Taistelua päivästä toiseen

Taistelua päivästä toiseen

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2011 klo 16:43

Heippa
Älä ikinä vertaa itseäsi muihin.
Äläkä ikinä häpeä itseäsi.
Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon
eli masennuksen ja väsymyksen.
Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia
mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon.
Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea pieniä asioita mistä
sinä tulet onnelliseksi ja mistä sinulle tulee huvä olo.
Kuuntele musiikkia musikilla on voimaa.
Onko sinulla ketään ystäviä / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas kyllä elämää.
Kun olet sairauslomalla ja tulosi on tippunut niin oletko selvittänyt esim toimeentulotuen ???
Seurakunnasta saa monesti esim ruokaavustusta ja rahallistakin avustusta
Nekin kannattaa selvittää ???
Kirjoita miten olet jaksanut niin minä vastaan sinulle ja yritän auttaa ja neuvoa.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 01.02.2015 klo 13:51

Hei arka.
Toivottavasti lääkkeistä sinulle apua. Kerroitko lääkärille IM.ajatuksista eikö
siihen saa mitään apua. Lainaan kirjat kun käyn kirjastossa. Miehesi taisi
huolestua toden teolla kun asian kerroit. Ei minun tarvinnut oksentaa vatsa
vain oireili. Keljuttaa kun töissä ajateltiin et olen turhaan saikulla- Eilen
antoivat niin ymmärtää niin. Kun on tämä mielenterveysongelma kaikki sairaslomat
pistetään sen piikkiin. Tätä on vaikea ymmärtää ihmisen jolla tätä sairautta ei ole.
Ruokaa laitan. Tv auki näkyy hiihtokisat. Eikös tekin tapaa katsoa kisoja? Kaupassa
kävin. Pitäisi siivota ei vain mitään mielenkiintoa. Naapuri muuttaa. Odotan
mielenkiinnolla millainen ihminen naapuriin muuttaa. Tulisi joku jonka kanssa tulisi
juttuun

Hyvää päivänjatkoa sinulle. 🙂

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 01.02.2015 klo 16:12

Masentaa ahdistaa. En tiedä miten illan selviän. Ei tässä elämässä ole
mitään ilonaiheita. Elämä on pelkkää synkkyyttä. Ei mitään minkä vuoksi
elää.😭

Käyttäjä arka kirjoittanut 02.02.2015 klo 08:37

Hei Sarrukka!
Ikävää että töissäsi ei ymmärretä että kun on sairas niin ollaan sairauslomalla ja piste.. Ei siitä pitäisi ketään syyllistää. Olen usein ajatellut että olet tosi sisukas kun jatkat töissä käymistä. Mekin katsoimme hiihtokisoja televisiosta. Minustakin tuntuu usein ettei tässä olemisessa ole oikein mieltä kun olen niin sairas mutta minä luen hartauskirjoja ja ne auttavat Tavallisiin kirjoihin en oikein pysty keskittymään Nyt on kiva kun kuu vaihtui niin kohta tulee taas hyvä sanoma- lehti. Sitä on mukava lukea. Ja se on ihana asia että on tuo Oxamin kaapissa, yritän säästää mahdollisimman pitkälle Oletko sinä joutunut ottamaan rauhoittavaa vai oletko sinnitellyt ilman? Minun oli tarkoitus lähteä yhdessä miehen kanssa asioille ostarille mutta nukuin pommiin ja mies meni yksin, ei ollut kovin vihainenkaan mitä ihmettelin. Ajatteli varmaan ettäon hyvä jos saan nukuttua. Toissaönä sain nukuttua ihmeen hyvin. Oletko sinä nukkunut nyt paremmin?

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 02.02.2015 klo 12:20

Hei arka
Mukava kuulla että olet saanut nukuttua. Minulla tahtoo yöunet olla hukassa.
välillä tosin nukun paremmin. Aamulla sängystä ylöspääseminen vaikeaa. Työssä
käynti pakkopullaa. Ei voimat riitä. Pitäisi siivota kaappeja ei jaksa ei huvita.
Keskiviikkona hierojalla käynti. Ajattelin silloin käydä kirjastossa . Jos löytyisi
niitä kirjoja. Ajattelin nauhoitettuja ohjelmia katsoa. Torstaina tulee kuntouttaja.
Mennään varmaan kuntosalille. Pitäisi saada aikaiseksi laihduttaa muutama kilo.
Siinä onkin haastetta. Vieläkö sulla hammaslääkärissä käyntejä? Kerroit että sulla
lääkäri vaihtuu. Toivotaan että tulet juttuun hänen kanssaan. Minä edelleen odotan
psykiatrin aikaa. Ei suuria odotuksia siltä käynniltä.
Rukoilen voimiia sinulle.

Käyttäjä arka kirjoittanut 02.02.2015 klo 15:03

Hei Sarrukka!
Lämmin kiitos että rukoilet voimia minulle, minäkin vien Jeesuksen eteen sinun asiasi. Toivottavasti saat sen psykiatrin ajan pian, haluatko lääkemuutoksia, ainakin se nukkuminen pitäisi saada korjattua. Kaappeja en ole minäkään siivonnut, vaatekaappi tosin on siisti mutta keittiössä on iso kaappi täynnä rojua. Mukava että aiot mennä sinne kuntosalille. Luin kirjoituksesi myös toisesta ketjusta, en tiennyt että sinulla on miesystävä. Kerroit ettei hän ymmärrä sinus, se on varmaan raskasta sitähän toivoisi tukea toiselta. Toivottavasti löydät kirjastosta hyvää luettavaa, täällä tänään kirjastoauto, tykkään lainata lehtiä.Olen muuten ottanut yhden Oxaminin ja tuntuu todella että saan levätä ja rentoutua. Kävimme kaupassa,kuusi kassia ruokaa, tulimme taksilla.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 03.02.2015 klo 11:25

Hienoa että oxamonista apua- Mulla se aiemmin unilääkkeenä. Ei tehonnut.
Kävin kaupassa. Lakanat vaihdoin sänkyyn. Nyt pyykkikone pyörii. Pitäisi
kerätä rohkeutta mennä yksin salille. Ehkä vielä toteutuu. Kotikuntouttaja
käy enää tämän kuukauden. Saa nähdä saanko jatkoa. Olisi hyvä jos saisin. On
tämä yksinolo turhauttavaa. Ei ole kenelle jutella. Toivottavasti löydän huomenna
lukemista kirjastosta.

Käyttäjä arka kirjoittanut 03.02.2015 klo 13:44

Hei Sarrukka!
Onhan se välillä hankala keksiä ajankulua. Juttelukaverin puute on varmaan vaikeaa, minulla se helpotus että on tuo mies tuossa jolle voin jutella. Hän on kyllä sanonut että puhun hänelle liian vähän joten olen yrittänyt jutella enemmän. Lauantaiana olisi vapaakirkolla tilaisuus jossa saa kahvia ja voileipää, menisin mielelläni sinne mutta en ehdi kun tyttären poikaystävä tulee meille kylään ja meidän pitää lyhentää tyttären vanhojentanssipukua. Olisi sellainen matalan kynnyksen tilaisuus tuo vapaakirkon tilaisuus, siitä tuli kutsu kotiin. Meilläkin muuten lakanat koneessa joten samoja puuhia puuhataan. Tekisi mieli ottaa Oxamin mutta en otakun haluan säästää. Oletko saanut nukuttua? Minulla ollut nukkuminen nyt kahtena yönä oikein hyvää.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 04.02.2015 klo 10:36

Hei arka
Jollain lailla olen nukkunut. Jouduin perumaan hieroja ajan. vatsa oireilee
edelleen. Tänään taidan vain laiskotella. Ei huvita mikään. Täällä ne sykeillat
loppui harmi. Kirkkoon sen verran pitkä matka ettei tule mentyä.

Käyttäjä arka kirjoittanut 04.02.2015 klo 12:31

Hei Sarrukka!
Ikävä että ne sykeillat loppui, kun kerran tykkäsit niissä käydä. Se on tosiaan niin että jos kirkolle on pitkä matka niin ei tule mentyä kun ei autoakaan ole. Minulla olisi vapaakirkkoon vain kilometri. Haluaisin todella mennä sinne lauantaina mutta on tärkeämpää että tyttären poikaystävä tulee kylään. Eilen tuli hyvä sanoma-lehti. Luin sen tarkkaan. Nyt olen tiskannut ja laittanut kuivat pyykit pois. Hyvä että olet nukkunut kohtalaisesti. Toivottavasti saat jatkoa kotikuntoutukselle.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 04.02.2015 klo 13:02

Hei arka
Harmi ettet voi mennä sinne tiaisuuteen. Miten voit tänään? Sain pari kaappia siivottua.
Minulla on korkean paikan kammo. ´Keittiöjakkarakin tuntuu välillä korkealta.
Viitsisi vaikka sukkaa kutoa kuluisi aika. Kävelyllä käyntikään ei pahitteeksi.
taitaa jäädä tältä päivää. Jänikset yöllä käyneet pihassa. Juosseet ristiin rastiin
Voi kun tulisi naapuriin joku kiva ihminen asumaan. Olisi juttuseuraa. Ikävä.
entisen naapurin kissaa tultiin hyvin juttuun. Saattaa kuulostaa tyhmältä. Minä
vain kiinnyin siihen kunkävi aina moikkaamassa. Kesällä monesti odotti portaalla
Kaipasi silittämistä.

Käyttäjä arka kirjoittanut 05.02.2015 klo 09:52

Hei Sarrukka!
Toivottavsti saat mukavan naapurin. Ymmärrän hyvin että sinulla tulee ikävä sitä naapurin kissaa, meilläkin on täälläpäin yksi kissa joka tulee kiehnäämään jaloissa ja kerjäämään silityksiä ja se ilahduttaa minua aina. Nyt ei vaan ole vähään aikaan ole näkynyt. Oletko koskaan ajatellut että itse ottaisit kissan ? Minulla tekisi kovasti mieli kissaa mutta mies on vastaan ja kyllä minuakin vähän arveluttaa että mitä jos kissa kynsisi meidän nahkasohvan pilalle. Olen kiintynyt tähän sohvaan kun olen ostanut sen isäni perintörahoilla ja se tuo aina isäni mieleen. Saat kyllä varmaan ne kaapit siivottua yhden kerrallaan. Ei tule minullakaan mentyä kävelylle, lumista luontoa ihailen ikkunasta. Tytär tänään taas pitkään poissa, koulun jälkeen uinti ja sitten seurakunnan kerhon vetäminen. Ruoka pitää laittaa siis vasta kahdeksaksi illalla. Pieni tiski olisi ja sitten voisin lukea hartauskirjaa. Yöllä heräsin kolme kertaa mutta aika hyvin sain unta uudelleen eli aika hyvä yö oli. Tekisi mieli ottaa Oxamin mutta yritän säästää. Voi hyvin ja kirjoita taas!

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 05.02.2015 klo 10:32

Hei arka
Oln kissan hankkiminen ollut mielessä. Olisi seurana. Minä myös pelkään että
raapisi sohvakaluston pilalle. Tykkään muutenkin eläimistä. No kaikki käärmeet,
ampiaiset ym saa minut paniikkiin. Kävin kaupassa . Ruokaa en viitsi laittaa. Onneksi ,
pakastimessa valmista ruokaa. Saa nähdä milloin tulee kirjastossa käytyä. Jos
siellä olisi niitä kirjoja. Joko sinä sait lainattua kirjat?

Käyttäjä arka kirjoittanut 05.02.2015 klo 17:25

Hei Sarrukka!
Minäkin kävin kaupassa tänään. Kirjastoautolle oli tullut Viktor Franklin kirja Olemisen tarkoitus. En oikein tykännyt lukea sitä, niimpä olen lukenut David Wilkersonin kirjaa Jumalan rakastetut. Tiskannutkin olen mutta päivä on ollut pitkä tänään ja otin yhden Oxaminin. Moneen päivään en ole ottanut, mies sanoikin että on tyytyväinen kun otan niitä niin vähän.Ruuanlaitto olisi vielä tällepäivälle edessä kun tytär tulee myöhään kotiin kun menee koulun jälkeen uimaan ja sitten seurakunnan kerhoa vetämään. Pottumuusia ja makkarakastiketta laitan. On halpa ruoka. Sytytettiin kynttilät palamaan , on mukava katsella niitä. Pitäisi ostaa maljakko, tekisi mieli tulppaaneja. Oletko sinä ajatellut kukkia ostaa itsellesi? En minäkään taida vielä ostaa, saa kevät olla pitemmällä niin ostan.Mitä sinä ajattelet kevään tulosta? Minua ei innosta, pimeyys on parempi. Tai en tiedä.

Käyttäjä Desper kirjoittanut 06.02.2015 klo 01:56

Halusin vain jossain sanoa, että olette kaikki valtavan ihania ihmisiä.

Käyttäjä arka kirjoittanut 06.02.2015 klo 07:50

Hei Desper!
Kiitos paljon sanoistasi, ne lämmittivät kovin. Yritän olla niin hyvä ihminen kuin tältä masennukseltani pystyn. Vapaaehtoistyöhönkin olisin mennyt mutta kurssi oli kaukana. Sinä olet itse ihana ihminen , tänne jaksat kirjoitella. Kirjoittele vielä jos jaksat!