Taistelua päivästä toiseen

Taistelua päivästä toiseen

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2011 klo 16:43

Heippa
Älä ikinä vertaa itseäsi muihin.
Äläkä ikinä häpeä itseäsi.
Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon
eli masennuksen ja väsymyksen.
Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia
mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon.
Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea pieniä asioita mistä
sinä tulet onnelliseksi ja mistä sinulle tulee huvä olo.
Kuuntele musiikkia musikilla on voimaa.
Onko sinulla ketään ystäviä / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas kyllä elämää.
Kun olet sairauslomalla ja tulosi on tippunut niin oletko selvittänyt esim toimeentulotuen ???
Seurakunnasta saa monesti esim ruokaavustusta ja rahallistakin avustusta
Nekin kannattaa selvittää ???
Kirjoita miten olet jaksanut niin minä vastaan sinulle ja yritän auttaa ja neuvoa.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 26.11.2014 klo 16:05

Hei arka
Minulla oli kolmas hammaslääkäri reissuEn tiedä montako kertaa joudun käymään. kuiva suu reikiä tulee herkemmin.
Lääkkeillä osuutta asiaan. Punertavan sävyisen värin otin hiuksiin. Kotikuntouttaja
tulee taas huomenna. Tänään saanut mitään aikaiseksi. Kurjia nuo yövalvomiset.
Ei oikein saa päivälläkään nukutttua. Väsyttää. Tuttu seuralainen ahdistus
palasi. Niin tyhjä ja yksinäinen olo. Millä mielellä lähdet päiväosastolle? Oletko
ennen ollut siellä?

Käyttäjä JohannaItte kirjoittanut 27.11.2014 klo 08:05

Hei ja huomenta. Tosin harmaata sellaista kun ikkunasta ulos katsoo 🙂

Luin ketjua ja nousi mieleen minkälaisilla unilääkkeillä olette unettomuutta hoitaneet?
Itsekkeni ketipinor on toiminut todellakin väsyttävästi. ja sitten taas kuullut että toisilla se ei tuo mitään apua. Näin me ollaan ihan erilaisia.

Fyysisen aktiivisuuden lisääminen on ollut kanssa merkittävä tekijä. Mutta sinne liikkumaan lähteminen onkin sitten enemmän haasteita asettava juttu.
Kun aloitekyky häviää niin on vaikeaa tunkea itseään reippain mielin ulkoilemaan. Mutta kun siinä onnistuu on olo parempi vaikka ei voi endorfiineistä puhua.

Luin eilen Rakel Lignelin haastattelun jossa hän sanoi saaneensa maistaa endorfiinia parin kuukauden liikkumisen jälkeen. Ja minä kun ajattelin että se tulisi kerrasta.
Ensimmäiset kerrat ei tule kuin liikkumattoman paikat kipeäksi.

Ylipainoa kun on niin vielä kipeämmäksi tulee.

Mutta tällaisia mietteitä ja jaksamista tähänkin päivään!

Se että pääsee osastolle on jotenkin jopa lottovoitto. Näin ajattelen. 🌻🙂🌻
Joskus on tosi vaikeaa saada tukea!

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 27.11.2014 klo 11:18

Hei
Minulla käytössä olanzapin. Ei ainakaan vielä huomannut että auttaisi nukkumiseen.
Olen niin vähän aikaa sitä käyttänyt. Aikaisemmin oli ketipinor ja tarvittaessa opamox
lisäksi. Ei auttanut. Olen jo luovuttanut en usko että mikään lääke tehoaa unen
tuloon. Joulukuussa psykiatrian sairaanhoitaja aika Onkin viimeinen aika kun
virka lopetetaan. Elän kuin sumussa. Kaikki ikävät asiat pyörii mielessä. Ahdistaa
ja masentaa. Elämältä puutuu tarkoitus. Pyykkiä pesen. Iltapäivällä tulee kotikuntouttaja
Sekin harmittaa kun tupakkalakko ei pitänyt. Mitään jarkeä tuossa polttamisessa..
pitäisi saada lopetettua

Voimia ja mukavaa päivänjatkoa kaikille.🙂👍

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 29.11.2014 klo 08:31

Hei Arka!

Mietin, että mitäkähän mahdoit tykätä siitä päivä-osastosta, että oliko siellä millaista ja oliko ruoka hyvää? Kiitän myös, että olet jaksanut tsempata minua, kun olen ollut masentunut. Nyt on ainakin tällä hetkellä "vapaata" siitä masennuksesta, eikä IM pyöri ajatuksissa, joten yritän nauttia niin kauan kuin tätä kestää ja olen taas toimintakykyinen, joten teen kotihommia ahkerasti ja Jouluakin yritän valmistella ainakin sitten kun tulee rahaa. Nyt on vielä maanantaihin saakka p.a.

Hyvää Viikonloppua ja kirjoittele meille kuulumisia, kun jaksat🙂🌻

Käyttäjä arka kirjoittanut 30.11.2014 klo 10:46

Hei!
Taas sain levozinilla nukuttua. Nyt herättyäni katsoimme miehen kanssa televisiota ja nyt olentiskannut. En tiedä mitä tekisin tänään.Yritän olla pirteämpi miehen jatyttären takia. Eilen paistoin joulutorttuja, hyviä olivat.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 30.11.2014 klo 11:59

Hei arka
Mukava kuulla että olet saanut apua unettomuuteen. Jospa minullakin lääke
álkaisi tehoamaan. Katsoin televisiosta kirkonmenot. Netissä lukenut lehtiä.
En tiedä miten saan päiväni kulumaan. Niin yksinäistä. Eilen kävi vieras.
Oli mukava jutella hänen kanssaan asiosta,. Joulua olen jo vähän valmistellut

Hyvää päivänjatkoa sinulle
🙂👍

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 01.12.2014 klo 15:20

Hei arka
Kävin ostoksilla läheisessä kaupungissa kun sain kyydin. Kaikkea tarpeellista
ostin. Leiponut olen jonkin verran. Hannatädin kakkuja samoin kirsikkakakun.
Pullaa tein jo aiemmin. En jaksa mitään monimutkaista alkaa leipoon.
Laatikot ostan valmiina samoin kinkun. Minun jouluperinteisiin kuuluu riisipuuro
ja soppa aattona. tosin tekisi mieli mennä aattohartauteen tai jos jaksan jouluyön
messuun. Se tuntuu olevan kovin suosittu. Alkaa vasta klo 24 yollä. Lunta satoi
hieman. Olisi kiva jos olisi jouluna edes vähän lunta. Nyt yritän torjua ahdistusta
ja ikävien asioiden muistelemista. Ei helppoa.
Kirjoittele kun ehdit kiva lukea kuulumisiasi

😉

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 03.12.2014 klo 12:15

Hei, Arka!

Mikä sinun vointisi on? Kuulostaa siltä, että olet pahimmasta kuopasta nousut jo pitkälle. Tosi mukavaa!🙂

Mä tappelen ahdistuksen kanssa. Ajattelin kokeilla, miltä se tuntuu, kun otan vain normilääkkeet. Sairaala voi olla edessä viikonloppuna. Sinne meneminen on ok, mutta siellä oleminen on vaikeaa. Pitäisiköhän sitä pakata kassi valmiiksi, jos lähtö tulee.

Saisinkohan tytön tänään tekemään piparkakkuja tai vaikka piparimökkiä. Onkohan mulla rahaa?

Nyt yritän vähän ommella. Tai oikeastaan vasta leikkaan kankaita.

Hyvää päivän jatkoa sinulle!🌻🙂🌻

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 04.12.2014 klo 14:28

Minäkin olen todella iloinen puolestasi, että pakkoajatukset ja IM-ajatukset ovat hellittäneet. Varmasti rukouksellakin on osansa ja se, että jaksaa itse olla sitkeä niiden kanssa. Ja onhan sinulle kait jossain vaiheessa tulossa se kirja, taisit varata sen? Minä en ole muistanut koko kirjaa. Mutta täälläkin varmaan pitkät jonot sellaiseen kirjaan. Pitäisi varata varmaan se. Meinaan kyllä ottaa lähipäivinä yhteyttä Pirkko Jalovaaraan, koska luotan häneen.

Kyllä minulla on jouluvalmistelut aika hyvällä mallilla. Enää puuttuu vain ihan yksittäisiä asioita.

Mielenrauhaa ja voimaa sinulle🙂🌻

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 06.12.2014 klo 12:33

Hei, Arka, ja hyvää itsenäisyyspäivää!🌻🙂🌻

Olen tosi iloinen puolestasi, että olosi on helpottanut noin paljon!🙂

Meillä sataa vettä, ja mieli on samansuuntainen. Yritän kuitenkin tehdä jotain kivaa, josko se toisi mielialaa ylöspäin...

Hyvää päivän jatkoa!🌻🙂🌻

Käyttäjä salainen55 kirjoittanut 10.12.2014 klo 09:41

Hei tännekkin!
minullakin on unettomuutta aika ajoin, tosin enää lievänä. Mutta joskus 15v sitten ja sitä ennen se oli paha. Ihan kuin Arkakin, valvoin aamuun saakka, nukahdin pari tuntia ja seitsemäksi töihin. Voihan sen arvata ettei kukaan sellaista kestä. Nykyään jo ymmärrän mikä minua valvottaa, ne on ajatukset ja ylivilkas pää. Keino millä sen saa loppumaan on kova työn teko, siivoaa tai tekee jotain muuta jossa keho saa liikettä, ulkoilla monta tuntia päivässä. ankara itsekuri että pitää mielen ja kaiken vain arkisessa elämässä eikä liitele mihinkään utopiaan, elättele haaveita.
Nyt on ollut taas vaikeuksia saada unta, se on kumma juttu, vaikka kuvittelee että kaikki on hyvin niin yhtäkkiä ei saakaan unta. Ei sitten millään. Siitä tuleeki sitten jonkinlainen pakkomielle ja eihän siihen muuta tarvita kun uni karkaa. ja pettymys, petyn itseeni, enkö olekaan tervehtynyt vaikka niin luulin kun meni kauan hyvin.
Opettelen taas armahtamaan itseäni ja hyväksymään että olen tällainen. Syy miksi on univaikeuksia on ihan järkevä, sillä elämässäni on nyt paljon hyvin isoja asioita tapahtumassa, iloisia kylläkin, mutta nekin valvottaa, ihan samanlailla kuin ikävävät asiat.
Tänään aion ulkoilla kunnolla niin eiköhän uni tule illalla ettei tarvi valvoa🙂.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 10.12.2014 klo 10:45

Hei, Arka!

Toivotavasti hammaslääkärissä sujuu kivuttomasti, tai mahdollisimmman kivuttomasti.🙂👍

Mulla kanssa on yön unta tukemassa Levozin. Lääkäri haluaisi poistaa sen, että siinä toimisi toinen lääke, mutta en vielä luota tähän lääkemuutokseen, ja otan edelleen Levozinin.

Täällä tuulee kovaa. Kuulen sen parvekkeen ikkunoista ja ovesta. Puuskissa on 17 m/s. (Katsoin ilmatieteen laitoksen sivuilta.) Silti pitäisi lähteä kirjastoon.

Toivon sinulle hyvää päivää!🌻🙂🌻

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 10.12.2014 klo 12:41

Hei arka
Miten hammaslääkärireissu sujui? Joudutko vielä käymään. Miten muuten
Jakselet,. Minulla tammikuussa hammaslääkäri. Minulla paha hammaslääkärikammo-
Onneksi pystynyt voittamaan pelkoni rauhoittavien voimalla. Olen lomalla..
Eilen siivosin kämppäni. Voi olla että jouluksi vain imuroin. Mieli on maassa.
Elämä ahdistaa. Ei toivoa paremmasta. Viime yön nukuin tosi huonosti.
Täällä tuulee kovasti. Mukava kun saa olla sisällä lämpimässä.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.12.2014 klo 11:18

Hei, Arka!

Eilen hain kirjastosta varaamiani käsityökirjoja. Yhtä olen vasta selaillut. Pari käsityölehteäkin tuli tällä viikolla. Kiva!🙂

Olen niin älyttömän väsynyt. Tekisi mieli vain nukkua.😴 Eilen illalla jopa sain otettua torkut. Yleensä en millään nukahda päivällä tai illalla. Ilman peiliin katsomistakin tiedän, että näytän aivan älyttömän väsyneeltä. Ehkä kahvi vähän piristää.

Voi hyvin!🌻🙂🌻

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 11.12.2014 klo 15:26

Arka,

Minun miehellä on myös synttärit nyt 20.p Hänhän "juhli" sitä jo aikaisemmin, joten juhlimme sitten joulun yhteydessä lisää.

Olet urhea, kun käyt siellä hammaslääkärissä. Minä vaan en saa mentyä ja asia vaivaa joka ikinen päivä. Pelkkä ajatus saa minut pelon valtaan. Tämä ei ole mitään järjellistä vaan joku fobia. Jos olisi rahaa menisin nukutushammashoitoon. Kait joskus sitten uskallan..

Minäkin kävin tänään kirjastossa pitkästä aikaa. Varasin kirjoja. Lainasin Lorna Byrnen uuden enkelikirjan. Odotan mielenkiinnolla sen lukemista. Toivottavasti ruokasi onnistuu hyvin. Kuulostaa hyvälle. Meillä mies joskus keittää kukkakaalia lisukkeeksi ja syö voisulan kanssa. Minä en välitä. Jauhelihan kanssa tosin voisi olla hyvää.

Amaryllis on avannut yhden kukkansa. Se on todella kaunis. Varmaan kukkii jo yli ennen joulua. Saattaa olla, että ostan toisen samanlaisen jouluksi jos tuo menee överiksi. Me syömme jo nyt jouluisesti. Kinkkusiivuja ja porkkanalaatikkoa ja rosollia. En kyllästy niihin ollenkaan. Oikea kinkku tulee tietysti vasta jouluksi. Syön myös joulutorttuja melkein joka päivä. En koe, että joulu menisi pilalle, kun syömme nyt jo jouluisia ruokia. Saahan sitten viettää sitä pidempään, tavallaan koko joulukuun.

Luin, että sinulla jankkaavat pakkoajatukset poissa. Aivan mahtavaa🙂👍 Varmasti sinullekin helpottavaa. Pakkoajatukset on ihan hirveitä.

Voimia sinulle🌻🙂🌻