Taistelua päivästä toiseen

Taistelua päivästä toiseen

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2011 klo 16:43

Heippa
Älä ikinä vertaa itseäsi muihin.
Äläkä ikinä häpeä itseäsi.
Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon
eli masennuksen ja väsymyksen.
Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia
mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon.
Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea pieniä asioita mistä
sinä tulet onnelliseksi ja mistä sinulle tulee huvä olo.
Kuuntele musiikkia musikilla on voimaa.
Onko sinulla ketään ystäviä / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas kyllä elämää.
Kun olet sairauslomalla ja tulosi on tippunut niin oletko selvittänyt esim toimeentulotuen ???
Seurakunnasta saa monesti esim ruokaavustusta ja rahallistakin avustusta
Nekin kannattaa selvittää ???
Kirjoita miten olet jaksanut niin minä vastaan sinulle ja yritän auttaa ja neuvoa.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 15.12.2014 klo 14:28

Arka,

En päässyt eilen koneelle, kun nettiyhteys pätki. Olen nyt lukenut kirjan loppuun. Todella hyvä ja ajatuksia, sekä lohtua antava kirja (kuten kaikki Lorna Byrnen kirjat). Paljon olen jo ennestään ajatellut samaan suuntaan hänen kanssaan ennen kuin olen lukenut hänen kirjojaan, joten saan niistä vahvistusta uskolleni esim. enkeleistä ja IM-asiastakin. Tosiaan Lorna kirjoittaa tässä uudessakin kirjassa, että enkelit yrittävät tehdä kaikkensa, että henkilö, joka miettii IM ei tekisi sitä. Jos henkilö kuitenkin päätyy tekemään IM niin hänet kiedotaan rakkauden vaippaan ja viedään välittömästi ja suoraan taivaaseen. Tuo asia liikutti minua, koska olen AINA uskonut niin, että myös IM tehneet ihmiset päätyvät suoraan Taivaan Kotiin, eikä minnekään helvettiin, kuten usein väitetään. En ole koskaan uskonut helvetin olemassaoloon ja inhoan sillä uhkailemista. Toki Lorna kirjoittaa siitä, kuinka haitallinen ja "väärä" teko IM on ja kuinka se vaikuttaa meihin kaikkiin jos joku tekee (vaikka tuntematonkin) niin. Mutta se selviää siis uusimmasta kirjasta, joten en ala sen koommin siitä kertoilemaan. Sekin on jännää, että olen "oma-aloitteisesti" kuvitellut suojelusenkelini juuri sellaiseksi, kuin Lorna kirjoittaa niiden olevan ja olen usein jo ennen kirjan lukemista "tuntenut", kuinka suurikokoinen enkeli on milloin takanani pidellen minua sylissään tai sitten istumassa sängynreunallani tms.

Toivottavasti sinulla menee hyvin siellä päiväosastolla ja odotan innolla kuulevani millaista siellä oli ja mitä siitä ajattelet.

Olisi paljonkin ajatuksia, mutta juuri nyt en taida kirjoittaa enempää. En ole niin hyvässä vireessä, kerron siitä enemmän omassa ketjussani.

Valoa joulunodotukseesi🙂🌻

Käyttäjä arka kirjoittanut 15.12.2014 klo 15:41

Hei AK ja muut!
Päiväosastolla oli paha olla. En saa mitään irti keskusteluryhmästä vaan paljon mielummin keskustelen täällä teidän jorakkaisi tulleiden kanssa. Yritän aada jaksoa lyhennettyä, perjantaina on onneksi vapaapäivä. Saa nähdä milloin tapaanlääkärin ja saanko silloin Voxran. Osa meistä potilaista näyttikin sairaalta, osa oli terveen näköisiä. Itse näytän sairaalta. Mieheni sanoi että oli outoa olla yksin. Todettiin yyhdessä että ollaan jo totuttu olemaan päivät yhdessä, minäkin olenjo ollut niin kauan sairauslomalla ja eläkkeellä. Hän lähetti minulle päivällä tekstiviestinkin että oli tiskannut ja kyseli miten menee. Tänään on kirjastoauto viisi yli viideltä. Menen taas lainaamaan kirjoja ja lehtiä. Tytär on myöhään koulussa tänään, jää tekemään jotain äikän tehtävää. Pitää sitten laittaa ruoka kun tulee.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.12.2014 klo 11:28

Hei, Arka!

Saitko kirjastoautosta haluamasi? Mulla on viimeksi hakemani kirjat vielä lukematta ja selaamatta. Josko niillekin löytyisi aikaa.

Päiväosasto voi ymmärtääkseni olla hyödyksi, vaikkei siellä viihtyisikään. On lääkäri kontakti tarvittaessa, hoitaja, jolle puhua, ruoka, säännöllinen päivärytmi... ym.

Toivon sinulle hyvää päivää ja iltaa!

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 16.12.2014 klo 15:14

Hei arka
Miten voit tänään? Mitä olet touhunnut? Olen vielä 2viikkoa lpmalla. Olen yrittänyt
vähä joulua laittaa. En tee mitään suursiivousta. Vaikka syytä olisi.
Viime viikko meni aika mukavasti. Nyt ahdistus ja masennus palannut. Öisin ei
tule uni kuin aamuyöstä. Aamuisin vaikeuksia nousta ylös. Ei ole kivaa kun jatkuva
pelkotila ja ahdistus päällä-
Ei tämä pimeyskään ole kivaa. Tuntuu että pahentaa vain oloa. Pitääpä lainata
noita kirjoja kirjastosta. Eilen oli viimeinen käynti psykiatrian hoitajalla. Virka
lopetettiin. Kotikuntoutus helmikuun loppuun. Pelottaa saanko jatkoa siihen. Nyt jo
tuntuu et olen tuuliajolla kun ei ole hoitajan käyntejä

Mukavaa joulun odotusta kaikille

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 17.12.2014 klo 07:56

Arka, kävin täällä lukemassa ja toivon, että olet jaksanut käydä siellä päiväosastolla ja se ei ole ollut ihan kauheaa.

Kirjoittele taas kun ehdit🙂👍

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 20.12.2014 klo 15:08

Hei arka
Miten jakselet? Oletko joulua valmistellut? Minä En paljoa laita joulua. Kuusen
hain varastosta laitoin värivalot paikalleen, Vähän tonttuja ikkunoihin ja kynttilät
ikkunoille . Terassille värivalot. Joulumieltä ei ole nimeksikään. Ahdistaa ja
mieli maassa. Pakottaa itsensä tekemään asioita. Ensi vuoden puolella tulee
psykiatrin aika. En liikoja odota siltä käynniltä. Kotikuntouttaja kävi torstaina.
Käytiin kuntosalilla.Määrätyt joululaulut ahdistaa. Ei auta kun itkeä.

Hyvää joulunodotusta sinulle- 🙂

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 21.12.2014 klo 15:55

Hei arka
Minkäs ikäinen tyttäresi olikaan? Joko poikaystävä käynyt näytillä? Minä käyn
huomenna hakemassa viimeiset jouluruoka tarpeet, En jaksa kantaa paljoa
kerralla kun jalan kuljen. Totta turhaa hössötys. Unohtuu se tärkein. miksi joulua
vietetään. Haaveena olisi käydä kirkossa edes kerran jouluna. Kauneimpia
joululauluja oli tarkoitus mennä kuunteleen mut sekin jäi. Olisi ollut kyytikin mutta
jotenkin iski paniikki en pystynyt menemään
Mitä olet tykännyt päiväosastolla käynneistä?
Onko teillä mitään jouluperinteitä mikä kuuluu teidän jouluun?
Minulla joulusauna. Riisipuuro,kinkku ja tortut. Vanhempien haudalla käynti
Kaveri tulee jouluksi. Hän vie aattoaamuna omat kynttilänsä. Jouluaamuna sit minua
käyttää haudalla. Matkaa n.40 kilometriä joten kyytiä tarvin.
Tulee niin haikeita joululauluja radiosta. Vie mielen matalaksi. Ajatuksia liikaa päässä
alkaa ahdistamaan
Kirjoittele kuulumisia. Lohduttaa kun joku muistaa.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 23.12.2014 klo 12:48

Hei Arka ja oikein sydämellisen lämmintä, kaunista ja siunauksellista joulua sinulle ja perheellesi toivotan☺️❤️

Minulla onneksi mieliala normalisoitui ja ihan on hyvä olla nyt. Tänään vielä siivosin koko kodin ja tarkistin kaikki koristeet ja asetelmat, sekä laitoin pari asetelmaa ja joululiinaa lisää. Nyt on kaikki valmista. Koti on siisti, nätti ja jouluinen. Kinkku on uunissa ja maisema kauniin luminen. Mies kävi vielä kirjastossa hakemassa saapuneita varaamiaan kirjoja sillä aikaa kun siivosin. Palattuaan hän imuroi, vei roskat ja auttoi muutenkin. Mies paistaa kinkun, se on hänen hommansa.

Meillä ei ole semmoisia perinteitä täällä paikkakunnalla, kun ei ole sukulaisia täällä. Minun äiti ja suku asuu 500km päässä. Miehen vanhemmat ovat jo taivaassa. Siskonsa kanssa tapaavat joskus, mutta ei jouluisin. Muun sukunsa kanssa mies ei ole aktiivisesti tekemisissä (kokee heidät niin eri henkisiksi) Miehen tyttäret ja lapsenlapsi tulevat sitten tapanina, mutta siitähän olenkin jo kirjoittanut. Haudoilla ei käydä, kun ei ole suvun hautoja täällä. Miehen vanhempien ja sukulaisten hautoja on toisessa kaupungissa, mutta sinne emme voi nyt jouluna mennä, kun ei ole rahaa bensaan laittaa niin paljon. Menemme sitten joku muu kerta. Meillä on yksinkertaiset asiat tärkeitä; yhdessäolo rauhassa kotona, kinkku, laatikot, riisipuuro, tortut, rosolli ym. Kaksi muovista pöytäkuusta on. Keittiössä ja makkarissa. Minulle syömiset, valkoinen maisema, joulumusiikki radiosta ja kahdenkeskinen tunnelma on tärkeintä. Sekä tietysti muistaa kenen juhla joulu on. Jeesus Kristuksen. Muistan myös edesmenneitä lähimmäisiä laittamalla kynttilän heidän kuvansa viereen. Minun mielestä varsinainen juhla on aatto ja joulupäivä ja sen jälkeen on minun mielestä joulu jo vietetty. Olen siis aika "lyhytpinnainen" joulu viettäjä. Usein olen jo tapanina siivonnut kaiken joulun pois, mutta nyt se ei onnistu, kun tulee vieraita silloin.

Siis syön herkkuja, luen mielenkiintoisia kirjoja (Kekkonen ja Sibelius) kuuntelen tiiviisti radiosta hengellistä ohjelmaa, sekä klassista musiikkia, sekä muuta jouluohjelmaa. Katselen välillä ikkunasta kiireettömästi kaunista, valkeaa maisemaa ja annan ajatuksen levätä ja mielen rauhoittua. Kiitän Jumalaa ja Jeesusta kaikesta hyvästä ja pyydän siunausta tulevaan vuoteen.

Siunattua Joulunaikaa🌻🙂🌻

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 23.12.2014 klo 15:01

Hei arka
Nyt jouluvalmistelut tehty. Joululauluja kuuntelen radiosta. Kyllä poltan.
Välillä menee enempi toisinaan vähempi. Miettinyt lopettamista usein. On nii
levoton olo. Pitää varmaan taas rauhoittava ottaa. Veli kävi kylässä. Käytti
kaupassa. Saisi tämän mielen ja ajatukset taas rauhoittuun.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 24.12.2014 klo 11:06

Hyvää joulua kaikille tukinettiläisille 🙂

Käyttäjä haitula kirjoittanut 24.12.2014 klo 13:48

Hyvää Joulua toivotan ☺️❤️

Käyttäjä haitula kirjoittanut 25.12.2014 klo 20:28

Täällä ainakin on syöty enemmän kuin laki sallii 😀
Koskaan ei jouluna oo ollu niin paljon suklaata kuin nyt, ja minä sokeri hiirenä vedän koko ajan namia 😎

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 26.12.2014 klo 13:19

Hei arka ja haitula
Kävittekö arka kirkossa? Minulla jäi käymättä. Olisi ollut jouluaamuna kirkonmenot
kun kynttilöitä vietiin. Aattona tuli syötyä. Suklaata on mennyt jonkin verran ym
herkkuja. Tvtä katsonut ja täällä netissä ollut. Just käytiin kaupassa. Alkaa
työstressi painaa mieltä. Ahdistaa ajatus töihinmenosta.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 26.12.2014 klo 18:24

Hei arka
Olen joka toinen viikko töissä. En usko että minulla mahdollisuuksia kokoeläkkeelle
Voisin ehkä jäädä jos mahdollista.Alkoi niin väsyttään että otin pikku torkut
Sanaristikoita täyttänyt ja tvtä katsonut . Olisi pitänyt käydä kävelyllä mutta jäi
tältä päivältä. Glögiä lämmitin aika hyvää.
.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 27.12.2014 klo 15:53

Hei arka
Olen uudenvuoden aaton ja päivän töissä. Toivottavasti saa vähän nukuttua rakettien
paukkeelta. Just punnitsin itseni. Pari kiloa tullut lisää joulun aikana. Jouluruoat
onneksi syöty.Suklaata vielä jäljellä. On tosiaan lihava olo.Kaveri lähti kotiinsa.
Kovin yksinäistä kun tottui et toinen tässä kaverina. Minulla tekokuusi saa olla
loppiaiseen. Eilen otin opamoxin muiden unilääkkeiden lisäksi. En tiedä oisiko
luvallista muistanut kysyä kun psykiatrian polilla kävin. Jonkin verran sain nukuttua.
Mietin miten saisi ajan kulumaan. tvs ei mitään mukavaa eikä täällä netissäkään jaksa
aivan olla.