Taistelua päivästä toiseen

Taistelua päivästä toiseen

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2011 klo 16:43

Heippa
Älä ikinä vertaa itseäsi muihin.
Äläkä ikinä häpeä itseäsi.
Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon
eli masennuksen ja väsymyksen.
Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia
mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon.
Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea pieniä asioita mistä
sinä tulet onnelliseksi ja mistä sinulle tulee huvä olo.
Kuuntele musiikkia musikilla on voimaa.
Onko sinulla ketään ystäviä / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas kyllä elämää.
Kun olet sairauslomalla ja tulosi on tippunut niin oletko selvittänyt esim toimeentulotuen ???
Seurakunnasta saa monesti esim ruokaavustusta ja rahallistakin avustusta
Nekin kannattaa selvittää ???
Kirjoita miten olet jaksanut niin minä vastaan sinulle ja yritän auttaa ja neuvoa.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä loppullisesti yksin kirjoittanut 09.02.2015 klo 14:09

Hei.

En tiedä mihin tälläinen asia kuuluis mut apu ois nyt tod tarpeen.
Minusta itsestä ei ole nyt kyse vaan kämppäkaverista jonka kanssa asustelen.

Ikää henkilöllä on 22v , mut elämä täysin hakusessa.
Henkilö ei käytä päihteitä.
Kävi viime vuonnamuutaman kuukauden armeijaa. Oli myös muutamia kuukausia töissä, mutta niiden jälkeen ei yhtään mitään.
On työtön ja kelan / työkkärin tuilla elää.
Ajokortti on nyt vuoden huutotaistelun jälkeen ja siihenkin jouduin rahaa lainaamaan mut ei autoo ku ei rahaa. Ammatti on. Ammatissa tarvitsee autoa.
Ei pese koskaan pyykkiään tai kämppää siivoa. Tiskaa jos huutaa tai maanittelee.
Elää todella sotkuisessa huonessaan ( haisee ).
Perusjutut hoitaa kauppassa käynnit itselleen ja suihkussa käynnin, mutta kaikki muu on iha tyhjän kanssa.
Viettää päivät pitkät huoneessaan tietokoneella ( mun uudella kannettavalla ).
Olen todella väsynyt tähän tilanteeseen enkä enää tiedä mitä tehdä hänen kanssaan.
Onko yhteydenotto sossuun vaihtoehtona? Kuhan sen asioita alkais joku hoitaan.
itsellä ei enää voimavaroja.

-väsynyt -

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 09.02.2015 klo 15:08

Hei arka
Minulla n.20 kg ylipainoa. Eli aivan liikaa. Olen laiska harrastamaan liikuntaa. Kävelyllä
käyn satunnaisesti. Työmatkat kävelen. Kuntosalilla käyn kuntouttajan kanssa.
Otti voimille työpäivä. Vielä kun tuo vatsa ei kunnossa. Huomenna lääkäri.
Jännittää mitä sanoo. Tänään selvinnyt vähemmällä tupakalla. Pitäisi saada lopetettua.

Maanvaiva
Kiitos vinkistä. Pitää käydä diabetesliiton sivuilla . Jos löytyisi hyviä vinkkejä myös
laihduttamiseen. Nykyään syöminen hyvin epäsäännöllistä.

Käyttäjä kirjoittanut 09.02.2015 klo 15:44

arka kirjoitti 9.2.2015 11:34

hei!
En jaksa nyt ajatella laihtumista.

Anteeksi, en tarkoittanut, että sun pitäisi ajatella laihduttamista. Minulla ei ole sellaista taitoa löytää ketjusta sitä pääsisältöä. Ja sitten vaan nappaan sieltä jonkun asian josta kirjoitan.

Käyttäjä arka kirjoittanut 10.02.2015 klo 08:17

Hei Maanvaiva!
Ei se haittaa että kirjoitit laihduttamisesta, en pannut sitä pahakseni, itsekin olen siitä puhunut. En vaan jaksa elää kuin päivän kerrallaan, en jaksa ajatella tulevaisuutta. IM-ajatuksia on paljon mutta onhan tämä perhe tässä. Päivät vaan käy niin pitkiksi kun ei ole tekemistä ja itsetunto on huono kun ei ole töissä.

Käyttäjä kirjoittanut 10.02.2015 klo 09:53

Kiitos arka, ehin jo miettiä, että noinko mie taas töppäsin.
Töistä nyt ei kannata murehtia tai mitä tuo nyt auttoi sanoa. Minut olisi onneksi kuitenkin lomautettu, kun sekä metsä- että turistialalla on hiljaista, kun ei ole venäläisiä näkynyt.

Paistaako teillä aurinko nyt?

Käyttäjä arka kirjoittanut 10.02.2015 klo 15:18

Hei Maanvaiva!
Paistaa meillä aurinko ja on aika lämmintä talveksi. Minä vaan kaipaan pimeyttä ja saada polttaa kynttilää. Aika vaikea päivä on ollut, Kävin bussilla viemään laskuja sossuun ja samalla kävin kaupassa. Olen yrittänyt pärjätä ilman Oxaminia, saa nähdä meneekö koko päivä vai pitääkö illalla ottaa. Tupaakkaa palaa ketjussa mutta tupakkayskä on lakannut, ihme kyllä.

Käyttäjä arka kirjoittanut 11.02.2015 klo 08:06

Hei Maanvaiva!
Taisi eilen paistaa aurinko. Kävin viemässä laskuja sossuunja ruokakaupassa. Taistelin koko päivän ilman Oxaminia. Tänään saatan ottaa. en tiedä. Mieheni nukkuu vielä, tytär lähti kouluun tein hänelle aamiaista. En voi laittaa valoja päälle joten en voi lukea vielä.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 11.02.2015 klo 10:53

Hei
Olipa liukas keli mut en kaatunut kuin kerran. Kaupassa piti käydä ja apteekissa.
Eilen lääkärissä kävin kun tuon vatsan kanssa ongelmia. Kirjoitti antibioottikuurin.
Pari vapaapäivää. En taida viitsiä siivota ehkä sitten taas ensi viikolla. Huomenna
tulee kuntouttaja. Mennään varmaan salille

Hyvää päivänjatkoa kaikille. 🙂🌻

Käyttäjä arka kirjoittanut 11.02.2015 klo 13:02

Hei Sarrukka!
Hyvä että sait lääkkeet vatsaasi, antibiootit varmaan auttaa. Ja hyvä ettet liukastunut. Kiva sekin että kotikuntouttaja tulee niin pääsette salille. Siivota en ole jaksanut minäkään, villakoirat vaanii ovien takana. Ensi viikolla on tarkoitus siivota. Nyt on parempi olo. Minulla on vielä aika paljon lääkkeitä jäljellä. Oletko sinä Sarrukka tarvinnut rauhoittavaa?

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 11.02.2015 klo 13:14

Hei
Niin minullakin villakoiria. ei jaksa edes imuroida. Suihkussa sain käytyä.Pitäisi
keittää päiväkahvit. Mukava kuulla että sinulla parempi olo. Olen joutunut käyttämään
rauhoittavia. Aamulla otan yhden. päivällä aika usein toisen rauhoittavan.
.

Käyttäjä arka kirjoittanut 11.02.2015 klo 13:46

Hei Sarrukka!
Minäkin yritän venyttää sitärauhoittavan ottoa mahdollisimman pitkään, joka päivä en ota ollenkaan. Täytyy yrittää pitää käyttö kohtuudessa. Nyt tosiaan otin iltapäivällä yhden, auttoi kyllä. Oletko ruokaa jaksanut laittaa vaisyötkö eineksiä.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.02.2015 klo 13:59

Hei, Arka ja Sarrukka!

Liityn teidän rauhoittava-keskusteluunne...

Mulla meni toissapäivänä luultavasti vain yksi rauhoittava. Eilen olin päivällä ottanut yhden, ja luulin, että menee ihan hyvin iltaan. Ja iltaan menikin, mutta sitten iski aivan hiilitön ahdistus. Otin useamman tabletin, ennen kuin pystyin edes ajattelemaan muuta kuin sitä ahdistusta.

Nyt otin aamusta yhden, kun oli yksi tapaaminen. Ehkä mun olisi hyvä ottaa iltapäivästä yksi rauhoittava, jos se estäisi tuon vaikean illan... En tiedä...😑❓

Vähä-ahdistuneista-iltapäivää ja iltaa kaikille ahdistuneille!😉

Käyttäjä arka kirjoittanut 12.02.2015 klo 07:58

Hei Sarrukka ja Jardin Prive!
Mukava kuulla kuulumisianne! Minäkin otin eilen tosiaan yhden rauhoittavan mutta tänään pitäisi selvitä ilman että lääkettä säästyy. Heräsin seitsemältä ja laitoin tytölle aamiaisen. Tänään saamme auton lainaksi kun hummenna on ne vanhojen tanssit. Haemme tytön koulusta ja menemme tekemään isot ruokaostokset, helppo kuljettaa kotiin kun on auto.

Käyttäjä tahdenlento kirjoittanut 12.02.2015 klo 11:09

Itselläni on elämä jatkuvasti ollut taistelua jo vuodesta 2012 lähtien jollon sairastuin 2 vaikeaan krooniseen kipu oire yhtymään +menetin vasemman jalan toiminnan.Eli olen täysin toisten ihmisten avun varassa. Kaikki ystävät katosi kun sairastuin!! Kunnillista kipu lääkitystä ei anneta!!😭. EI Ole ketään jolle puhuu. Hoito henkilökuntakin vähättelee kipujani. Lisäksi nukun yössä vaan 2-3tuntia. Elämä on täyttä kidutusta. Olisi liva edes jos mennä kahville, shoppailemaan tai leffaan jonkun kanssa.Aina yksin. Kaipaa puhe ja kirjoitus seuraa.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 12.02.2015 klo 11:26

Hei, Arka!

Minä en aikanaan osallistunut Vanhojen päivään. Olisi ollut tyttö tansseissa parina, eikä nuo tanssit oikein sujuneet. Vietin sen päivän pilkillä sukulaisen kanssa järven jäällä. Säätä en enää muista...

Toivottavasti teidän tyttönne päivä on hieno!

Kiva kun saitte auton lainaan. Se helpottaa asioita kovasti. Mä saan auton avuksi harvakseltaan. Silloin, kun mies pääseen käymään, tuon kaupoista tavaroita enemmän...