Taistelua päivästä toiseen

Taistelua päivästä toiseen

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2011 klo 16:43

Heippa
Älä ikinä vertaa itseäsi muihin.
Äläkä ikinä häpeä itseäsi.
Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon
eli masennuksen ja väsymyksen.
Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia
mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon.
Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea pieniä asioita mistä
sinä tulet onnelliseksi ja mistä sinulle tulee huvä olo.
Kuuntele musiikkia musikilla on voimaa.
Onko sinulla ketään ystäviä / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas kyllä elämää.
Kun olet sairauslomalla ja tulosi on tippunut niin oletko selvittänyt esim toimeentulotuen ???
Seurakunnasta saa monesti esim ruokaavustusta ja rahallistakin avustusta
Nekin kannattaa selvittää ???
Kirjoita miten olet jaksanut niin minä vastaan sinulle ja yritän auttaa ja neuvoa.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.10.2014 klo 12:20

Hei, Sarrukka.

Heräsin sen verran myöhään, etten enää ehtinyt lähtemään leipäjonoon. Käyn siellä satunnaisesti ystävän kanssa. Saa aina jotakin ruokaa seuraavalle viikolle. Vähän harmittaa tuo laiskuuteni.

Olen nyt istunut koneella vajaat kaksi tuntia, ja lähden hetkeksi ompelukoneen luo.

Kurjaa tämä synkkä ja märkä sää. Ehkä pitäisi kuitenkin käydä tänään apteekissa.

Odottelen kirjoittaako lääkäri mulle isomman pakkauksen rauhoittavaa. Stressaa se asia.

En tiedä, olenko pettyneempi lääkäriin vai itseeni. Lääkäri ei kirjoittanut sellaista reseptiä kuin olisin halunnut ja mikä olisi minun mielestäni ollut taloudellisesti järkevää. Ja toisaalta minä menin luottaman tähän lääkäriin. Eli tuo minun luottamukseni on pahasta. Ja sitä itsessäni nyt vihaan.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 14.10.2014 klo 11:49

Hei Jardin Prive
Saitko lääkeasiat kuntoon? Oletko innokas käsitöiden tekijä? Mulla villasukat
tekeillä. Niitä osaan tehdä .En oikein käsityö ihminen. Jos saisi ne valmiiksi
pukikonttiin. Hyvää päivänjatkoa🙂👍

Hei arka
Onko olo yhtään parempi. Mulla ei niin kovaa ahdistusta. Hermostunut olo. Yöunet
edelleen hukassa. Alkaa keljuttaa tää homma kun lääkkeet ei auta. Silitin työvaatteita.
En taida tänään muuta tehdä. Olisi hommia mut ei jaksa. Rukoillaan voimia

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 14.10.2014 klo 13:00

Hei, Sarrukka.

Lääkeasiat eivät ole kunnossa. Odottelen, miten etenevät. Harmittaa ja stressaa tämä tilanne.

Olen tällä hetkellä innostunut tilkkutöistä. Teen peittoja ja pienempiä juttuja. Joskun neulonkin. Sukkien neulominen on kivaa.

Hei, Arka.

Koko päivä on harmaa. Vaikka nukuin yli puolenpäivän, on edelleen yhtä harmaata kuin aamuisin. Kaipaan aurinkoa. Keväisin aurinko tuntuu ahdistavalta. Ihan kuin se vaatisi minuakin heräämään eloon talven jäljiltä, enkä pysy sen tahdissa. Mutta nyt sitä aurinkoa kaipaisin.

Parempaa päivää sinulle!🙂🌻

Käyttäjä Hapaneito kirjoittanut 14.10.2014 klo 17:32

Hei! Näköjään meillä kaikilla on taustalla ahdistus. Itselleni ei myönnetä työkyvyttömyyseläkettä, koska olen liian nuori. Tällä hetkellä b-lausunolla. Koulu keskeytettynä. Jospa seuraavana syksynä pystyy jatkamaan opintoja, onneksi siihen on vielä aikaa.

Päivästä päivään ahdistaa ja kaikki menee päin honkia. Onko se nyt vain tosia asia, että elämää ei helpota muut kuin lääkkeet?

Käyttäjä Hapaneito kirjoittanut 15.10.2014 klo 00:43

Huhuh!

Ikinä ei ole adistanut näin paljon. Jouduin ottamaan kunnon dropit (sellaset mitä en ole ottanut moneen vuoteen). Kauhuissani odotan lääkärin soittoa, kun kerron hänelle millainen ahdistuskohtaus oli. Määrää varmasti jotain tosi puuduttavaa neuroleptia. Ihan kun näitä lääkkeitä ei olisi tarpeeksi. Mutta nyt, on hyvä olo, toistaiseksi. 😍

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 16.10.2014 klo 15:04

Hei Hapaneito
Joskus tuntuu että tietääkö lääkärit isekkään kaikkien lääkkeiden vaikutuksista.
Itse olen yrittänyt vaihdattaa yhtä lääkettä. Turhaan. Tuntuu ettei potilaan
mielipiteellä mitään merkitystä. Eikä lääke mun mielestä tehokas. Nyt parempi
päivä. Toivottavasti saat lääkeasiat kuntoon🙂👍

arka Ja Jardin prive
Miten teidän päivänne sujunut? Pesin pari koneellista pyykkiä ja imuroin. Edelleen
taistelen univaikeuksien kanssa. Jotenkin tyhjä olo ajatus ei kulje..
Hyvää päivänjatkoa teille🙂

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.10.2014 klo 16:24

Hei, Arka.

Mitä sinulle kuuluu? Oletko turvapeiton alla? Onko sinulla nyt ollut paljon pakkoajatuksia?

Hei, Sarrukka.

Kiitos kuulumisten kysymisestä. Tänään nousin kahdeksan jälkeen, ilman herätystä. Yleensä nukun melkein puolille päivin. Tuntuu, että päivään mahtuu enemmän, kun alkaa sen jo aiemmin. Mielellään heräisin näihin samoihin aikoihin muulloinkin. Nyt on ollut pari iltaa, että nukahtaminen on ollut vaikeampaa. Eilen hain vielä sänky-selailemiseksi käsityökirjan. Tähän asti pitkään olen nukahtanut melkein heti sänkyyn mentyäöni. Mikähän nyt on? masennus?

Tämä päivä on mennyt käsitöiden merkeissä. Olen ommellut tilkkuja.

Käyttäjä burn outx3 kirjoittanut 16.10.2014 klo 21:18

Tervehdys teille kaikille ahdistuksen ja työuupumuksen kanssa painiville.Olen 3:tta kertaa burn out lomalla elämäni aikana.Vanhempani vanhoja ja tarvitsevat päivittäin apuani joten en voi edes itseäni vaan edes ajatella.Minulla kävi tällakertaa sairastuessani että varo oireet tulivat ajoissa ja sain lähetteen joka oli Psykiatrille ja psykiatri oli aivan ihana vanhempi mies joka otti minut siipien suojaan.Unettomuus oli ensisijainen syy sairaslomalle ja sitten keskivaikea masennus.uupumushan ei ole palkallisen sairasloman aihe...hullua.Mutta nyt olen aloittamassa terapian ja olen erittäin onnellinen asiasta.Nukun myös Opamoxin turvin...ihan sama en koe sitä ongelmaksi kun en nuku ilman niin en nuku ja piste.Olen ajatellut kokonaan työnkuvan vaihtoa ja olen hakenut lyhyeen kouliutukseen jotta voisin itseni työllistää.Olen alle 50v joten työelämää vielä pitäisi olla jäljellä ja koen että haluan olla töissä jotta olen edes jonki¨´un arvoinen.aloitin työt 60%:lla ja 40% saan sairaspvärahaa suosittelen.Jos joku haluaa ottaa minuun yhteyttä mielelläni haluaisin keskustella jonkun saman asian kokeneen kanssa.Hei me kaikki selviämme tästä ei muuta kun lippu korkealle ja kynttilöitä piristämään illan pimeyttä.Halaus kaikille😍

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 17.10.2014 klo 11:44

Arka, ymmärrän tunteen, kun pelkää, ettei toinen enää jaksa..Vuosi sitten, kun jouduin osastolle niin olin aivan varma, että se on viimeinen niitti, eikä mies enää jaksa. Olihan ollut ennen sitä minun fyysinen sairauskin ja sen perään heti mt-ongelmat pahana.

Minulla ei mene kovin hyvin. Olen kovassa flunssassa ja sairastaminen tuo pelkoja mieleeni. Pelkään kuolemaa, vaikka samalla ajattelen sitä mielenkiinnolla. Eilen illalla nukkumaan mennessä oli kuumetta ja ajattelin, että jos saan yön aikana verenmyrkytyksen ja kuolen niin ei se olisi niin kauhea asia, nukkua vain pois. Kuollessaan näkisi Valon ja kaikki lähimmäisensä, sekä Jeesuksen. Olen niin paljon lukenut, että kuoleman hetki on rakkaudellinen ja ihana, eikä mitenkään paha tai pelottava.

Minun mies on jaksanut kanssani, vaikka en kyllä ymmärrä miten ihmeessä? Välillä kyllä olen joutunut pakottamaan itseäni olemaan normaali, ettei toinen menettäisi toivoaan. Toivottavasti sinunkin mies jaksaa, toivotaan niin.

Minulla ei ole oikein mitään viisasta asiaa, kun on vähän väsynyt olo. Koitan tulla parempaan kuntoon.

🙂🌻

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 17.10.2014 klo 11:57

Hei arka
Miten voit. Toivottavasti miehesi jaksaa sinun kanssasi. Jaksaisitko käydä
vaikka vähän kävelyllä jos piristäisi. Totta kyllä kun oikein paha olla se sohva
tai sänky vetää puoleensa. Minulla koko ajan ahdistus väijyy taustalla. Pienen
pieniä hetkiä jolloin hyvä olla. voimia päivääsi

Hei Jardin prive.
Mukava että sinulla tuo käsityö harrastus. Siinä kuluu aika saa muuta ajateltavaa.
Miten muuten olet jaksellut ? Ei tässä auta kun mennä päivä kerrallaan. Pitäisi
saada sukat jouluksi valmiiksi. Iskee stressi. Ei aina kutominen huvita.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 17.10.2014 klo 16:33

Hei, Arka! Tuleeko olosi pahemmaksi vai edes vähän paremmaksi, kun nouset sohvalla istumaan? Ihan pienen pieni kävelykin ulkona voisi vähän oloa helpottaa. Mutta jos et jaksa, ei ole pakko tehdä mitään...

Sarrukka, Aion tehdä tänään käsitöitä. Olen helpottunut kun lääkärini kirjoitti reseptille rauhoittavia kuten olin toivonut. En joutunut edes kinaamaan asiasta. 😉

Muuten mun olo alkaa tältä päivältä huononemaan. Minäkin mietin itsemurhaa. Tuntuu, että päässä lyö tyhjää. Voisin melkein kävellä tästä parvekkeelle ja pudottautua alas. Aika pelottava olo! En lähde tästä nyt häkemaan vielä apua, mutta pitää seurata oloa. Mä haluan pois!!!😞

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 19.10.2014 klo 11:11

Hei, Arka!

Mitä sinulle kuuluu? Et ole kirjoittanut ketjuusi pariin päivään. Huomaan kaipaavani sinua! Kirjoita ja kerro jotain, missä mennään...

Mulla on vähän ahdistunut olo. Aion kuitenkin ainakin yrittää tehdä käsitöitä tänään...

Voimia sinulle!🙂🌻

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 20.10.2014 klo 15:53

Arka, hei...!

Missä olet? Susta on kuulunut tässä ketjussa viimeksi perjantaina - tarkistin asian. Miten voit? Oletko hengissä???

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 21.10.2014 klo 11:43

Arka, missä olet?

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 22.10.2014 klo 11:12

Hei arka
Missä olet.? Oletko kunnossa?