Taistelua päivästä toiseen

Taistelua päivästä toiseen

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2011 klo 16:43

Heippa
Älä ikinä vertaa itseäsi muihin.
Äläkä ikinä häpeä itseäsi.
Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon
eli masennuksen ja väsymyksen.
Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia
mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon.
Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea pieniä asioita mistä
sinä tulet onnelliseksi ja mistä sinulle tulee huvä olo.
Kuuntele musiikkia musikilla on voimaa.
Onko sinulla ketään ystäviä / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas kyllä elämää.
Kun olet sairauslomalla ja tulosi on tippunut niin oletko selvittänyt esim toimeentulotuen ???
Seurakunnasta saa monesti esim ruokaavustusta ja rahallistakin avustusta
Nekin kannattaa selvittää ???
Kirjoita miten olet jaksanut niin minä vastaan sinulle ja yritän auttaa ja neuvoa.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 11.01.2015 klo 14:22

Hei arka ja Jardin Prive
Kiva kun sinulla Jardin Prive käsityöharrastus. Millaisia töitä teet. Ompeletko
vai kudotko? Miulla kausiluonteista käsitöiden tekeminen. Enkä kovin hyvä siinä
asiassa. Sukkia olen kutonut.
Nukkuminen tosiaan tärkeää töissä varsinkin huomannut . Virheitä tulee kun
huonosti nukkunut. Muutenkin välillä tuntuu ettei jaksa. Ikävää arka nuo
IM ajatukset arka. Onko mitään mikä helpottaisi asiaa edes hetkeksi. Huomenna
pitäisi töihin. Jännittää. Odotan psykiatrin aikaa. Tuskin tulee tämän kuun aikana.
Pitää varmaan tvtä katsoa jos jotain mukavaa.

Mukavaa päivänjatkoa molemmille🙂🌻

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 13.01.2015 klo 15:16

Jälleen alkoi vapaa. Kävin hammaslääkärissä. Nyt hampaat kohtalaisessa kunnossa.
aikoi kirjoittaa reseptin hammastahnaa joka kovettaa hampaita . Mulla nuo
lääkkeet kuivattaa suuta joutuu jatkuvasti käyttään geeliä. Huomenna pitäisi
käydä verikokeissa. Kova paikka neulakammoiselle. Viime yön nukuin tosi huonosti .
Varmaan johtui hermoilusta kun töihin lähtö aamulla. Mietin mitä tässä tekisi
ajan kuluksi. Viitsi enää tänään siivoamistakaan aloittaa. Ihmeen virkeä olo.
Mulla alkanut lintuja käymään syömässä lintulaudalla. Kiva seurata niiden touhuja
Jäniksiä myös poikennutt ruokaa etsimässä. Vein porkkanoita jospa tulisivat syömään..

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 14.01.2015 klo 16:03

Hei arka
Mitä mieltä olet eläkkeen jatkamisesta? Miten muuten olet jaksellut? Minulle
tehtäväksi annettu kaappien siivous ei edisty. Ei saa itseäni pakotettua töihin.
En tiedä mitä kuntouttaja sanoo kun asian kerron seuraavalla kerralla. Jotenkin
ei aloitekykyä. Muutenkin taas mieli maassa tekisi mieli vain maata sohvalla.
Huomenna kampaaja. Leikkuu ja väri jos vähän mieltä piristäisi. Äsken tietokone jäi
jumiin kun päivityksiä latasi. Onneksi tietokeenkorjaaja osasi neuvoa puhelimessa
mitä tehdä. Nyt kait vain tvn seuraan mitäpä tässä muutakaan.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.01.2015 klo 14:00

Hei, Arka.

Unettomuus on kauheaa. Meinasin kirjoittaa, että hyvä uni on jokaisen oikeus, johon lääkärit viovat vaikuttaa lääkkein. Mutta sitten tajusin, ettei niin valitettavasti ole. Kaikki eivät nuku, vaikka mitä tehtäisiin...

Mutta olisiko sinulla vielä joitain lääkkeitä kokeiltavaksi? Voitko mennä lääkäriiin, ja kertoa tämän ongelmasi, ja toiveesi kokeilla joitain lääkkeitä unen avuksi?

Unettomuus jo itsessään hononta vointia niiin kovin...

Toivon sinulle pilven pehmeitä unia... joskus tulevaisuudessa! Olen ajatuksissani!😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.01.2015 klo 14:39

Mun mielestä lääkkeiden riippuvuudesta on tehty liian iso mörkö. Olemmehan riippuvaisia myös ruoasta, juomasta ja unesta. Ja niitä ei pidetä pahoina. Jos ihmisen vointia kyetään helpottamaan radikaalisti, vaikka riippuvuuttaa aiheuttaen, on se minun mielestäni periaatteessa hyväksyttävää!

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 16.01.2015 klo 08:49

Olen aivan samaa mieltä rauhoittavista lääkkeistä. Ilman niitä en tiedä missä olisin. Ne ovat useassa kriittisessä tilanteessa pelastaneet henkeni, enkä nyt puhu mistään pikkujutuista. Jos ei niiden käyttö mene aivan överiksi niin ei ole mitään järkeä alkaa pihtaamaan niitä, kun järkevästi käytettynä ovat ylivoimaisesti paras apu ja tehokkaampi verrattuna esim. mielialalääkkeisiin. Ja vaikka olisikin riippuvainen niin siitäkin pääsee (tosin kovalla työllä) eroon. Olen siitä elävä esimerkki. Raivostuttavaa, että eivät voi helpottaa ihmisen elämää, koska Arkakin hyötyisi niistä niin paljon. Olisiko sinulla Arka koskaan varaa mennä yksityiselle jos siellä suostuisivat kirjoittamaan?

Päivänjatkoja🙂🌻

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 16.01.2015 klo 15:21

Minunkin mielestä pitäisi rauhoittavia antaa niitä tarvitsevalle. Itse olen vielä
niitä saanut. Voin sanoa etten pärjäisi ilman niitä. Tosi kurjaa arka ettet saa
nukuttua. Tuo yksityinen yksi mahdollisuus. Taitaa vain olla kallista. Itsekin
sitä joskus suunnitellut että menen sinne. Sain vähän pölyjä pyyhittyä. Jos
huomenna imuroisi ja pesisi lattiat. Lunta satanut . Aamulla tosi kurja keli tiellä
kun lähi kaupungissa käytiin.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.01.2015 klo 20:34

Hei, Arka!

Miten tyttären poikaystävän vierailu sujui? Leivoitteko sämpylöitä? Minä sain juuri viimeiset sämpylät pois uunista. Nyt kuitenkin ahdistaa.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 18.01.2015 klo 13:49

Hei arka
Samaa ajattelin kysyä Kui Jardin Privekin. Mikähän noihin IM- ajatuksiin auttaisi.
Mulla ei kokemusta muuta uskon että tosi ikäviä. Minä kävin kaupassa. Pienen
lohifileen pistin uuniin paistuun. Syön muusin ja salaati kanssa. Minulle on tullut
pakkomiell laihduttamisesta. Olen läski. Painonpudotus ja tupakoinnin lopettaminen
Siinä on haastetta liiankin kanssa. Kirjoittele miten menee. Kiva lukea kuulumisiasi..

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 19.01.2015 klo 12:04

Tuli vaihteeksi aurinkoinen päivä. Kaupassa kävin. Pitäisi ruokaa alkaa laittamaan.
Sain pari kaappia siivottua. Ahdistunut olo ja masentaa. Sain pakotettua itseni siivoaan
pari kaappia. Vaikea. Onko tämä elämä aina tämmöistä.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 20.01.2015 klo 10:37

Hei arka
Emme ole käyneet kuntosalilla vähään aikaan. Kuntouttaja tunnin verran minun
luona. Itse olen komeroita siivonnut. Pitäisi jotain saada aikaiseksi. Ei jaksa.
Ahdistaa.Lintujen touhuja seurannut. Pienen kävelylenkin tein. On vain n kylmä
Täällä 20 astetta pakkasta..Auriko näyttäytyy pitkästä aikaa.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 20.01.2015 klo 15:42

Hei arka
Tein tänään perunanakkilaatikkoa. Kokeilin mitä tulee ihan hyvää. Tänään
en ole jaksanut tehdä mitään siivoushommia. Suihkussa kävin. Huomenna
hieroja. Torstaina sokerirasituskoe. Se hermostuttaa. Mitkä ovat tulokset.Vielä
sekin olen neulakammoinen. Tuossa 2-3 kertaa otetaan näyte. Kait ilta menee
pelailessa ja tvtä katsoessa.Niin ihmettelen ruoanlaitto intoa. Nähtäväksi jää
kauanko kestää.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 21.01.2015 klo 12:17

Hei arka
Miten päivä alkanut? Oletko jaksanut olla seurana miehellesi? Mukava kuulla
et lääkkeestä apua uneen. Lasagne hyvää. Minä laitoin kermaperunat uuniin.
En tiedä kauanko ruoanlaitto into jatkuu. Turhauttavaa itselle kokata. Sinä jaksat
lukea. Mulla kausiluonteista. Pitäisi kirjastossa käydä jotain etsiin. Harmi vain
kun aukeaa vasta iltapäivällä. Tykkään käydä kylällä aamusta. Olt oikeassaa minulla
2veljeä ja sisko. Onko sinulla sisaruksia? Veljet käy kylässä noin kerran kuukaudessa.
sisko harvemmin. Työt alkaa maanantaina. Pelottaa ,ahdistaa. Yhtä hermoilua tää
loppuviikko. Kävin hierojalla. Tuli samalla n.2kilometrin kävelylenkki. On vain kylmä
Edelleen 20 astetta pakkasta.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 23.01.2015 klo 10:20

Hei arka
Miten jakselet? Kyllä minulla on pakastin. Teenkin usein ruokaan kerralla enempi
ja pakastan. Nyt ei osaa oikein mitään kirjoittaa. Hermostunut ja levoton olo.
Luen iltasanomat lehden netistä. Pitäisi imuroida mut ei taida jaksaa.

Käyttäjä arka kirjoittanut 24.01.2015 klo 06:31

Hei Sarrukka!
Jaksoitko imuroida? Toivottavasti jaksoit. Apteekissa ei viimeksi ollut Venlaflaksiinia kun kävin siellä. tässä apteekissa usein puuttuu joku lääke kun menee hakemaan, meidän on vaan käytävä tässä apteekissa kun on sossun maksusitoumus sinne. Haluatko kertoa millainen lääkitys sinulla olikaan, onhan siitä varmasti ollut puhetta mutta en muista. Oletko muuten saanut nukuttua vai oletko joutunut valvomaan öisin? *Toivoisin niin että saisit unta. 'tänään ei taida tulla ulkoiltua, kauppaankaan ei täydy mennä kun eilen käytiin. Saa nähdä miten saa ajan kulumaan, lukemista, TV:n katselua ja nukkumista olisi paljon. Ruoka tietysti pitää laittaa ja tiskata. Tytär kai lähtee yökylään ystävänsä luo illalla. Hän kävi eilen illalla luistelemassa poikaystävänsä kanssa. Voi hyvon Sarrukka ja kirjoita ppian kuulumisiasi jos jaksat!