Taistelua päivästä toiseen

Taistelua päivästä toiseen

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2011 klo 16:43

Heippa
Älä ikinä vertaa itseäsi muihin.
Äläkä ikinä häpeä itseäsi.
Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon
eli masennuksen ja väsymyksen.
Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia
mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon.
Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea pieniä asioita mistä
sinä tulet onnelliseksi ja mistä sinulle tulee huvä olo.
Kuuntele musiikkia musikilla on voimaa.
Onko sinulla ketään ystäviä / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas kyllä elämää.
Kun olet sairauslomalla ja tulosi on tippunut niin oletko selvittänyt esim toimeentulotuen ???
Seurakunnasta saa monesti esim ruokaavustusta ja rahallistakin avustusta
Nekin kannattaa selvittää ???
Kirjoita miten olet jaksanut niin minä vastaan sinulle ja yritän auttaa ja neuvoa.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.09.2014 klo 19:55

Toivottavasti olosi on hiukan parempi. Tiedän millaista on, ku IM ajatukset valtaa.

Tä syksy on kamala aika. Harhat tulee aina välillä käymään ja sitten saa toitottaa itselle että ne on harhat eikä todellisuus.

Käyttäjä Andreea kirjoittanut 30.09.2014 klo 21:17

Hei Arka! Olisiko nyt oikeasti hakeuduttava osastolle? Ja sitten terapiaan?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 01.10.2014 klo 08:02

Hei, Arka.

Mä oon ollut eläkkeellä yli kymmenen vuotta. Oikeastaan koko siitä ajasta voin sanoa, etten olisi ollut työkykyinen. En olisi pystynyt työhöni. Joskus kaipaan, että saisin tehdä jotain pientä, mikä liittyy työhöni, mutta sellaista tapahtuu harvakseltaan. Tosi harvoin.

Tälllä hetkellä mä viillän lähes päivittäin. Inhoan itseäni. Nyt mua väsyttää, mutta on pakko nousta. En ole vielä viiltänyt...

Parempaa päivää sinulle turvapeiton alla!🙂🌻

Käyttäjä arka kirjoittanut 01.10.2014 klo 09:06

Hei!
Kirjoitelkaa tänne, tarvitsen tukea. Minulla on paljon itsemurha-ajatuksia. Rukoustakin pyytäisin. Jeesus voi auttaa.

Käyttäjä arka kirjoittanut 01.10.2014 klo 14:04

Pyydän tukea, laittakaa viestiä. Sain psykologin lausunnon jossa ehdotetaan kuntoutusta. Jos jaksaisin elää siihen asti. Nyt on vaikeaa tehdä itsemurhaa kun kahdestaan tyttären kanssa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.10.2014 klo 14:21

☺️❤️☺️ Harmi että nä tulee niin viiveellä tänne. Millaista kuntoutusta ne on ajatellut? Mulla tässä kuussa lääkäri. Isä sano että pyytäisin pysyvää eläkettä jo. Pelottaa mennä sinne. Lääkäri on ihan uusi.

Millainen ilma siellä on? Täällä ainakin paistaa aurinko, enkä tahdo ulos kattoa. Kai siellä lämmintäkin on. Lehtiä tippuu puista. Yhellä tiellä on varmaan 3 cm pelkkää neulasia tippunut.

Anteeksi etten keksi mistä puhua sun kanssa. En halua pahoittaa mieltäsi enempää. TUntuu että kaikki sanat satuttaa toista.

Käyttäjä arka kirjoittanut 02.10.2014 klo 06:09

Hei!
Kirjoitelkaa tänne minulle. Minulla on vaikea pakkoajatus: toistan mielessäni että se päättötyö pitää tehdä. Toistan tätä useita kertoja peräkkäin. Samoin toistan sanaa sairaanhoitaja. Se lisäksi kuvittelen miltä tilinauhani näyttäisi. Olo on tuskainen. On kai mentävä turvapeiton alle ja yritettävä lukeä.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 02.10.2014 klo 12:16

Saloka
Kirjoituksesi antoi toivoa paremmasta. Että masennuksestakin voi toipua. Toivotan
sinulle mukavia syyspäiviä🙂

Arka
Miten voit? Tosi ikäviä nuo pakkoajatukset. Olisikohan siitä kuntoutuksesta apua?
Mulla yöunet kadonneet melkein kokonaan. Elän kuin sumussa. Ahdistaa. Ensi
viikolla psykiatrin aika. Pelottaa . Aivan outo lääkäri. Ajatus pätkii tuntuu että pää
tyhjää täynnä. Sain kuitenkin ruoan uuniin. Viikko mennyt valmisruoilla. Ei ole
jaksanut kokata. Rukoilen sinulle voimia jaksaa tätä elämää.

Käyttäjä arka kirjoittanut 02.10.2014 klo 14:54

Hei Sarrukka!
Ikävä kun et saa nukuttua. Jospa saisit lääkäriltä unilääkkeitä. Hyvä että jaksoit laittaa ruokaa. Kiitos kun jatkat rukoilemista puolestani, minäkin rukoilen puolestasi. Olen ollut paljon turvapeiton alla tänään ja kuunnellut TV seiskaa.

Käyttäjä arka kirjoittanut 03.10.2014 klo 16:09

Hei Sarrukka ja muut!
Lähetelkää viestiä tänne että mitä kuuluu. Minulla on paljon itsemurha-ajatuksia ja olen makoillut turvapeiton alla. Mieskin on kotona ja pelaa pleikkaa. Kävin tänään lääkärissä, määräsi ataraxia ahdistukseen. Neljä voi ottaa päivässä. Tekki myös lähetteen päiväsairaalaan. Siellä käydään arkipäivisin.Jos Sarrukka luet tätä niin rukoile puolestani.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 03.10.2014 klo 17:51

Hei arka
Hyvä että sait lääkkeitä. Toivotaan että apua. Mitä siellä päiväsairaalassa tehdään?
En ole koskaan ollut. Oletko jaksanut lukea ym?
Sain tänä päivänä ikkunat pestyä ulkopuolelta. Oli pakko alkoi likaisuus häiritä.
Maanantain lääkäriin meno hermostuttaa. Pitäisi miettiä kysymyksiä jos jostain haluan
tietoa ym. Niin vaikeaa kun ajatus ei kulje. Kyytikin pitäisi jostain saada. Matkaa
psyk polille vajaa 30km. En tiedä saisinko taksilapun. Täällä niin kovin yksinäistä.
olisi joku jolle jutella. Ahdistaa, masentaa. Yö pelottaa tuleeko uni.
Jotain positiivista. Tänään ollut kaunis aurinkoinen syyspäivä. Aamulla kaupassa
kävin. Rukoilen arka puolestasi. Toivotan sinulle hyvää viikonloppua

Käyttäjä arka kirjoittanut 04.10.2014 klo 01:54

Hei Sarrukka!
Mieheni ei kuulemma halua olla potilaan kanssa, En tiedä mitä minulle käy. Sain jotain ahdistukseen, ei oikein auta. Olen ottanut yliannoksen.

Käyttäjä arka kirjoittanut 04.10.2014 klo 09:26

Hei Sarrukka!
Kiitos rukouksista, se on tärkeää. Hienoa että jaksoit pestä ikkunat. Olen ottanu vähän yliannosta tuota allergialääkettä, jos siitä sais apua ahdistukseen. Mies ei tahdo jaksaa minua ja sairauttani. Kumpa olisin valmistunut sairaanhoitajaksi, vain päättötö jäi puuttumaan. Mietin paljon itsemurhaa. Toivottavasti saat kyydin sinne psyk.polille, onhan sinne aika pitkä matka. Ja toivottavasti lääkäri on hyvä.

Käyttäjä arka kirjoittanut 04.10.2014 klo 15:13

Sarrukka toivottavasti luet tämän viestini kaipaan sinua en ole päättänyt itsemurhatapaa ajattelen asiaa paljon.Äsken oli pieni hetki ilman pakkoajatusta mutta sitten oli taas ajateltava että sairaanhoitaja ja että se päättötyö sinun pitää tehdä.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 05.10.2014 klo 16:06

Hei arka
Luin toiselta palstalta että olet jutellut miehesi kanssa. Hän kuitenkin rakastaa
sinua vielä. Siksi toivon että pääsisit itsemurha ajatuksista. Neuvoa miten en osaa
antaa. Eiko lääkäri osannut antaa mitään neuvoa pakkoajatuksiin ja itsemurhaajatuksiin?
Elämäsi varmasti tosi raskasta ajatusten kanssa.
Onko lääkkeistä yhtään apua?
Minua jännittää huominen lääkäriin meno. Kirjoitin asioita paperille. Jostain syystä olen
tosi huono selittään asioita suullisesti. Menen aivan lukkoon. Kotona harmittaa kun
olen unohtanut kysyä asioita. Voimia sinulle