Taistelua päivästä toiseen

Taistelua päivästä toiseen

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2011 klo 16:43

Heippa
Älä ikinä vertaa itseäsi muihin.
Äläkä ikinä häpeä itseäsi.
Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon
eli masennuksen ja väsymyksen.
Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia
mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon.
Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea pieniä asioita mistä
sinä tulet onnelliseksi ja mistä sinulle tulee huvä olo.
Kuuntele musiikkia musikilla on voimaa.
Onko sinulla ketään ystäviä / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas kyllä elämää.
Kun olet sairauslomalla ja tulosi on tippunut niin oletko selvittänyt esim toimeentulotuen ???
Seurakunnasta saa monesti esim ruokaavustusta ja rahallistakin avustusta
Nekin kannattaa selvittää ???
Kirjoita miten olet jaksanut niin minä vastaan sinulle ja yritän auttaa ja neuvoa.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 18.02.2015 klo 10:35

Hei arka
En ole saanut kaappeja siivottua. Huono viikko. Ahdistaa ja masentaa. Seuraava
työviikko vain pyörii mielessä. Pelottaa . Kaupassa kävin. Kiva aurinkoinen päivä.
Onhan se mukava edes haaveilla matkustamisesta johonkin . Kovin vain tiukkaa
rahallisesti lähteä. Rukoile puolestani että saisin ahdistusta vähemmäksi

Käyttäjä nimim.kuu kirjoittanut 18.02.2015 klo 12:08

Nietzschen sanoja: ” Se, jolla on miksi elää, voi kestää melkein minkä tahansa miten”.
(s.73)
Tarvittiin perusteellista muutosta asennoitumiseemme. Meidän oli opetettava itsellemme ja masentuneille, ettei sillä mitä odotimme elämältä itse asiassa ollut merkitystä, vaan päinvastoin sillä, mitä elämä odotti meiltä. Meidän oli lopetettava elämän tarkoituksen kyseleminen ja sen sijaan pidettävä itseämme niinä, joilta elämä kyseli – päivän jokaisena hetkenä. Meidän vastauksemme eivät saa koostua puheista ja mietiskelystä, vaan todellisesta toiminnasta ja oikeasta käyttäytymisestä. Perimmältään elämä merkitsee vastuun ottamista oikean vastauksen löytämiseksi sen antamiin ongelmiin ja niiden tehtävien suorittamista, jotka se jatkuvasti jokaiselle yksilölle antaa.
(s.73-74) (Ihmisyyden rajalla)

Ne EM-ajatuksetkin kun ovat toimintaa, konkreettisia, vievät eteenpäin. Muistan joskus aiemmin nuoruudessa kun tuskailin jonkin jutun kanssa esim.koulussa, se sama tuskailu katosi kun toinen kysyi minulta sitä, vastaus oli helppo löytää. En tiennyt silloin, että Frankl tulisi joskus kirjoittamaan samanlaisesta asiasta. Mielekkyyttä on heti enemmän kun joku/elämä kysyy minulta, kun koen että voin olla avuksi, voin olla jotakin. Mitä ajattelet, Arka, siitä?

Käyttäjä arka kirjoittanut 18.02.2015 klo 15:05

Hei Sarrukka ja Kuu!
Sarrukka: Rukoilin juuri puolestasi ja aion rukoilla useammankin kerran tässä päivän mittaan. Minullakin on ahdistusta. Kuuden aikaan tänä aamunaotin oxaminia ja nukuin kahteentoista, nyt on vähän tokkurainen olo mutta ikävä kyllä ahdistusta on edelleen. Seon kumma,joskus yksikin oxamin auttaa niin että saa levätä ahdistukselta.Ehkä se johtuu siitä että tehoaa paremmin kun mieheni niitä minulle antaa, aamulla otin itse. On niitä vielä jäljellä. Ostitko kaupasta itsellesi jotain hyvää? Kaapit ehdit varmaan siivota myöhemminkin, minäkään en ole siivonnut, lukenut olen ja myöhemminkatsellaan TVtä. tytär tulee kotiin vasta iltakymmenen maissa reissultaan. Teimme eilen kaalilaatikkoa, kaalia jäi vain suurin osa yli, se oli ikävää. Rukoile sinäkin Sarrukka minun puolestani, että tuo ahdistus helpottaisi.
Kuu, kiitos kun kirjoitit. Olen lukenut Viktor Franklinkirjoja. Kyllähän on hyvä jos löytää syyn minkä vuoksi elää. Minulla se on perhe,haluaisin että työkin olisi, mutta eläkkeellähän minä olen. Vapaaehtoistyötä suunnittelinmuttakurssi oli niin kaukana. Yritän tehdä kaikkeni perheen eteen mutta aika vähän loppujen lopuksi on esimerkiksi kotitöitä joita teen rakkauden osituksena perheelleni. Aika paljon jää aikaa murehtia. Taistelen elämässä kiinni perheeni vuoksi.

Käyttäjä arka kirjoittanut 19.02.2015 klo 08:18

Hei!
Vaikea ja akasolo heti aamusta kuten on tahtonut olla. Kaksi Oxaminia otin kun tahtoisin rentoutua, Ovat sulaneet hitaasti suussa ja odotan ettäne vaikuttaa. IM-ajatuksia on paljon. Salainen kirjoitti ketjuun positiivisia asioita että olo on nyt seestynyt eikä tarvitse edes olla täörkeä, Minulla on tuo tuskakunen ole tärkeä työelämässä.Kun opinnot katkesivat niin lopussa. Paljon pakkoajatuksia tulee niistä. Vaikka yritän ajatella kuinka tärkeä olen kotona. Herään aika aikaisin ja sitten täytyy jaksaa odottaa kun muut herää. Täällä tukinetissä käyn ja sittenkeittelen kahvia ja tupakkia tulee poltettua. Yrittäisin lukea muuten mutta kun en voi pitää valoja päällä kun muutnukkuu. Mitä sinulle kuuluu Sarrukka? *Rukoilin juuri puolestasi. Onko sinulla nyt eläkeviikko? Mitä olet puuhaillut?

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 19.02.2015 klo 10:24

Hei arka
Ikävää että sinulla noita pakkoajatuksia. Toivottavasti lääke auttaaedes hetkeksi.
Pitäisi osata ajatus kääntää positiiviseen suuntaan eikä jäädä miettimään huonoja
ajatuksia . Ajatus hyvä mutta se toteutus ei onnistu. Masentaa ja ahdistaa
edelleen. En saa mitään aikaiseksi. Suunnitelmissa käydä kirjastossa hakemassa
tilaamani kirjat. Kiitos arka että rukoilet puolestani.

Käyttäjä arka kirjoittanut 19.02.2015 klo 14:09

Hei Sarrukka!
Onko sinulla kirjasto kävelymatkan päässä vai bussillako menet sinne? Mitä kirjoja olet tilannut, olet saattanut kertoakin mutta en muista. Kiitos että rukoilet puolestani, minäkin haluan toimia sinun esirukoilijanasi. Eikö teidän seurakunnassa ole jatkettu niitä syke-iltoja? Muistan että tykkäsit niissä käydä? Oli pakko heittää parsa pois kun oli homeessa, on vaan niin ikävää heittää ruokaa pois. Tänään ei sitten voi tehdäkään parsakanaa vaan on tehtävä risotto. Otin aamulla kaksi oxaminia, niitä jäi onneksi vielä aika paljon jäljelle. Nyt on tökkyräinen olo, tyttären takia esitän pirteää.

Käyttäjä arka kirjoittanut 20.02.2015 klo 06:29

Hei Sarrukka!
Eilen IM-ajatusten keskelleilmaantui yllättävä ilonaihe. Postilaatikkooni oli tullut *Rukousystävä-lehti vaikken ollut tilannutkaan sitä. Pirkko Jalovaara on sen lähettänyt haluten näin rohkaista minua. Luin lehden hitaasti ja tarkasti ja pakkoajatukset pysyivät poissa koko sen ajankun luin sitä. Eräs lehdessä oleva nainen oli kirjoittanut ylös erään kuuluisan kristityn ajatuksen ettäelämä Jeesuken kanssa alkaa kun vaikeudet alkavat. Ajatus lohdutti minua suuresti ja haluan sinuakin Sarrukka lohduttaa että Jeesus on meidän kanssamme kun taistelemme. Haluan toimia esirukoilijanasi ja viedä sinun asioitasi Jeesuksen eteen. Ja minua lohduttaa ajatus että sinä rukoilet puoletani. Sain eilen myös tekstiviestin kirjeenvaihtokaveriltani. Hän kirjoitti että ovat eläneet toimeentulotuella jo monta vuotta koska vaimon eläke on pieni ja hän iytse saa omaishoidontukea 380 kuussa. Sain siitäkin voimaa kun ajattelin miten samankaltaisessa tilanteessa he elävät. Nyt aamulla jouduin keittämään kahdet kahvit kun ensimmäisiin panin maidon sijasta vahingossa piimää. Yöllä sain nukuttua kohtalaisesti, heräsin kerran. Lonkkaan sattui kun sohvalla on niin ahdasta maata. Mies nukkui patjalla myös olohuoneessa. Mitä kirjoja sinulla Sarrukka on kirjastossa? Oletko ne jo hakenut? Onko sinulla kirjasto lähellä vai menetkö bussilla? Tänäänkirjoitan Pirkko Jalovaaralle kirjeen jossa kiitän *Rukousystävä-lehdestä ja kerron lisää itsestäni.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 20.02.2015 klo 11:05

Hei arka
Kiitos että rukoilet puolestani. Mukava että sait lukemista. Saat edes vähän lohtua
elämääsi. Mikäli oikein muistan sykeillat kerran kuukaudessa. Ei vain tullut käytyä.
Ehkä keväämmällä innostun. Minulla kirjastoon n. puoli kilometriä kuljen jalan.
Kovin vain liukasta . Kävin ostamassa housut ja puseron . Onneksi sain aika edullisesti
On pienimuotoinen perhejuhla tulossa.. Keljuttaa nämä läskit entiset vaatteet .
mahdu päälle. Kaveri tulee tänään. Ajattelin tehdä makaroonilaatikkoa. Miten
valmistat broilerparsavuoan. Muistelen että mainitsit selläisen.
Voimia sinulle
🙂👍

Käyttäjä arka kirjoittanut 21.02.2015 klo 05:48

Hei Sarrukka!
Kiva että kaverisi tulee ja kiva että on perhejuhlat. Minä teen parsakaalilaatikon siten että paistan 300g broileria ja paprikan. Keitän 6 dl pastaa ja sen kanssa pilkotun parsakaalin kolme minuuttia. Sitten sekoitan ne vuokaan ja laitan sekaan 2,5 dl vettä johon on sekoitettu yksi kanaliemikuutio ja purkillinen creme bonjouria maku pippuriekoitus sitten juustoa päälle ja uuniin 200 astetta, kaksktviis minuuttia. Minä olen lukenut Rukousystävä-lehteä moneen kertaan. Sielläon nainen joka tekee samaa kuin minä, nukkuu raamatun kanssa. Tytär on poikaystävällään yötä. Eilen meni rikki pesukone. Maanantaina on aika sosiaalityöntekijälle, toivottavastihän voi auttaa. On vaikea tulla toimeen ilman pesukonetta. Otin yhden oxaminin. Olisin lukenut kirjaa mutta mies ei halua että pidän valoja päällä näin aikaisin. Pitää makoilla vielä. Saa nähdä onko mitään tallennuksia jota voisi katsoa kun mies herää. Oletko Sarrukka seurannut hiihdon MM-kisoja. Voisitko tass rukoilla puolestani?

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 21.02.2015 klo 13:05

Hei arka
Toivottavasti saatte uuden pesukoneen. On kuitenkin tarpeellinen. Juuri pesin
talvitakin. Sanaristikkoa täyttänyt. Yrittänyt torjua masennusta. Kaverin vuoksi
yritettävä olla vähän pirteämpi. Ruokaa kohta alettava laittamaan. Jaksamista
sinulle
🙂👍

Käyttäjä arka kirjoittanut 21.02.2015 klo 14:06

Hei Sarrukka!
Kirjoitan sinulle toisen viestin kun on niin vaikeita itsemurha-ajatuksia. Otin aamulla oxaminia ja menin tökkyrään mutta itsemurha-ajatuksia on ollut silti. Kävi kaupassa ja tiskattu on. Vapaakirkossa olisiollut voileipätarjoilu mutta sain kutsun vasta tänään kun ei eilen käyty postilaatikolla. En nyt näin yhtä-äkkiä osaa sinne lähteä.Täytyy rukoilla että tulisivielä uusi voileipäilta. Millaiset ovat sinun olosi olleet. Rukoilen puolestasi edelleen ja voisitko sinärukoilla että minun pakkoajatukseni vähenesivät ja saisin elämänhalua. Kirjoitin myös Pirkko Jalovaaralle kirjee missä kiitin häntä rukousystävälehdetä ja pyysin rukoilemaan puolestani. Unohdin panna kirjeen postiin kun kävin kaupassa mutta laitan maanantaina kun mennään sosiaalityöntekijälle. Luuletko että sieltä voisi saada apua pesukoneen ostoon. Pesukone meni rikki eilen, kauan se kyllä oli ketänytkin.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 21.02.2015 klo 17:03

Hei arka
Onko oxaminista yhtään apua IM- ajatuksiin. Helpottaako oloasi jokin tekeminen vaikka
ruoanlaitto ym? Voittehan kertoa sossussa pesukoneesta. Kuitenkin niin tarpeellinen.
Tulin juuri saunasta. Jos kaveri leikkaisi mun varpaankynnet itse saa kaikkia
leikattuaa kasvaa niin hankalasti. Ahdistaa on tyhjä olo. Yritän leikkiä pirteää.
Oletteko hiihtoja katsoneet? Minä katson aina kun muistan. Suomalaiset ei oikein
pärjänneet ainakaan vielä.

Käyttäjä arka kirjoittanut 21.02.2015 klo 20:16

Hei Sarrukka!
Oxaminista vaihtelevasti apua IM-ajatuksiin,joskus yksikin auttaa ja saa levätä, joskus olen ottanut kolme ja silti ollut vaikeaa. Jotain yritän aina tehdä että saisi ajatuksia vähän muualle esimerkiksi ruuanlaitto on sellaista puuhaa joka vähän helpottaa,kyllähän minä tiskaankin ja käyn kaupassa. Hyvä kun saat apua varpaiden kynsien leikkaamiseen,minullakin aika vaikea leikata, osa kynsistä paksuuntuneita. Ollaan seurattu urheilua telkusta, tänään hiihtoja ja mäkihyppyä. Onko kaverisi pitkään sinun luonasi?

Käyttäjä arka kirjoittanut 22.02.2015 klo 11:54

Hei Sarrukka!
Onko varpaankyntesi nyt hyvät? Kauanko ystäväsi viipyy luonasi? Ollaan taas katsottu kisoja vaikkei Suomella niin hyvin meekään. Tiskattiinkin miehen kanssa yhdessä ja sitten suunnittelimme ensi viikon ruokalistan ja huomisen ostoslistan kolmistaan yhdessä. Käymme huommenna kaupassa samalla kun menemme sossuun. IM-ajatuksia on paljon. Pitää taas uusiahartauskirja Jumalan rakastetut netissä ettei tule sakkoja. Luen sen lisäksi dekkaria yksinäisten sydänten kerho. Oletko muuten viime aikoina kuunnellut hengellistä musiikkia netistä. Minä aina hyräilen mielessäni virttä päivä vain ja hetki kerrallansa. Onko sinulla muuten oma sauna vai onko taloyhtiössä yhteinen. Me käymme saunassa suunnilleen parin viikon välein. Vapaaseurakunnasta tuli taas kutsu voileipäiltaan mutta sain sen niin myöhään etten osannut lähteä. Toivottavasti saisin vielä kolmannen kutsun, minusta on hienoa että jaksavat järjestää ihmisille tilaisuuksia tulla kuuntelemaan evankeliumia. Kerroinko sinulle että kirjoitin Pirkko Jalovaaralle kiitoskirjeen siitä kun hän lähetti Rukousystävä-lehden minulle? Kirjeestä tuli pitkä kun puhuin hänelle vähänitsemurha-ajatuksistani ja siitä taustasta mikä tähän kaikkeen vaikuttaa. Tytöllä loma loppumassa, olisi halunnut jatkaa vielä. Hyvä että hänellä onollut hyvä loma, poikaystävänsä kanssakin sai viettää kolme päivää kahdestaan kun olivat asuntovaunulla. Maaliskuusa tytöllä onki ruotsin risteily koulun kanssa. Aikoo ostaa tukholmasta syntymäpäivälahjan poikaystävälleen. Ensi kuussa olisi tarkoitus miehen kanssa polttaa yksi kartonki vähemmän tupakkaa kuin yleensä ettäsäästää rahaa. Poltammetupakoita puoliksi. Minulle tuli kutsumammografiaan. En ole menossa sinne. Oletko sinä käynyt mammografiassa?

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 22.02.2015 klo 15:15

Hei arka
Kaveri lähti kotiin. Taas totutella yksinoloon. Hiihtoja katson? Ahdistunut ja pelokas
olo. Oisi kiva kun kaveri olisi ollut pitempään. Jotenkin yksinolo pelottaa. Olisi ollut
kiva ulkoilupäivä ei jaksa. Huomenna taas työt kutsuu