Taistelua päivästä toiseen

Taistelua päivästä toiseen

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2011 klo 16:43

Heippa
Älä ikinä vertaa itseäsi muihin.
Äläkä ikinä häpeä itseäsi.
Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon
eli masennuksen ja väsymyksen.
Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia
mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon.
Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea pieniä asioita mistä
sinä tulet onnelliseksi ja mistä sinulle tulee huvä olo.
Kuuntele musiikkia musikilla on voimaa.
Onko sinulla ketään ystäviä / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas kyllä elämää.
Kun olet sairauslomalla ja tulosi on tippunut niin oletko selvittänyt esim toimeentulotuen ???
Seurakunnasta saa monesti esim ruokaavustusta ja rahallistakin avustusta
Nekin kannattaa selvittää ???
Kirjoita miten olet jaksanut niin minä vastaan sinulle ja yritän auttaa ja neuvoa.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä arka kirjoittanut 03.09.2014 klo 07:48

Hei Sarrukka!
Hae vaan sairauslomaa jos sinusta siltä tuntuu. Vai on sinullakin pakkoajatuksia. Haluatko kertoa millaisia. Minulla ne liittyy siihen kun en valmistunut sairaanhoitajaksi. Tuottavat paljon tuskaa. Olen yrittänyt nyt rukoilla enemmän ja sillä tavalla vähentää pakkoajatuksia. Jeesukselta pyydän apua. Lainasin eilen kirjastosta kaksi paksua dekkaria, niitä yritän lukea. Aika pahaolo on minullakin . Onneksi sain yöllä nukuttua, toivon että sinäkin saisit unta jo ennen kahta. Kiva että sinulla on vielä se kotikuntouttaja. Minulla loppui tukihenkilö. Kirjoita taas tänne niin saan lukea kuulumisiasi!

Käyttäjä arka kirjoittanut 04.09.2014 klo 07:56

Hei Sarrukka!
Kirjoittele tänne heti kun ehdit. Oletko hakenut sairauslomaa? Miten voit? Minulla on vaikeaa, olisitko kiltti ja rukoilisit puolestani. Otin äsken neljä Ketipinoria vaikka annos on vaan kaksi. Jos vähän auttais. Kirjoita pian!

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 04.09.2014 klo 15:15

Hei arka
Oliko ketipinorista apua? Jaksaisitko käydä vähän kävelemässä jos auttaisi
Oletko jaksanut lukea? En ole hakenut saikkua. Kävimme kuntoutusohjaajan.
kanssa kuntosalilla. Ihan mukavaa. Oiskin joku joka patistaisi tekeen asioita-
Yksin saa aikaiseksi. Mun ns pakkoajatukset liittyy menneeseen. Alkoholihuuruiseen
elämään ja tehtyihin virheisiin. Olen loukannut monia ja tehnyt vääriä valintoja.
Tiedän että elämäni olisi toisin jos en olisi juonut. Minulla olisi pokaystävä ja kenties
olisin naimissa. Pilasin kaiken. Nämä ajatukset ei anna rauhaa. Olemme tämän
kaverin kanssa edelleen ystäviä. Olen kiitollinen siitä. Unet ovat heikkoja. Ahdistaa.
Eilen kävin työpaikalla asialla. Ahdistus alkoi heti kun pihaan pääsin. Itku kurkussa
lähdin pois. En tiedä miten jaksan töissä. Tämä hermoileminen suuri syyllinen
Olen epävarma en luota omaan osaamiseeni. Hermoilemisesta työkaverit huomauttelee..
Usein aika kiukkuisesti. Se väin pahentaa asiaa. En halua olla tämmöinen.Hermoilu
ja ahdistus pilaa kaiken. Rukoilen puolestasi. Rukoile sinäkin minun puolesta
jos auttaisi. Kirjoittele. Lohduttaa kun joku välittää minustakin.

Käyttäjä arka kirjoittanut 05.09.2014 klo 04:03

Hei Sarrukka!
Mukava kun jaksoit kirjoittaa kuulumisiasi. On hienoa että olet taistellut alkoholista eroon. Teitkö sen aivan yksin vai saitko apua AA;sta tai muualta? AA;lla on minusta hieno se tyyneysrukous mitä he käyttää wttä "herra auta hyväksymään mitä en voi muuttaa ja muuttaa se minkä voin ja auta erottamaan nämä asiat toisistaan". *En nyt muistanut tarkkaa sananmuotoa mutta tuossa oli sisältö. Olen rukoillut itsekin tuota rukousta kun minun pitäisi pystyä hyväksymään että en valmistunut sairaanhoitajaksi ja olen nyt eläkkeellä. Ainakaan vielä en ole pystynyt näitä asioita hyväksymään vaan suurta tuskaa tunnen koko ajan. Kuolemanhalu on niin kova, toive siitä että saisi levätä. Mukavaa että se kotikuntouttaja saa sinut lähtemään kuntosalille. Minä en ole nyt harrastanut liikuntaa, kävelylle ei tee mieli lähteä. Rukoilen puolestasi Sarrukka kulta ja kovasti toivon voimia sinulle. Itse saan voimaa siitä kun olet kirjoittanut ja sanot rukoilevasi puoletani. Nyt on muuten yö kun kirjoitan tätä, kello on neljä. Huommenna mennään kai asioille miehen kanssa. Ruokakaupassa pitää ainakin käydä. Ulkonäköni on surkea, ylipainoa ja etuhammas on lohjennut. No onneksi kaikki muutkaan eivät ole mannekiineja. Nyt taidan juoda vähän kahvia ja yrittää sitten nukkua vielä vähän. Odotan kuulumisiasi Sarrukka!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.09.2014 klo 12:10

lueskelin täällä. voimia sulle.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 05.09.2014 klo 13:13

Hei arka
En käynyt AA-kerhossa. Kaaduin humalassa pyörällä. Loukkasin itseni aika
pahasti. Leukamurtuma. Hermosärky seurana. Lääkkeet vähän helpottaa.Se
pisti miettiin asoita Ja sai lopettamaan juomisen. Nyt uskon suojelusenkeleihin.
Ne oli mun matkassa kun hegissä selvisin. Voi kun voisin auttaa sinua. Pakkoajatukset
ei mukavia. Mikä tekee sinulle vaikeaksi hyväksyä eläkkeellä olon? Millaista työtä
toivoisit saavasi? Saanko olla utelias paljonko sulla puuttu sairaanhoitajan opinnoista?
Aamulla soitin psykiatria hoitajalle. Oli niin paha olla. Tämä ahdistus ja hermoilu
syö voimia. Pyysi ottamaan yhteyttä työterveyshuoltoon. Pitää maanantaina katsoa
miten töissä menee. Riisipuuroa keitän ja luumusoppaa. Voimia ja halaus sinulle ☺️❤️

Käyttäjä arka kirjoittanut 06.09.2014 klo 09:14

Hei Sarrukka!
Kiitos taas että kirjoitit. On aina ilahduttavaa huomata että olet vastannut. Minulla ei puutu sairaanhoitajan opinnoista kuin päättötyö ja pari tenttiä. Enää en voi niitä kuitenkaan suorittaa loppuun, aikaa on kulunut liian paljon. Asia on tosi vaikea minulle, ahdistaa koko ajan. Toivottavasti saat apua itsellesi, sinulla on varmaan raskasta nyt. Millaisia pakkoajatuksia sinulla on. Oletko keksinyt mitään keinoa torjua niitä? Minä luen raamattua, etsin sieltä voimaa itselleni. Rukoilen voimia sinullekin Ystävä!

Käyttäjä arka kirjoittanut 06.09.2014 klo 12:52

Hei Sarrukka!
Kirjoitan toisen viestin sinulle. On paha olla, itsemurha pyörii mielessä. Vaikea rauhoittua katsomaan TV:tä ja lukemaan. Puoli neljäksi laitan ruuan. Pyydän sinulta, vastaa pian. Odotan aina kirjoituksiasi. Aiotko mennä työterveyshuoltoon? Olisikohan sairausloma nyt paikallaan kun sinulla on vaikeaa.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 06.09.2014 klo 16:19

Hei, Arka.

Miten päiväsi on mennyt? Oletko edelleen itsetuhoinen?

Mulla olisi hirveästi tehtävää. Koti ihan sekaisin. Ahdistaa. Odottelen taas tämän lääkityksen vaikutusta, helpottaako. Muuten joudun ottamaan lääkettä lisää. Onneksi tiedän, että voin turruttaa tarvittaessa itseni lääkkein. En ole vielä viiltänyt tänään, mutta varmaan teen senkin vielä. Tunnen itseni huonoksi ja kelvottomaksi.

Käytiin lyhyellä kävelyllä vieraan kanssa. Itkettää.

Voimia sinulle!

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 06.09.2014 klo 18:00

Arka🙂🌻

Minulla on ollut vähän vauhdikasta ja en ole osannut oikein kirjoittaa sinulle mitään järkevää. Luen kuitenkin kuulumiset ja ajattelen joka päivä. Joskus ei vain keskittymiskyky riitä muodostamaan mitään kovinkaan viisasta sanottavaa. Tai ainakin siltä itsestä tuntuu.

Kyllä minäkin välillä väsähdän, tulee jotain hammasongelmaa tai kipuja (kuten nyt jaloissa rasituksen vuoksi) ja silloin aina mieli menee hetkeksi maahan. En kuitenkaan ajattele IM, mutta mietin millaista olisi olla siellä toisessa maailmassa (Paratiisissa?) josta itsemme löydämme kuoleman jälkeen. Kertomusten mukaan se on ihana paikka vailla maallisia ahdistuksia. Ja siellä näemme sitten kaikki edesmenneet sukulaiset ja omaiset.

Paljon on lehdissä taas ollut, kuinka onnettomuuksissa menehtynyt ihmisiä. Mietin vähän hiljaisena, kuinka moni niistä on ollut IM. Ja miksi siihen päätyivät ja millaista heillä nyt on taivaassa. IM-onnettomuuksilla tarkoitan siis niitä jotka ajaneet päin rekkaa suoralla tiellä. Niitä on todella paljon. Paljon enemmän kuin ennen vanhaan. Ihmiset ovat kait aika ahdistuneita tässä yhteiskunnassa.

Anteeksi, että sinun ketjussa höpisen näin synkkiä. Tarkoitus ei ole synkistellä vaan ainoastaan pohdin filosofisesti näitä asioita.

Voimia sinulle. Muista rukoilla niin, että sinulle annettaisiin johdatus ulos ahdingostasi. Rukoile voimallisesti ja pyydä selvästi, että sinulle annetaan jokin merkki tai henkilö, joka voi sinua auttaa pois masennuksen "helvetistä". Jotain konkreettista. Minä rukoilen aina Jumalaa, Jeesus Kristusta ja Hyviä Suojelusenkeleitäni.

🙂👍🙂🌻

Käyttäjä arka kirjoittanut 07.09.2014 klo 05:28

Kiitos AK että kävit ketjussani. Olet oikeassa siinä kun puhuit tuosta rukouksesta. Ja kyllä minä rukoilenkin paljon, olen yrittänyt pakkoajatusten sijasta rukoilla. Ja hartauskirjaa luen aina välillä. On hyvä kun kerroit että seuraat kuulumisiani, saan siitä lohtua. Minäkin käyn joka päivä ketjussasi ja katson miten sinulla menee. Mukavaa että sinulla on ollut kaikenlaista mukavaa puuhaa, sieniretkiä ja kirpputoreja.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 07.09.2014 klo 13:33

Hei arka
Katson huomenna miten työt alkaa sujumaan. Menen työterveyshuoltoon jos oikein
vaikeaa. Nyt vähän parempi olo. Miten sit illlalla. Nukuin tosi huonosti. Kävin
kaupassa. Pitäisi ruokaa alkaa laittamaan. Ei millään huvittaisi. Menneet asiat
painaa mieltä. Miksi en tehnyt asioita toisin. Minulla myös monenlaisia pelkoja.
Hassua ehkä minulla susikammo. Täällä niitä pyörinyt. Asioiden tarkistelu kun lähden
kotoa. Hellat, kahvinkeitin onko ovi lukossa ym. Joskus pitää palata vielä ulkoakin
asioita tarkistaan. Millainen vointi sinulla on ? Paljon voimia sinulle🙂

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 07.09.2014 klo 19:47

Sarrukka,

Minulla oli pienenä susikammo. Emme asuneet lähelläkään susia, mutta olin lukenut kirjoja ja juttuja, joissa oli susia ja pelkäsin niitä..sekä kettuja. Teininä asuin hetken keski-suomen korpikylällä, missä talvi-iltaisin sudet ulvoivat melkein pihamaalla ja sai tosissaan pelätä, kun meni talosta ulkosaunaan. Koskaan en uskaltanut mennä yksin vaan kaverin kanssa. Se on inhottava tunne, kun menneet virheet alkavat ahdistaa. Minua lohduttaa hieman aina sanonta, että ihminen tekee aina ratkaisunsa sen hetkisestä tilanteesta sen mukaan miten parhaaksi näkee ja tuntee silloin. Tämän sanonnan valossa ne "töppäyksetkin" voi nähdä inhimillisemmin. Voimia sinulle🙂👍

Arka, toivottavasti saat nukuttua ja toivon, että sinulla olisi alkavalla viikolla jokin valonpilkahdus. En usko, että kukaan muu tuomitsisi sinua siitä, että et valmistunut sh. Me itsehän olemme itsemme pahimpia tuomitsijoita.

Hyvää Yötä ja Huomenta huomiselle☺️❤️

Käyttäjä arka kirjoittanut 07.09.2014 klo 20:52

Hei Sarrukka ja AK!
Kiitos kun olette kirjoittaneet. Sarrukka:hyvä että sinulla on vähän parempi olo. Toivottavasti oli illallakin. Mene sitten työterveyshuoltoon jos tuntuu ettet jaksa töissä. Saat sairauslomaa ja voit levätä. AK: ehkä on totta että kukaan muu ei tuomitse minua siitä etten valmistunut sh, ei mieheni ainakaan tuomitse. Minulla nuo pakkoajatukset liittyy juuri siihen asiaan. Niitä on paljon, toivoisin että voisin levätä. Saa nähdä miten yöllä saa nukuttua, vai heräileekö tunnin välein.Nyt AK käyn katsomassa mitä olet omaan ketjuusi kirjoittanut.

Käyttäjä arka kirjoittanut 08.09.2014 klo 08:27

Hei Sarrukka ja AK!
Ompa paha olo, paljon pyörii tuo IM mielessä. Askel-lehdessä oli juttu miehestä joka taistelee kroonisen kivun kanssa. Hänkin on eläkkeellä. Tekisi mieli kirjoittaa hänelle, askel-lehden kautta kai saisi kirjeen perille. Nyt on aamu ja koko päivä edessä. Rukoilkaa minulle voimia ja kirjoittelkaa tänne pian!