Taistelua päivästä toiseen

Taistelua päivästä toiseen

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2011 klo 16:43

Heippa
Älä ikinä vertaa itseäsi muihin.
Äläkä ikinä häpeä itseäsi.
Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon
eli masennuksen ja väsymyksen.
Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia
mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon.
Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea pieniä asioita mistä
sinä tulet onnelliseksi ja mistä sinulle tulee huvä olo.
Kuuntele musiikkia musikilla on voimaa.
Onko sinulla ketään ystäviä / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas kyllä elämää.
Kun olet sairauslomalla ja tulosi on tippunut niin oletko selvittänyt esim toimeentulotuen ???
Seurakunnasta saa monesti esim ruokaavustusta ja rahallistakin avustusta
Nekin kannattaa selvittää ???
Kirjoita miten olet jaksanut niin minä vastaan sinulle ja yritän auttaa ja neuvoa.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 24.01.2015 klo 12:08

Hei arka
Onko sinulle ollut venlafaxinista apua? omko sulla vielä IM-ajatuksia kovasti?
En jaksanut imuroida. Taitaa viikolla siirtyä. Mulla lyrica kahta vahvuutta moclobemid
xanor, propral.Yöksi otan olanzapinin. Ei aina auta uneen. uni tulee joskus
puoleen yön maissa. Kurjaa jo aamulla töihin lähtö,Kalliita lääkkeet. En saa ,
erityiskorvausta niihin
s. Eilen sain pyykin pestyä. Tänään laiskottelen.
Täytän ristikoita ja olen täällä netissä. Iltalehden ja iltasanomat tapaan lukea.
Eipä ole tullut luisteltua kun koulussa viimeksi samoin hiihtämisen suhteen.
Hiihtämistä voisi kokeilla kun olisi sukset ja kaveri. Eiln jouduin ottamaan
päivälläkin xanorin. Ahdisti niin kovasti. Voimia sinulle päivääsi🙂🌻

Käyttäjä arka kirjoittanut 25.01.2015 klo 09:14

Hei Sarruukka!
No imuroit sitten ensi viikolla jasillä selvä. Mukava että sinulla on tuo Xanor apuna, kunpa minäkin saisin. Onhan niitä IM-ajatuksia ollut paljonkin, tässä nyt vain vielä olen kanssasi. Mies kkiitteli eilen kovasti kun kävin vielä illalla kaupassa. Katsoimme sitten yhdessä ampumahiihdon tallennuksesta. Oletko jaksanut laittaa itsellesi hyviä ruokia? Minulla tekee mieli tehdä lihapullia, tänään on kai tarkoitus tehdä keitto. Tytär on yökylässä kaverillaan ja kävi viikolla luistelemassa poikaystävänsä kanssa. Maanantaina on kirjastoauto. Ei ole vielä tullut ilmoitusta enkelikirjoista. Oletko sinä Sarrukka lukenut Lorna Byrnen kirjoja? Olen ehkä kysynyt sinulta ennenkin en nyt vaan muista. Harmi ettei se olantsapiini auta siinä nukkumisessa vaan joudut valvomaan. Nukutko päiväunia kun sinulla on vapaa viikko? Oletko rukoillut viimeaikoina? Jaksaisitko rukoilla puolestani että pystyisin olemaan hyvä vaimo miehelleni? Mukavaa sunnuntaita ja alkavaa viikkoa. Onko sinulla vapaa viikko?

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 25.01.2015 klo 15:12

Hei arka
Aloitan työt huomenna. Pelottaa ja ahdistaa. Olen yrittänyt laittaa ruokaa
välillä toki ostan valmista kaupasta. Joskus otan päiväunet vapaalla ollessa
tai saatan nukahtaa nojatuoliin. Tykkäätkö katsoa urheilukisoja hiihtoa ym tvstä.
Minä joskus katson samoin jääkiekkoa kun jotain MM-pelejä ym. Kaveri lähti kotiin
On taas yksinäistä. En ole vielä lainannut kyseisiä kirjoja. Pitää katsoa kun joskus
käyn kirjastossa. Olen rukoillut. Sinulle rukoilen voimia. Kirjoittele kun ehdit.

Käyttäjä arka kirjoittanut 26.01.2015 klo 08:23

Hei Sarrukka
Voimia sinulle rukoilin. Katson urheilua televisiostakun mieskin katsoo. Ampumahiihtoa onseurattu ja muita hiihtooja ja lätkää katsotaan silloin kun sitätulee. Onkosinulla Sarrukka säännöllinen työaika vai teetkö vuorotyötä. Minäkin otan päiväunia mutta ovat lyhyitä torkahduksia, univelkoja en saa oikein nukuttua pois. Tänään on aamusta hammaslääkäri.Pidä itsestäsihyvää huolta Sarrukka kulta ja kirjoittele taas heti kun ehdit!

Käyttäjä arka kirjoittanut 27.01.2015 klo 03:40

Hei Sarrukka
Toivoisin saavani nukuttua.Olen keittänyt jokahvitnyt yöllä ja tupakkaa on palanut. Ääni on käheä kun yölläkin poltan. Nukun olohuoneen sohvalla kun sieltä on lyhyempi matka keittiöön liesituulettimen äärelle tupakalle ja siksiskin että pelkään että mies herää kun itse valvon. onneksi perhe saa nukuttua. Tänään olisi hammaslääkäri. Toivottavasti ei kysy limsan juomisesta, olenhan minä juonut kun olen koukussa jaffaan ja ananaslimsaan. Puolitoista litraamenee päivässä. Torstaina ollisi psykiatri,kysyy varmaan onko Voxrasta ollut apua.eipä juuri, haluaisin Oxaminia ja Imovanea nukkumiseen. Kerroinkoettä toimintaterapeutti kirjoitti minusta lausunnon että ei töihin eikä kuntoutukseen, kotona saisi olla. Voi olla että saan uudelleen tukihenkilön, sitä kai anottiin. Sellainen on hyvä joka käyttää autolla kaupassa, apteekissa ja kirjastossa. venlaflaksiini oli apteekista loppu kun kävin, en ole jaksanut toista kertaa hakea.Kirjoittele!!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 27.01.2015 klo 11:36

Hei, Arka!

Kerro sitten, miten hammaslääkärissä meni.

Hyvä, että sait toimintaterapeutilta hyvän lausunnon.

Saitko aamusta nukuttua yhtään lisää?

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 27.01.2015 klo 16:11

Hei arka
Aikaisinpa olet hereillä. Toivottavasti psykiatri kirjoittaa sinulle lääkettä. Miten
meni hammaslääkärissä? Niin pääsetkö eläkkeelle jos et töijhin pysty?
Olen ollut 2 päivää töissä. Tuntuu että työ vie voimat. Ei jaksa kotona tehdä
mitään. Vielä olisi muutama päivä jäljellä. Lumitöitä tein kun töistä tulin. Pitäisi
roskat viedä laatikkoon. Suihkussa kävin. Ilta menee täällä netissä ja tvn seurassa
Niin olen joutunut töissä ottaan rauhoittavia hermostuttaa. Nyt ei ajatus oikein
pelaa .En tiedä mitä kirjoittaisi. Mukava kun kirjoittelet kuulumisiasi. .

Käyttäjä arka kirjoittanut 27.01.2015 klo 16:46

Hei Jardin Prive!
Nukuin kai viidestä kuuteen. Hammaslääkärissä paikattiin pari hammasta mutta eihän se ollut kivuliasta kun oli puudutus.Sain puolijuoksua juosta että ehdin bussiin. Tytär koululla lukemassa kokeisiin, tulee puoli kuudeksi. Aloitan ruuanlaiton viideltä,veneperunoita ja jauhelihapihvejä. Mies tekee sudokua. TVstä katsoin hurjan remontin.

Käyttäjä arka kirjoittanut 29.01.2015 klo 07:20

Hei
Vaikeita itsemurha-ajatuksia, yöllä nukuin jonkin verran. Tänään on lääkärinaika. Enoikeinjaksa laittautua ja pestä hiuksia. Sain eilen kirjeen kirjeenvaihtokaverilta odottaa että minä kirjoitan hänelle. En tiedä kerronko IM-ajatuksista. Kumpa saisin sen enkelikirjan kirjastosta. Nyt olen lukenut hartauskirjaa. Paljon olen vain makoillut.

Käyttäjä nimim.kuu kirjoittanut 29.01.2015 klo 09:56

Hei!

Entä jos alkaisit ruokkia EM-ajatuksia(elämänmyönteisiä) sen sijaan että ruokit im-ajatuksia? Mitä enemmän antaa tilaa itsetuhoajatukselle - pienintäkään huomiota - sitä enemmän on niiden vallassa. Kiinnittää siis huomio asioihin joissa on jotain hyvää, ajatella niitä asioita, ottaa niille uutta tilaa elämässä. Esim. kädet vielä toimii, voin tehdä käsillä jotain, jalat pelaa, pääsen ulos ja liikkumaan, pää pelaa, osaan suunnitella miten kokkaan jne. Tekemisillä, pienilläkin, voi päästä jnkn verran eteenpäin. Tekeminen tuhoaa itsetuhon siemeniä.

Käyttäjä nimim.kuu kirjoittanut 29.01.2015 klo 10:11

IM-ajatuksissa on kyse olemassaolon ongelmista. Tulee mieleen Viktor Franklinin kirjoittamia kirjoja, on näköjään tullut sellainenkin kuin

Viktor Franklin logoterapia : tie arvopitoiseen ja tarkoituksentäyteiseen elämään
(2012)(Puro Timo)
ja
Viktor Franklin logoterapia : löydä tarkoitus elämääsi
(2004)(Graver, Ann V.)

Muistaakseni luet paljonkin(aina välillä). Mitä olet Arka mieltä näistä kirjoista?

Löytyi vielä tämmöinen listoilta:

TAHDONVOIMALLA TERVEEKSI : VIKTOR E. FRANKLIN LOGOTERAPIA

Olemassaolossa taitaa olla perimmältään kyse tahtomisesta.
Voimia sinun aamuun ja koko viikkoon
🙂🌻

Käyttäjä arka kirjoittanut 29.01.2015 klo 13:15

Hei Nimimerkki Kuu
Olen joskus lukenut Viktor Franklin kirjoja, Innostit minua lainaamaan ne uudelleen. Eläkkeellä on vaikea löytää elämän tarkoitusta. Minusta piti tulla sairaanhoitaja. Eikä tullut mitään. No olen äiti j vaimo. paljon on aikaa vaan olla. Silloin niitä itsemurha-ajatuksia tulee. Kiitos kun kirjoitit, jos jaksat kirjoittele vielä lisää ja kerro jotain itsestäsi jos haluat. Entä Sarrukka, miten voit?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 30.01.2015 klo 09:34

Hei, Arka!

Onko niistä uusista lääkkeistä ollut apua? Vai huomaako sitä vielä?

On paljon se, että pystyt lukeman kirjoja! Että pystyt keskittymään lukemiseen. Mä en jaksa kirjoja, lehtiä selaan.

Miltä nyt tuntuu ajatus eläkkeelle pääsemisestä?

Voi hyvin!😍

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 30.01.2015 klo 10:09

Hei arka
Miten voit tänään? Miten ajattelit päiväsi viettää? Olen sairaslomalla mahataudissa
Huomenna pitäisi töihin. En viitsinyt lisää lomaa pyytää vaikkea täysin kunnossa ole
Masentaa ja levoton olo. En taida jaksaa ruokaa laittaa. Syön valmisruokaa
Pyykkiä pesen. Pitäisi saunassa tai suihkussa käydä. Jaksaisi toteuttaa asian.

Nimim kuu.
Pitääpä lainata noita kirjoja. Kiitos vinkistä

Hyvää päivänjatkoa kaikille.🙂🌻

Käyttäjä arka kirjoittanut 31.01.2015 klo 10:41

Hei Sarrukka ja Jardin Prive!
Ilahduttavaa että sinäkin Sarrukka aiot lukea noita Viktor Franklin kirjoja Voimme vaihtaa sitten niistä ajatuksia. Ehkäpä Jardin Privekin kiinnostuu niistä, vai mitä luulet. Lääkemuutoksista ei vielä ole huomannut tehoa, Voxran annosta nostettiin ja ahdistukseen on Oxamin ja Atarax Oxaminia ei saisi ottaa kun kerran viikossa. Nyt vähän jännittää että kun lääkäri vaihtuu niin saako lisää Oxaminia Olisin halunnut pitää nykyisen naislääkärin. Ikävä kuulla Sarrukka että sinulla mahatautia, oletko joutunut oksentamaan. Minä olen katsonut tallennuksesta hotellit kuntoon gordon ramsayn ja aamulla laitoin tytölle aamupalan. Lähti filosofian luennoille joista saa yhden numeron korotuksen numeroonja poikaystävä tulee iltapäivällä hakeen syömään ravintolaan. Menevät sieltä sitten poikaystävän luokse yöksi. Minun on vaikea keksiä tekemistä ja IM-ajatuksia on paljon. Purkauduin IM-ajatuksista miehelleni toissa iltana kun suutuin hänelle. Mies järkyttyi ja sanoi etten saa puhua tuollaisia. Eilen kun oltiin tupakalla puhui siitä vielä, kysyi onko minulla sellaisia ajatuksia vielä, oli kuulemma ajatellut asiaa paljon. Sanoin että ei vaikka onhan niitä. Haluan suojella miestäni niiltä.