Taistelua päivästä toiseen

Taistelua päivästä toiseen

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2011 klo 16:43

Heippa
Älä ikinä vertaa itseäsi muihin.
Äläkä ikinä häpeä itseäsi.
Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon
eli masennuksen ja väsymyksen.
Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia
mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon.
Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea pieniä asioita mistä
sinä tulet onnelliseksi ja mistä sinulle tulee huvä olo.
Kuuntele musiikkia musikilla on voimaa.
Onko sinulla ketään ystäviä / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas kyllä elämää.
Kun olet sairauslomalla ja tulosi on tippunut niin oletko selvittänyt esim toimeentulotuen ???
Seurakunnasta saa monesti esim ruokaavustusta ja rahallistakin avustusta
Nekin kannattaa selvittää ???
Kirjoita miten olet jaksanut niin minä vastaan sinulle ja yritän auttaa ja neuvoa.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 06.02.2015 klo 09:43

Hei arka
Minusta kevät ihanaa aikaa. Saa seurata kevään edistymistä ja muuttolintujen
paluuta. Tämä pimeys loppuu. Toivottavasti ensi kesä paremi kuin edellinen.
Masennuksen vuoksi meni ohi kuin huomaamatta. Varmaankin tulppaanit
maljakossa voisi piristää mieltä. Itse ei tule niitä ostettua. Minulla noita viherkasveja
muutama. Niillekin pitäisi multa vaihtaa. Kova homma varsinkin amppelikukat.
Miesystävä tulee tänään. Saa nähdä miten menee viikonloppu. Ainakin puhekaveri.
Lupasin pestä hänelle koneellisen pyykkiä.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 06.02.2015 klo 09:47

Hei desper
Kiitos mieltä lämmittävistä sanoista🙂Niinhän se on jokaisessa jotain hyvää.
Sitä vain tule ajatelleeksi tämän masennuksen keskellä.

Oikein mukavaa päivänjatkoa sinulle🙂🌻

Käyttäjä kirjoittanut 06.02.2015 klo 11:02

Hei arka, kirjoittelen välillä sun ketjuusi.
Minä olen täällä usein kirjoittelut uskosta mutta juuri nyt on vaikea olla uskovainen. Tietenkin olen kiitollinen että leikkaus onnistui mutta hieman katkera että menin taas näin huonoon kuntoon. En oikein jaksa innostua uskosta nyt, ei oikein huvita sanoa illalla edes, kiitos tästä päivästä tai edes tehdä ristinmerkkiä.
Ehkä se kuuluu asiaan ettei jaksa aina olla kunnon uskovainen, vai mitä mieltä sinä olet tai te muut jotka kirjoittelette tässä ketjussa?

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 06.02.2015 klo 12:05

Ahdistaa kovasti. Elämä pelottaa. You Tubesta hengellistä musiikkia kuuntelen.
Toivon että vähän saisin lohtua. Mun suosikkivirsi on päivä vain ja hetki kerralansa.
Kuunteletko sinä arka hengellistä musiikkia?

Käyttäjä arka kirjoittanut 07.02.2015 klo 07:40

Hei Maanvaiva ja Sarrukka!
Maanvaiva: minä uskon Jeesukseen vaikka minulla ihan sama oire kuin sinulla että vaikea kiittää. Rukouskin on satunnaista, hartauskirjoja kyllä luen. Minä uskon että sinulla on paikka Jeesuksen sydämmellä vaikka et itse niin kokisikaan. Minä olen kovasti toivonut itselleni sellaista Pyhän Hengen kosketusta joka antaisi syvä rauhan ja ilon minulle. Vielä en ole sellaista kokenut mutta silti uskon.
Sarrukka!
Minulla on ihan sama suosikkivirsi eli päivä vain ja hetki kerrallansa.Laulan sitä mielessäni usein ja olen saanut siitä voimaa. Ikävä kuulla että vointisi on nyt huonompi, rukoilen puolestasi. Mitä mieltä olet kevään tulosta? Minä tykkään enemmän talvesta ja pimeydestä, saa polttaa kybttilää. Tyttärellä on vanhojen tanssit ensi viikolla. Menemme sinne katsomaan ja sukulaisiakin tulee. Mwkko vähän pitkä ja vaikea lyhentää mutta laittoi korkeammat kengät niin illoin aika sopiva. Paljon on rahaa pitänyt säästää sitä varten kun on kampaus, meikki, illanvietto ja Tukholman- risteily. Toivon että tanssi sujuu hyvin ja on hauskaa. Otin salaa kaksi Oxaminia yöllä ja laitoin ne talteen, nyt aamupäivästä otan . Eilen en ottenut mitään. Katsotko Sarrukka koskaan TV7 -kanavaa. Minulla kun ei ole radiota niin katson tuota kanavaa, aina ei tule mieluista ohjelmaa mutta joskus. Ennen tuli sunnuntaisin kuudelta Pirkko Jalovaaran parantava rukous ohjelma mutta viime aikoina ei ole tullut. Mukavaa lauantaita sinulle, toivottavasti olosi paranee!

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 07.02.2015 klo 10:31

Hei arka
Minusta kevät mukavaa aikaa. En tykkää tästä pimeydestä. Masentaa. Mulla
ei näy tv7. Joskus netistä sitä katsonut. Päivä menee omalla painollaan. Teen
pekoniperunalaatikon ruoaksi. Illalla pitäisi saunata. Ei huvittaisi. Kiva keväinen
päivä aurinko paistaa. Onko tyttäresi poikaystävä samanikäinen kuin tyttäresi?
Onko sulla kovasti IM-ajatuksia.? Oletko saanut nukuttua?

Käyttäjä kirjoittanut 07.02.2015 klo 11:56

Minä pidän keväästä paljon mutta nyt voi olla hankalaa, kun en pääse hiihtämään, kun tulee hankikeli. Toivottavasti pääsen edes pilkille istumaan.

Onko tie on pitkä ja pölyinen virsi?Se nyt kuitenkin on mun lempivirsini tällä hetkellä.
Hyvää viikonloppua teille kaikille.

Käyttäjä arka kirjoittanut 07.02.2015 klo 12:55

Hei Sarrukka!
Kiva että tykkäät keväästä ja valon lisääntymisestä. Koko ajanhan päivät pitenevät. 'se varmaan vaikuttaa myönteiseti mielialaasi. Tyttäreni poikaystävä täyttää 18 huhtikuussa (tytär on 17). On autokoulussa. IM-ajatuksia oli paljon eilen mutta tänään otin niistä lomaa kun otin kaksi Oxaminia. Vähän liian iso annos, pistää väsyttämään, puolitoista olisi riittänyt. Kuulostaa hyvältä tuo ruoka jota laitat. Mukavaa lauantai-iltaa SINULLE!

Käyttäjä salainen55 kirjoittanut 08.02.2015 klo 10:45

"Tuuli työntää kulkijaa" Pasi Kaunisto. Tuo laulu on minua voimaannuttava kun tuntuu etten ole oikein edes uskossa kun en kykene kiittämään.
Tuossa laulussa ihminen pyytää Jumalaa armoa ja ohjausta "sokealle" kulkijalle.
Erään kerran kun olin surun ja tuskan ahdistamana jonkun asian takia, huolta mieli täynnä ja tuntui ettei Jumala enää auta, ajelin autolla kotiin päin ja soittimessa oli hengellinen levy ja tuo laulu soi sieltä kuin vastauksena minun ahdistukselle. Aloin laulaa mukana täysin palkein, ihana tunne tuli kun tajusin että Jumala kuulee!
Tulin tänne tänä aamuna kun ajattelin kertoa siitä miten rukous ja usko voi parantaa monesta vaivasta, pelkkä usko voi auttaa. Senkin olen oppinut ettei mikään muutu ympärillä vain minä itse muutun, en saanut isompaa asuntoa, en rahaa enkä töitä, silti mieli oli kevyempi.
Olen rukoillut että Jumala suojelisi minua ja ottais luoksensa vaikka menisin kuinka sekaisin.
Mutta nyt olen kiitolinen tästä päivästä, vaikken saanutkaan olla työelämässä eläkeikään saakka, en edes läheskään. Eläke on takuueläkkeen suuruinen, mutta en enää ole siitä katkera, koska huomaan lähellä ihmisiä joille ei riitä mikään eläke, aina vain ovat vailla jotain. Tärkeintä on rakkaus ja huolenpito itsestä ja läheisistä. Hyvää päivänjatkoa

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 08.02.2015 klo 12:32

Hei arka
Olipa tuiskuttanut lunta. Onneksi kaveri auttoi lumitöissä. Tulee taas yksinäistä
kun hän lähtee. Käytiin kaupassa. Ruokaa alkaa kohta laittamaan. Huomenna
alkaa työt. Jännittää. Minä myös joutunut ottamaan toisen rauhoittavan muutamana
päivänä. 18 päivä palaveri sossussa. Saa nähdä suostuvatko jatkamaan kotikuntoutusta
Olen yrittänyt siivota kaappeja kun sen tehtäväksi annettu. Laihduttamisesta myös.
puhetta. En tiedä onnistuisiko. Oletko sinä Facebook sivuille kirjoittanut? . Siitäkin
puhetta kuntouttaja kanssa että neuvoisi käyttöä. Pitäisi saada aikaiseksi käydä
kuntosalilla edes 2 kertaa viikossa. Mistä saisi virtaa niin paljon.

Voimia sinulle rukoilen puolestasi 🙂👍

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 08.02.2015 klo 12:37

Olen miettinyt miten saisin lääkärin ymmärtämään tilanteeni. Olen huono
kertomaan asioista. Näistä pelkotiloista ja ahdistuksesta. Kuin myös pelosta
olla töissä. Jotenkin hermostun siinä tilanteessa enkä osaa puhua asioista.

Käyttäjä kirjoittanut 08.02.2015 klo 13:55

Hei sarrukka ja muut.
Sitä vaan tulin sanomaan ettei kannata tähdätä het kahteen kertaan kuntosalille vaan aloittaa yhdestä kerrasta. Sitten joskus, kun jaksaa, käy sen kaksi kertaa.

Mitä sinulle nyt kuuluu, arka?

Käyttäjä arka kirjoittanut 08.02.2015 klo 14:49

Hei Sarrukka ja Salainen!
Olet oikeassa Salainen siinä että tärkeintä on rakkaus ja huolenpito itsestä ja läheisistä, kiva kun kirjoitit pitkästä aikaa.
Sarrukka, kiva että sinulla on ollut seuraa. Minulla sama juttu etten oikein osaa lääkärissä puhua pahasta olostani. Sovitaanko että yritetään kertoa lääkärille miltä tuntuu, minullakin lääkäri huhtikuussa. En osaa käyttää Facebookia. Toivottavasti saat jatkoa kotikuntoutukselle. Yksin on hankala mennä kuntosalille, en minäkään harrasta mitään liikuntaa. Onko sinulla paljon ylipainoa, Minulla parikymmentä kiloa. Söin välillä tosi vähän mutten laihtunut. Nykyään syön enemmän, herkkujakin. Tekisi mieli tehdä mokkapaloja mutta tyttö ei haluavielä kun vahtii painoaan. Ensi viikolla on laitettava halpoja ruokia kun pitää yrittää säästää kaksi kymppiä tytön teatterilippuun. Koulu menee teatteriin, jos ei mene joutuu lukemaan näytelmän ja vastaamaan kymmeneen kysymykseen. Tässä kuussa on tiukkaa, on ne vanhojen tanssit joihin tosin on säästetty jo etukäteen. Oletko saanut siivotuksi komeroita ja oletko katsonut ampumahiihtoa?

Käyttäjä kirjoittanut 09.02.2015 klo 08:30

Mitä, jos etsisitte netistä diabeetikon ruokavalion ja yrittäisitte sillä laihtua. Siinä saa kyllä syödä herkkujakin välillä. Mutta siinä on säännöllisyys tärkeintä ja se sopii hyvin myös laihduttajalle.

Käyttäjä arka kirjoittanut 09.02.2015 klo 11:34

hei!
En jaksa nyt ajatella laihtumista.