikkoa. Heräilen useasti yöllä.
Jos huomenna jaksaisi vaihtaa verhot. Kaupassa pitää käydä. Odotan mielenkiinnolla
millainen kirja on jonka varasin kirjastosta. Jännittää psykiatrilla käynti. Onko aivan
turha reissu. Minä toivoisin että pääsisin eläkkeelle. En jaksa tätä ainaista hermoilua
työn suhteen. Tiedän että ahdistus ja pelkotilat mihinkään katoaisi. Olisi kuitenkin
yksin ahdistuksen aihe vähempi. En kyllä usko että koko eläkkeelle pääsisin vaikka
hakisinkin. Kiitos että rukoilet puolestani. Teen samoin sinun puolestasi

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.03.2015 klo 20:04

Anteeksi etten ole täällä käynyt. Tällä hetkellä mun päiväni on niin ahdistavia huolen ja murheen keskellä, että yritän olla muualla kun tietokoneella ja tehä jotain, vaikka en jaksaisi yhtään. Mielessä pyörii koko ajan IM tai se, että päättäisin kaikki nyt. Iltaisin katon sänkyni ylpuolella olevaa isoa ja tukevaa koukkua. mahtaako se kestää tälläisen läskin, vai tuleeko puolet katosta perässä. En jaksa uskoa huomiseen, mut en taho rypee tässäkään.

Voimia sulle sinnepäin.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.03.2015 klo 10:34

Hei, Arka.

Suunnittelen ompeluprojektia. Pitää vielä netistä katsoa ohjetta.

Mua ahdistaa. Ei vielä kovati, mutta kuitenkin. Mietin, pitääkö jo ottaa rauhoittavaa.

Olen putsannut uunin pohjaa. Sinne on palanut rasvaa oikein kunnon kerros, enkä tiedä saanko sitä pois. Nyt siellä on taas aineet vaikuttamassa.

Ahdistus on ihan kauhea asia!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.03.2015 klo 10:55

aurinkoista päivää sulle.

Tässä mä istun ja mietin, mitä tekis. Ehkä mä etin netistä jotain kivoja ohjeita tai sit olen vaan tänään ja lepään. suihkussa pitäisi käydä.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 15.03.2015 klo 15:39

Hei
Vihdoinkin alkoi loma. Väsyttää ja yksinäinen olo. Ahdistaa. Loman ajaksi olisi
monenlaista puuhaa kotona. Kun vain jaksaisi tehdä. Mietin ottaisiko päiväunet
Tosi kaunis päivä aurinko paistaa ja linnut laulelee. Huomenna olisi kampaaja aika.
Onneksi. Tukka aivan kauhean näköinen. Hävetti eilen kun juhlissa olin

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 16.03.2015 klo 18:07

Hei arka
Paljon on kotihommia rästissä. Pitäisi saada tehtyä. Ei vain ole mitään kiinnostusta
asioihin. Aloitekyky puuttuu. Huomenna psykiatrilla käynti. En suuria odota siltä
käynniltä. On tyhjä olo. Mietin mitä järkeä tässä elämässä on. Yhtä vuoristorataa
koko elämä. Xanoria olen joutunut ottamaan kaksi päivässä. Saisi edes jotenkin
pidettyä itsensä kasassa. Olisi edes joku ihminen jonka kanssa jutellä asioista
Miesystävä ei ymmärrä tilannettani. Olen kyllä yrittänyt selittää. Tuntuu että
olen aivan yksin murheitteni kanssa. Kotikuntouttajan kanssa joskus vähän juteltu
Voitko rukoilla puolestani.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.03.2015 klo 12:48

sämpylät tehty, suihkussa käyty.ruuan teko ja mattojen kasaus jäljellä. Kyl mä tämän teen, vaikka hampaat irvessä. Huomenna imuroin sitten ja pesen lattioita ja pintoja.

Ulkona kaunis ilma, mut mun sisällä mustaa. Pelkään tulevaa.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 17.03.2015 klo 18:27

Hei arka
Miten jakselet? Mitä olet touhunnut?. Kävin psykiatrilla. Lääkäri ihan mukava.
Koko eläkkeelle en pääse. Se harmittaa. Hoitosuhde erikoisairaanhoidossa säilyi
onneksi. Lääkemuutoksia ei tehty. Vaikka kerroin millaista elämäni tällä hetkellä
on. Sain tänään lattiat imuroitua ja pestyä. Eilen pyyhin pölyjä pinnoilta. Jotenkin
tuntuu kuin olisin ollut päivän töissä. Hermostunut oloja ahdistaa.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 18.03.2015 klo 09:30

Hei arka
Rukoillaan. Ikävä kuulla että olet ahdistunut ja pakkoajatuksia. Olen ajatellut
itse että pieni puuhastelu helpottaisi oloa. Ei vain aina jaksa. Pitäisi kävelyllä
käydä niin hieno ilma. Sain pakastimen sulatettua muuta en tänään tee. Onko
sulla nyt kirjoja lainassa? Mulla pari kirjaa niin ja jooga kirja. Ei vain tullut tehtyä
harjoituksia.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 18.03.2015 klo 09:34

Ahdistaa ja hermostunut olo. Toivottavasi päivän päälle helpottaa edes vähän.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.03.2015 klo 11:13

Yritän lähettää täältä näitäviimeisiä voimia sinulle, että jaksat ainakin tämän ja huomisen päivän. Yritän sitten kerätä säästöön ja lähetän uudelleen.

Isä pelästytti mut kun sen puhelin soitteli 3 kertaa mulle eikä ketään vastannut vaikka mä vastasin. Onneks tiesin että isä on äitin kanssa.

Taidan pyhittää tämän päivän lepoon ja käsitöihin.

Käyttäjä Kristina_M (Työntekijä) (Sastamalan seudun mielenterveysseura ry) kirjoittanut 18.03.2015 klo 12:14

Moi!

Oletteko huomanneet, että tänään keskiviikkona 18.3 klo 18-20 Tukinetissä on Mieli Maasta Live masentuneille. Illan teemana on katkeruus. Arvelin, että tästä ketjusta saattaisi löytyä teemasta kiinnostuneita 😐 Ryhmää ohjaavat Mieli Maasta ry:n vertaistukihenkilöt.

Voimia teille kaikille!

Kristina_M
🌻🙂🌻

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 18.03.2015 klo 18:52

Arka,

Minäkin toivottelen jaksamisia ja lupaan kirjoittaa paremmalla hetkellä lisää tänne sinun ketjuun. Olet mielessä☺️❤️

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 19.03.2015 klo 10:20

Hei arka
Vähän helpotti olo. Nyt taas sama homma ahdistaa. Oletko seurannut Top Chef
ohjelmaa? Eilen tuli tvstä. Tänään tulee maajussille morsian ohjelma. Se pitää
katsoa. Kaupassa kävin ja loton tekemässä. Pitäisi kukille vaihtaa multaa kun jaksaisi.