Taistelua päivästä toiseen

Taistelua päivästä toiseen

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2011 klo 16:43

Heippa
Älä ikinä vertaa itseäsi muihin.
Äläkä ikinä häpeä itseäsi.
Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon
eli masennuksen ja väsymyksen.
Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia
mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon.
Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea pieniä asioita mistä
sinä tulet onnelliseksi ja mistä sinulle tulee huvä olo.
Kuuntele musiikkia musikilla on voimaa.
Onko sinulla ketään ystäviä / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas kyllä elämää.
Kun olet sairauslomalla ja tulosi on tippunut niin oletko selvittänyt esim toimeentulotuen ???
Seurakunnasta saa monesti esim ruokaavustusta ja rahallistakin avustusta
Nekin kannattaa selvittää ???
Kirjoita miten olet jaksanut niin minä vastaan sinulle ja yritän auttaa ja neuvoa.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 08.11.2014 klo 14:36

Hei, Arka.

Olen tänään ottanut jo useamman rauhoittavan. Olo on kehno. En pysty keskittymään yhteen asiaan kerrallaan pitkään. Niinpä teen käsitöitä hitusen sieltä ja toisen hitusen täältä.

Viiltelen, mietin yliannostusta.

Mutta eihän tämä sinua lohduta, kun valitan vain, miten minulla menee...

Oli kiva kuulla, että pakkoajatuksesi ovat vähentyneet. Ja ilmeisesti olosi on muutenkin parempi, edes vähän.

Toivon sinulle hyvää viikonloppua!🙂🌻

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 09.11.2014 klo 10:38

Hei arka
Hienoa jos saisit hampaasi kuntoon. Onko sinulla muuten millainen olo? Olen
Ensi viikon eläkeviikolla. Jouduin eilen ottamaan päivälläkin rauhoittavan varmaan
tänäänkin. On niin levoton olo. Jaksa keskittyä mihinkään. Pieni kävelylenkki
voisi piristää kun saisi aikaiseksi lähteä. Kiva ilma ulkona. Eilen nauhoitin ohjelmia niitä
yrittänyt katsoa pätkän kerrallaan. Rukoillaan voimia jaksaa taas tämäkin päivä

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 11.11.2014 klo 09:21

Hei arka
Hienoa jos pakkoajatukset vähentyneet. Miten aioit tämän päivän viettää.?
Miehesi varmaaan iloinen kun muistit aamiaisella. Joko tyttö on käyttänyt
poikakaveria näytillä? Milloin menet hammaslääkäriin?
Minulla pyörii menneisyys mielessä. Pitäisi osata antaa anteeksi itselleen. En
vain voi unohtaa. Siitä paranemine voisi lähteä alkuun. No jos tämä sairaus nyt
koskaan paranee😞 Polvi ei koskaan parane entiselleen. Kävin työfysioterapeutilla.-
Antoi jumppaohjeita. Särkylääkkeiden voimalla mennään. Lääkäriin jos pahenee.
Vettä sataa, Tein hannatädinkakku taikinan. Toivottavasti onnistuu. Aloitan joulun
valmistelun hyvissä ajoin. Sukkia olen kutonut ja tvtä katsonut aikani kuluksi
Mukavaa päivänjatkoa sinulle.
🙂

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.11.2014 klo 09:22

Hei, Arka.

Viikonloppu meni aika ok. Otin tosin pieniä yliannostuksa päivittäin, myös eilen. Hoitajan mukaan olen masentunut, mutta itse tunnen vain lievää masennusta. Kyllähän näitä oireita masennuksen suhteen on, mutta jotenkin tuo sairaudentunto on poissa.

Väsyttää. Haluaisin takaisin peiton alle, mutta ahdistaakin sen verran, etten paikoillani pysty olemaaan.

Hyvää tiistaita sinulle!🌻🙂🌻

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 12.11.2014 klo 09:58

Hei, Arka!

Mitä sinulle kuuluu? Onko olo pysynyt vähän parempana?

Mua masentaa nyt. Tyttö tulee tänään mulle. Täällä on ihan kamala siivo. Tavaraa lattiat ja huonekalut täynnä. Tuntuu, etten jaksaisi tehdä mitään. Kuapassa pitää käydä ostamassa jotain tytölle.

Kun heräsin, oli olo ihan ok. Nyt se huononee koko ajan.😞

Voi hyvin!😍

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 13.11.2014 klo 11:30

Arka, hienoa, että on ollut vähemmän pakkoajatuksia nyt. Varmasti hyvä tunne sekin. Mietin, että jos et jaksa pestä hampaita niin voisitko ostaa xylitol-purkkaa ja purra sitä päivittäin vai olisiko ihan hölmö idea? Toivottavasti kauppareissu menee hyvin. Kiva, että tytärelläsi on se poikaystävä. Oletko vielä tavannut sitä poikaa? Onko muuten tyttäresi tai miehesi uskononasioissa mukana vai onko se sinun juttu? Meillä mies kyllä on jonkinverran uskonnollinen vaikka ei perinteinen uskovainen olekaan. On kuitenkin lukenut Raamattua ja uskoo Jumalaan ja Jeesukseen. Mielellään silloin tällöin kanssani tulee iltaisin kuuntelemaan radiosta makkariin iltahartautta ja käymme joskus aina siellä seurakunnan aamiaisella ja mies sinne etupäässä aina haluaa mennä. Mutta ei hän mikään sillä tavalla "harras" ihminen ole, että suutuspäissään kyllä kiroilee ym. Mutta eihän meistä kukaan täydellinen ja hurskas olekaan, siksihän olemme täällä maan päällä, koska olemme vajavaisia. No, menipä tämä nyt saarnaamiseksi ei ollut tarkoitus. Minä täällä tänään olen saanut jotain aikaan ja nyt on mustikkapiirakka tulossa ja tarkoitus vielä jotain kotitöitä. Mutta välillä kyllä makoilen ja kuuntelen radiota ja mietiskelen. Ei niin paljon masenna tänään, en ole vielä pamia ottanut.

Jaksamisia sinulle päivään🙂🌻

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 14.11.2014 klo 12:28

Taas yksi lähes uneton yö takana. Ei tuo 5mg olanzapin ainakaan mua auta
nukahtamaan. On mieli maassa ja ahdistaa. Tuleva työviikko jo hermostuttaa.
Mulla loppuu psykiatrian hoitajalla käynnit. Virka lopetetaan vuoden vaihteessa.
Onneksi helmikuun loppuun ainakin käy kotikuntouttaja. Yrittänyt pakottaa
itseni tekemään kotiaskareita. Pyykinpesua ym. Kävin kaupassa hakemassa
viikonlopun ruoat.
Hyvät päivänjatkot kaikille 🙂👍

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 15.11.2014 klo 09:25

Arka, Olet rohkea, kun uskallat mennä sinne hammaslääkäriin. Minä olen niin hammaslääkäripelkoinen, että en uskalla mennä, vaikka pakko olisi kun kaksi lohjennutta hammasta ja toiseen juurihoito ollut kesken jo varmaan ties kuin kauan ja tiedän, että niitä ei saisi jättää hoitamatta, mutta vaikka kuinka järjellä tajuan niin en saa sitä hoidettua, koska pelkään. Ja sitten asia vaivaa mieltäni. Joku päivä on vain varattava se aika ja pakotettava itsensä menemään. tai sitten otan niin paljon pameja, että olen aivan sekaisin niistä, enkä tajua edes pelätä. En tiedä.. Kotona pesen hampaita, puhdistan hammasvälejä ja harjaan kieltä, purskuttelen välillä Betadine-suuvedellä (desinfioi) ja näin kait yritän hoitaa ja paikata huonoa omaatuntoani kun en mene h-lääkäriin.

Minulla tullut kammo, kun nuorena eräs vanha mies, hammaslääkäri sätti ja haukkui minut maasta taivaaseen ja tahallaan aiheutti kipua. En voi unohtaa sitä. Se oli kauheaa. Kait se oli vanhan kansan ihminen ja oletti, että sillä käsitelyllä saa minut hoitamaan hampaitani paremmin. Vaikka minulla oli silloin tosi hyvät hampaat, ei edes yhtään reikiä, olin 20-vuotias. Minusta se äijä oli sekopää. Ainakin sai minut pelkäämään hammaslääkäreitä ja sitä että minut taas haukutaan kun menen hammaslääkäriin.

Minusta purkka ei ole kovin kallista jos ostaa kerralla isomman pussin niin siitä riittää pidemmäksi aikaa ja ainakin Lidlissä on halpoja pusseja purkkaa.

Voimia sinulle🙂🌻

Käyttäjä zimba4 kirjoittanut 15.11.2014 klo 10:04

Erikoinen tuo masennus miten se vaikuttaa ihmisiin eri tavalla. Esim. minulla ei ole mitään vaikeuksia nukkua, päinvastoin. Tekisi mieli mennä talvi unille niinkuin karhu ja herätä sitten Keväällä kun luonto herää.🙂.

Jaksamisia😎.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.11.2014 klo 11:33

Hei, Arka.

Olet ollut taas hereillä myöhään/tosi aikaisin. Mä nukuin yhteentoista. Harmittaa, mutta kun en jaksanut nousta aiemmin.

Mua raivostuttaa tää kodin siivo. Kaikki sekaisin!😠 Mutta kun haluaisin tehdä käsitöitäkin enkä vain siivota. Saisinkohan tehtyä itseni kanssa sopimuksen, että siivoaisin jonkin aikaa, ja sitten saisi tehdä käsitöitä...? Jatkan neuvottelua😉

Voimia sinulle tähän pivään ja alkavaan viikkoon!😍

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 16.11.2014 klo 12:27

Arka,

Kannattaa tosiaan Lidlistä sitä purkkaa ostaa. Mielestäni edullista siellä ja ihan hyvää. Minulla kans ei ole mitään ongelmia nukkua. Nukun, kuin tukki ja siltikin meinaa väsyttää päivisin. Pimeys vaikuttaa sillä tavalla, valon puute saa mieltä alas ja mieli alhaalla on sitten tylsää, kun ei jaksa, eikä innosta mitään tehdä ja sitten se makaaminenkin väsyttää ja masentaa. Sellainen kehähän se on.

Onneksi tänään minulla on ollut parempi olo, ei väsytä niin ja on toimintakykyä. Olenkin siivonnut koko päivän ja jatkan vielä, mutta siitä olen kertonut omassa ketjussani.

Hyvä, että et pelkää hammaslääkäriä. Onneksi nykyään osaavat hyvin laittaa myös jo "pilalle menneitä" hampaita. Minun miehelläni on voimakkaiden astmalääkkeiden seurauksena hampaat huonossa kunnossa ja hänet pitäisi "laittaa" täysremonttiin. Varmaan repivät kaikki pois ja saa jotkut tekarit. Mutta parempi hyvät tekohampaatkin, kuin huonot omat hampaat, joilla ei kunnolla mitään kovaa voi purra.

Miehellä vaan on hupaisa, mutta huono esikuva isästään, joka ei suostunut hammaslääkäriin menemään koskaan. Oli lopulta enää muutama hampaan "piikki" suussa ja pää-osin ikenillä jäysti ruoat, eikä ollut moksiskaan asiasta. No, mies on kyllä nyt alkanut puhumaan, että kait se on mentävä johonkin arvioon, että mitä niille hampailleen voi vielä tehdä.

Hyvää Pyhäpäivää sinulle🙂🌻

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 16.11.2014 klo 12:34

"Kerrasta poikki, vapaaksi pakko-oireista ja rituaaleista", tuollaista kirjaa on tuolla toisessa ketjussa kehuttu ja tuli mieleen, että voisikohan siitä olla Arka apua sinun pakko-ajatuksiin? Itsekin olisin siitä kiinnostunut, koska minullakin toisinaan jää vähän liikaa tietyt asiat päähän junnaamaan, enkä pysty lopettamaan niitä, kuin ottamalla diapamia. Ei kait siitä mitään haittaa jos yrittäisi tuollaista lukea jos sen onnistuisi jostain saamaan.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 20.11.2014 klo 09:09

Arka, kiitos että olet käynyt ketjussani. Minäkin ajattelin pitkästä aikaa ottaa yhteyttä Pirkko Jalovaaraan. Saa nähdä mikä päivä saan sen aikaiseksi. Olen aikaisemmin lähettänyt sinne rukouspyyntöjä. Siis rukousystäviin vai mikähän lie oli. Minuun ei vaikuta ne jutut mitä on nyt ollut Jalovaarasta mediassa, että olisi huijari ym. Hän on auttanut erittäin monia ihmisiä ja uskon häneen.

Minä olen tänään aika väsynyt tähän pimeään ja (pahaan?) maailmaan. Olen aika matalalla profiililla ja etsin lohdutusta hengellisistä asioista ja taivaan ajattelemisesta. En halua lähteä minnekään. Eristäydyn siis, omiin maailmoihini. Kaikki kaupat ja muu sellainen maallinen häiritsee minua.

Minusta on hienoa, että sinulla on ollut vähemmän pakkoajatuksia. Toivotaan, että ne joskus voisivat loppua kokonaan tai ainakin olisi vähempioireisia kausia niiden kanssa. Luulen, että perusmasennusta kestää paremmin, kuin todella ahdistavia pakkoajatuksia.

Voimia sinun päivään🙂🌻

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 23.11.2014 klo 09:29

Arka,

Nukkuminen on tosi tärkeää. Itse jo en saa nukuttua niin suurinpiirtein sekoan. Olen saanut kyllä nukuttua ihan hyvin nykyään. Minulla jo yksikin huonosti nukuttu yö tekee seuraavasta päivästä tosi huonon. Toivottavasti olet saanut nukuttua nyt ja kiva, että miehesikin huomasi sinussa eron.

Harmi, että sinulle niin kitsaasti niitä rauhoittavia annetaan. Minua ne auttavat kovasti esim. sellaisina kausina kuin nyt on menossa, kun on pimeä aika ja muutenkin stressaavia asioita. Kiitos, kun olet tsempannut. Lääkkeet auttavat minua etääntymään ahdistavista ajatuksista ja pysymään jollain lailla toimintakykyisenä ja paremmalla mielellä. Ja kun niiden käyttö pysyy hallinnassa, eikä tule ongelmaa niistä niin mielestäni ne ovat hyvä asia. Ja nukkumiseenkin ne auttavat hyvin. rauhoittavat yöunta, eivätkä silti tee päivä-aikaan töppyräiseksi, kuten monet mielialalääkkeet.

Kun saisin stressaavat asiat pois niin jaksaisin taas kohdistaa voimavarani avun hakemiseen mm. Pirkko Jalovaara ja muut hengelliset tahot. Ja muutenkin jaksaisi ajatella järkevämmin taas syömisiä ja lenkkeilemistä ym.

Nyt ei jaksa, kuin pakolliset ja on päivittäin kuoleman ja IM-ajatuksia, jotka pysyvät hallinnassa juurikin rauhoittavilla ja saan etäännytettyä niitä ajatuksia itsestäni jos ne alkaa junnaamaan mielessä, siis lääkkeillä. Odotan aikaa, kun tällaisen ajatukset eivät taas päivittäin pyöri päässä ja voi keskittyä kaikkeen mukavampaan.

Minua huvitti suuresti silloin, kun kirjoitin, että taidan alkaa elämään aivan hällä-väliä elämää ja alkaa alkoholistiksi ja narkomaaniksi niin vastasit siihen, että et usko minun alkavan sellaiseksi vaan kohta taas hommailevan normaalisti. Siinä oli hyvää huumoria ja tsemppiä samassa. Kiva, että uskot minuun, heh.

Voimia ja Jaksamista sinulle🙂👍

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 24.11.2014 klo 17:42

Hei
Alkoi viikon vapaa. Elämä tuntuu niin turhauttavalta. Pitkään meni paremmin.
Nyt taas masentaa ja ahdistaa. Unilääkkeiden vahvuutta nostettiin. En vielä
huomannut vaikutusta. Yöunet tosi huonoja. Kävin hammaslääkärissä paikkasi
yhden hampaan. Ainakin yksi reissu vielä. Kampaajalla kävin värjäyttään
hiukset. Turhan kallista vain näillä tuloilla. Nyt mietin miten saan illan kuluun.
Levoton olo mikään huvita.